مکمل بنزین
گوناگونخبر

هرآنچه که باید درباره ردیابی خودرو بدانید!

نیاز به ردیابی خودرو مسئله‌ای است که احتمالا تمام افراد بارها به دلایل مختلف با آن درگیر شده‌اند و به دنبال راهکاریی برای ردیابی خودروی خود بوده‌اند. بهترین روش برای ردیابی خودرو، استفاده از یک ردیاب خودرو (جی پی اس خودرو) می باشد. دستگاهی که استفاده از آن باعث افزایش امنیت خودروی شما هم می شود.

زمانی که شما از یک ردیاب استفاده می کنید می توانید موقعیت مکانی خودروی خود را روی نقشه مشاهده کنید و هر زمان که بخواهید از موقعیت آن اطلاع داشته باشید.

استفاده از جی پی اس خودرو

ردیابی خودرو با استفاده از جی پی اس خودرو

جی پی اس خودرو (ردیاب خودرو) یک قطعه سخت افزاری کوچک است که به خودروی شما متصل می شود و موقعیت مکانی خودروی شما را توسط سیستم جی پی اس (سیستم موقعیت یاب جهانی) به شما نمایش می دهد. ردیاب خودرو دارای انواع مختلفی است که هریک از آنها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که روی کارایی و قیمت آن ها تاثیر گذار است، اما وظیفه اصلی همه آن ها، ردیابی موقعیت خودرو می باشد.

تصویری از ماهواره های جی پی اس
تصویری از ماهواره های جی پی اس

نکات مهم خرید ردیاب خودرو

اگر قصد خرید ردیاب خودرو را دارید، با در نظر گرفتن چند نکته خاص که ما در ادامه به شما توضیح می دهیم، می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید:

ردیابی را تهیه کنید که مجهز به باتری باشد:

ردیاب های خودرو در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام با روش متفاوتی به خودروی شما متصل می شوند. بعضی از آن ها توسط پورت فندکی به خودرو وصل می شوند و برخی دیگر توسط اتصال به پورت OBD-II (پورتی که برای دیاگ مورد استفاده قرار می گیرد) و بسیاری از مدل های دیگر با سیم مستقیما به برق خودرو وصل می شوند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر ردیاب شما فاقد باتری باشد در صورت قطع شدن برق خودرو، غیرفعال می شود و دیگر امکان ارسال موقعیت مکانی خودرو را ندارد. پس ردیابی را تهیه کنید که مجهز به باتری باشد و در صورت قطع شدن برق خودرو، متناسب با میزان شارژ باتری بتواند موقعیت خودرو را به شما اعلام کند.

مدل های مختلف ردیاب خودرو که با روش های مختلفی به خودرو متصل می شوند
مدل های مختلف ردیاب خودرو که با روش های مختلفی به خودرو متصل می شوند

 

ردیابی را تهیه کنید که مجهز به حافظه داخلی باشد:

بعد از تهیه جی پی اس خودرو و برای استفاده از آن، شما نیاز به قرار دادن یک سیم کارت داخل آن دارید. جی پی اس خودرو توسط اتصال به ماهواره های جی پی اس موقعیت مکانی خودروی شما را تشخیص داده و توسط اینترنت و یا پیامک که توسط سیم کارت به آن ها دسترسی دارد، موقعیت مکانی را به شما نمایش می دهد.

همچنین سرویس هایی برای استفاده از ردیاب ها وجود دارند که به آن ها سامانه های ردیابی گفته می شود و علاوه بر نمایش موقعیت خودرو، امکانات دیگری مانند گزارش حرکت خودروی شما در روز خاصی یا بازه تاریخی مشخصی را به شما می دهند. اگر دستگاه شما حافظه داخلی نداشته باشد و شما از نقاطی عبور کنید که دسترسی به اینترنت در آن نقاط وجود نداشته باشد، شما به گزارش حرکت خودروی خود در آن نقاط دسترسی نخواهید داشت. اما اگر دستگاه شما دارای حافظه داخلی باشد، در صورت عبور از نقاطی که پوشش اینترنت وجود ندارد، سیگنال های دریافتی از ماهواره های جی پی اس را در حافظه داخلی خود ذخیره می کند و به محض دسترسی مجدد به اینترنت، سیگنال ها را به سرور سامانه های ردیابی ارسال می کند. پس شما به گزارشات کامل حرکت خودرو در همه مسیرها دسترسی خواهید داشت.

ردیاب را متناسب با وسیله نقلیه خود تهیه کنید:

جی پی اس ها در اندازه ها و استانداردهای مختلفی در بازار موجود هستند. اگر شما دارای یک موتور سیکلت باشید (ردیاب ها فقط برای خودروها نیستند)، باید ردیاب های کوچک تر را تهیه کنید تا بتوانید آن را به خوبی جاسازی کنید. یا اگر دارای یک کامیون یا تریلی باشید، با توجه به اینکه خودروی شما در زمان حرکت دارای تکان های شدید است، باید مدلی را انتخاب کنید که با این تکان ها قطع نشود. همچنین با توجه به اینکه کامیون ها و تریلی ها بیشتر وقت ها در مسیرهای خاص و یا خارج از شهر تردد دارند، بهتر است ردیابی را انتخاب کنید که استانداردهای ضد گرد و غبار و ضد آب بودن را داشته باشد.

بعد از خرید ردیاب چه باید کرد؟

بعد از اینکه ردیاب خودرو را متناسب با نیاز خود خریداری کردید، حالا باید آن را نصب و از آن استفاده کنید. پس از نصب ردیاب برای دریافت موقعیت مکانی، هم می توانید توسط ارسال پیامک به ردیاب موقعیت را از آن دریافت کرده و هم توسط استفاده از سامانه های ردیابی، موقعیت را روی نقشه مشاهده کنید. همچنین بسته به اینکه از چه سامانه ردیابی استفاده می کنید، به قابلیت های دیگری فراتر از ردیابی نیز دسترسی خواهید داشت.

از کدام سامانه ردیابی استفاده کنیم؟

سامانه های ردیابی مختلفی وجود دارند که می توانید هر کدام که خودتان تمایل داشتید را برای استفاده انتخاب نمایید. ما نیز در این مقاله، با دلایلی که توضیح می دهیم، یکی از بهترین سامانه های ردیابی کشور را به شما معرفی می کنیم. این سامانه امکانات بی نظیری دارد که در ادامه به شما توضیح می دهیم:

  • تنها سامانه ای که موقعیت خودرو را به صورت کاملا لحظه ای و زنده (لایو) به شما نمایش می دهد.
  • در این سامانه شما به تاریخچه حرکت خودروی خود به صورت دائمی دسترسی دارید و از زمانی که تصمیم بگیرید این سامانه را برای استفاده انتخاب کنید، به آرشیو کامل حرکت خودروی خود به صورت دائمی دسترسی دارید.
  • شما به گزارشات کاملی از سرعت حرکت خودرو در تمام مسیرها و یا حتی نقاط توقف خودرو در بازه های زمانی مشخص دسترسی دارید.
  • شما می توانید نقطه ای را به عنوان حصار جغرافیایی تعریف کنید و در صورتی که خودروی شما به آن نقطه وارد یا خارج شد، هشدار دریافت کنید.
  • در صورتی که شما یک کارخانه یا شرکت با تعداد بالایی خودرو دارید، به امکانات پیشرفته ای برای مدیریت ناوگان خود دسترسی خواهید داشت.
  • و امکانات دیگری که در این مقاله امکان پرداختن به آن ها وجود ندارد.

تمام امکاناتی که در بالا توضیح دادیم، متعلق به سامانه ردیابی یوفایندر هستند. این سامانه که توسط جمعی از بهترین متخصصان در حوزه برنامه نویسی و شبکه، ساخته شده است، یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربه های ردیابی خودرو را برای شما رقم می زند.

یکسال رایگان استفاده کن!

سامانه ردیابی یوفایندر به کاربران جدید، یکسال اشتراک استفاده از این سامانه را هدیه می دهد. شما می توانید یکسال، به صورت کاملا رایگان از این سامانه استفاده کنید و از تمام امکانات آن لذت ببرید. قابلیت هایی که امکان مدیریت حرفه ای خودرو را به شما می دهند و تجربه ای بی نظیر در ردیابی خودرو را برای شما رقم می زنند.

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا