مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه آریزو ۵ جی‌تی

بسیاری از برندهای خودرو‌سازی در دنیا در‌کنار مدل‌های معمولی خود، مدل‌های مقرون‌به‌صرفه و اسپرت را نیز عرضه می‌کنند. از کمپانی‌های چینی و کره‌ای و ژاپنی گرفته تا کارخانجات بزرگ خودرو‌سازی در اروپا و آمریکا.

به‌عنوان مثال، چری، در‌کنار مدل آریزو ۵ پلاس، که یک مدل عمومی‌تر است، یک نسخه جوان‌پسندانه‌تر و اسپرت‌تر را روانه بازار خواهد کرد. نام این خودروی جدید آریزو ۵ جی‌تی است. مدل‌های جی‌تی، همگی دارای موتور‌های قدرتمند‌تر و ویژگی‌های اسپرت‌تر هستند. آریزو ۵ جی‌تی بر‌مبنای آریزو ۵ پلاس ساخته شده است که تا حد زیادی ویژگی‌های اسپرت، به‌خود گرفته است.

ظاهر خودرو:

جلو‌پنجره مشکی، شباهت زیادی به جلو‌پنجره برخی از محصولات لکسوس را دارد اگر‌چه در جزئیات، تغییرات زیادی کرده است.

با‌توجه به اینکه مدل جی‌تی بر مبنای پلاس طراحی شده است نمای جانبی این دو خودرو، مانند آئینه‌های بغل، قاب پنجره‌ها، رکاب‌ها و خطوط، بسیار به یکدیگر شبیه هستند. مدل جی‌تی، مجهز به رینگ‌های ۱۷ اینچی پنج‌پره سیاه با کالیپر‌های ترمز با ساختار دو‌پیستونه مخالف، است.

در عقب، شاهد یک سپر جدید با طرح اگزوز چهار‌تایی در دو‌طرف هستیم که بسیار چشم‌نواز شده است. سایر جزئیات، مانند آریزو ۵ پلاس است. چراغ‌های عقب روشن، بسیار جذاب‌تر شده‌اند و به‌لوگوی عقب هم عبارت GT اضافه شده است.

به‌عنوان یک مدل اسپرت، علاوه‌بر ظاهر، داشتن یک فضای داخلی شیک، با حس تکنولوژی، بسیار اهمیت دارد. در‌مقایسه با مدل پلاس، کابین آریزو ۵ جی‌تی، تغییرات بزرگی کرده است. کنسول‌مرکزی از صفحه‌نمایش دو‌گانه، که این‌روزها محبوب هم شده‌اند، استفاده می‌‌کند.

فرمان‌ سه‌پره جدید، پویا‌تر به‌نظر می‌رسد. اهرم دنده، به‌ سبک میله‌ای   Yacht-Style (قایق‌بادبانی) است که حالتی کاملا اسپرت دارد. چیدمان دریچه‌های تهویه مطبوع، باز‌طراحی شده و صندلی‌ها اسپرت‌تر شده‌اند.

قوای فنی:

از‌نظر قوای فنی، خودروی جدید، از موتور ۱.۶ لیتری، با حداکثرتوان ۱۹۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که قبل از آن، در تیگو ۸ استفاده شده بود. انتظار می‌رود گیربکس ۷ دنده دو‌کلاچه تر،‌ در این خودرو مورد استفاده قرار بگیرد. با این مشخصات فنی، شتاب صفر تا صد آریزو ۵ جی‌تی،‌ نباید بیشتر از ۶.۸ ثانیه باشد.

قیمت آریزو ۵ پلاس در بازار چین، در‌حدود ۶۹۹۰۰ الی ۹۹۹۰۰ یوان است وبا توجه به ویژگی‌های نسخه جی‌تی،‌ این‌ خودروی جدید، بین ۱۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ یوان گران‌تر خواهد بود. یعنی قیمتی برابر با ۹۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ یوان.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. موتورهای توربو نیاز به بنزین با اکتان بالای ۹۵ دارند درحالیکه حتی بنزین سوپر در ایران اکتان ۹۲ داره پس توربو نخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا