مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه بسیار خاصی از پاگانی هوآیرا با قیمت 7.3 میلیون دلاری معرفی شد

پاگانی شرکتی است که مشتریان بسیار خاص و ثروتمندی دارد و به خواست آن‌ها کاملاً توجه می‌کند زیرا این شرکت به سفارش دو مشتری اقدام به ساخت نسخه‌ای بسیار خاص از هایپرکار هوآیرا کرده است. این نسخه‌ای لانگ‌تیل یا دُم کشیده از هوآیرا است که کودالونگا (Codalunga) نام گرفته است. این خودرو توسط بخش اتاق‌سازی سفارشی داخلی پاگانی بنام Grandi Complicazioni ساخته شده است. طراحی و ساخت هوآیرا کودالونگا بیش از دو سال زمان برده است و تنها پنج دستگاه از آن تولید می‌شود که همگی قبلاً فروخته شده‌اند.

دو مشتری مذکور در سال 2018 با پاگانی در مورد ساخت یک نسخه دم کشیده از هوآیرا تماس گرفتند و دو سال با این شرکت همکاری کردند تا طرح ظاهری این نسخه را نهایی کنند. سپس پاگانی ماکت‌هایی در مقیاس یک‌چهارم و اندازه اصلی ساخت تا قبل از شروع تولید، خریداران بتوانند ظاهر نهایی خودرو را ببینند. این هوآیرای خاص با الهام از خودروهای مسابقه‌ای لمانز دهه 60 میلادی طراحی شده است. پاگانی در این رابطه گفته است:

ما هوآیرا کودالونگا را کشیده‌تر و روان‌تر کردیم تا خطوطی را ایجاد کنیم که حتی از مدل کوپه هم ظریف‌تر بودند. ما از خودروهای لانگ‌تیل دهه 1960 الهام گرفتیم که در لمانز مسابقه می‌دادند

کودالونگا که 360 میلی‌متر طول بیشتری نسبت به هوآیرا دارد، از همان پیشرانه آشنای V12 توئین توربوی پاگانی استفاده می‌کند که 850 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور دارد. به این پیشرانه یک سیستم اگزوز تیتانیومی کشیده‌تر متصل شده که تنها 4.4 کیلوگرم وزن دارد. همچنین برای ادای احترام به خودروهایی که در مسابقات لمانز شرکت کرده‌اند، روی بدنه کودالونگا روکش سرامیکی کشیده شده است. به گفته پاگانی، این خودرو تنها 1280 کیلوگرم وزن دارد و از بازده آئرودینامیکی بسیار بالایی برخوردار است. به‌عنوان‌مثال، چهار فلپ آئرودینامیکی فعال هوآیرا اصلاح شده‌اند تا خودرو حتی در سرعت‌های بالای هم روی جاده کاملاً پایدار باشد.

در طراحی بیرونی کودالونگا، تیم پاگانی به دنبال ساده‌تر کردن ظاهر خودرو بوده که انجام این کار بسیار سخت بوده است. تریم‌ها و رنگ بیرونی این هایپرکار خاص نیز از رویه‌های طراحی همان دوران دهه 60 الهام گرفته‌اند. در داخل خودرو هم هرچند همچنان عناصر ساختاری فیبر کربنی حفظ شده است اما تودوزی چرمی خودرو با نگاهی به سبک کلاسیک کار شده است. رنگ‌های بیرونی هم همگی مات یا نیمه مات هستند تا خطوط طراحی ساده خودرو را به‌خوبی نشان دهند. همان‌طور که گفته شد، از هوآیرا کودالونگا تنها پنج دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام 7 میلیون یورو معادل 7.3 میلیون دلار قیمت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا