مکمل بنزین
رپورتاژ

چرا نباید به امدادگرهای جاده‌ای اعتماد کنیم و چطور امدادگر معتبر را تشخیص دهیم؟

چقدر تجربه استفاده از امدادگرهای بین جاده‌ای را دارید؟ بیایید خودرویتان را به مانند یک فرد تصور کنیم که نیاز اورژانسی به تعویض روغن دارد تا بتواند جانی دوباره بگیرد. یا حتی باتری خالی کرده و نیاز به یک شارژ اساسی داشته و یا پنچر شده و لازم است تا در زمانی کوتاه پنچری لاستیک آن رفع شود. در چنین زمانی با چه امداد خودوریی تماس می‌گیرید؟ آیا پیشنهاد امدادگرهای جاده‌ای که نمیشناسید را قبول می‌کنید؟

ماهیت امداد خودرو را می‌توانیم به مانند یک درمانگاه سیار برای خودروها بدانیم که از این جهت، کیفیت ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات تخصصی و دقیق‌ در بهبود وضعیت و تعمیرات خودرو تأثیر گذار خواهد بود. از این رو بهتر است تا با یک مجموعه معتبر تماس بگیریم تا خودروهایمان در دستان افرادی مطمئن و باتجربه باشند.

اما چطور یک امداد خودرو مجاز را تشخیص دهیم؟ به چه نکاتی در مواجهه با آن‌ها توجه کنیم؟ خدمات امدادی مجاز چه ویژگی‌هایی دارند و چطور قابل تشکیل هستند؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه مشکلاتی در استفاده از خدمات این امدادگرها به دنبال شماست و چطور می‌توان آن‌ها را تشخیص داد و هیچ گاه در دام این تیم‌های غیرمجاز نیافتاد!

مشکلاتی که امداد خودروهای غیرمجاز به وجود می‌آورند؟

کلاهبرداران و سودجویان همواره با استفاده از ترفند ها و تکنیک های جدیدی وارد عمل می‌شوند و به نوعی از راننده‌های دل‌نگران و مضطرب کلاهبرداری می‌کنند. در بسیاری از مواقع این امدادگران‌ غیرمجاز به بهانه تعمیر خودرو شما در محل، به بررسی سرسری آن پرداخته و قطعات مهم و اصل آن را می‌دزدند و با قطعاتی غیراصل و حتی کارکرده و بسیار بی‌کیفیت جایگزین می‌کنند.

در کنار آن ممکن است که به بهانه غیرقابل تعمیر بودن خودرو در محل، به شما پیشنهاد کنند که خودرو را به تعمیرگاه ببرید تا در آنجا نیروی متخصص به بررسی دقیق وضعیت بپردازد؛ در صورتی که این پیشنهاد خود حکم یک تله را دارد. در این زمان به استناد به تجربه بسیاری از رانندگان، خودروی شما در تعمیرگاه مانده و حالا حالاها نخواهید توانست تا به آن دست پیدا کنید. خودروی شما به دلایل گوناگون قادر به حرکت نبوده و شما مجبور خواهید شد تا هزینه‌های زیادی را برای یک مشکل جزئی که به سادگی در محل قابل رفع بوده، پرداخت نمایید.

همچنین این نکته را در ذهن خود داشته باشید که پس از این تجربه باید هزینه و زمان زیادی را صرف تعمیر و تعویض قطعات خودرو خود کنید تا بتوانید آن را به حالت اولیه خود برگردانید. به طور کلی اما اصلی‌ترین مشکلاتی که امدادخودرو های غیرمجاز به وجود می‌آورند را می‌توانیم دزدی قطعات، آسیب رساندن عمدی به سیستم‌های مختلف، دزدی از رانندگان، ارائه قطعات یدکی نامرغوب و… عنوان کنیم. از این مشکلات در صورتی که گوش به زنگ باشیم، می‌توانیم به راحتی جلوگیری کنیم، اما چگونه؟!Error! Hyperlink reference not valid.

چگونه امدادگران‌ جاده‌ای غیرمجاز را شناسایی کنیم؟

حقیقت آن است که هریک از ما تا زمانی که به مشکلی برخورد نکرده باشیم، برای رفع یا پیشگیری از آن اقدام مشخصی انجام نمی‌دهیم. در واقع باید هر یک ما پیش از انتخاب امداد خودرو در رابطه با آن تحقیق کرد‌ه و از کیفیت و خدمت دهی و معتبر بودن آن مجموعه اطلاعات لازم را به دست آوریم.

ما به شما کمک می کنیم تا یک امداد خودروی مناسب در سطح منطقه مورد نظر خود انتخاب و اطلاعات ارتباط با آن را همچون شماره تماس، آدرس وبسایت و… همواره در کنار خود داشته باشید. اما شناخت امداد خودرو معتبر که بتواند مشکلات خودروی ما را در محل به سرعت حل کند و آسیبی به آن نرساند، نیاز به توجه و دقت زیادی دارد.

با کمی تحقیق ساده می‌توانیم متوجه شویم که کدام یک از امدادخودروها تقلبی و کدامیک معتبر هستند. نکاتی که باید مورد بررسی قرار بگیرند به شرح زیر می‌باشند:

 

  • حضور امدادگران‌ بدون هیچ نوع ارتباطی

اصلی ترین نشانه این امدادگرهای جاده‌ای غیرمجاز آنست که به یکباره و بدون هیچ گونه درخواست کمکی در کنار شما حاضر می‌شوند! ممکن است شما که به علت خاموش شدن خودرو یا جوش آوردن آن، یا حتی پنچری و هزاران مشکل دیگر در حال کلنجار رفتن با خودروی خودتان و یا حتی تماس با امداد خودرو مورد اعتماد خود باشید که متوجه شوید یکی از آن‌ها در کنار شماست و برای امدادرسانی پیش‌قدم می‌شود.

 

  • عدم عضویت در شرکت‌های امدادی

از طرفی دیگر این امدادگران‌ عضو هیچ شرکت یا مجموعه‌ای نیستند و نمی‌توانند اسناد موثقی را در اختیار شما قرار دهند که عضو مجموعه‌های امدادی معتبر هستند. به طور مثال هیچ آرم رسمی از شرکت بر روی لباس یا خودرو و یدک‌کش آن‌ها قابل مشاهده نیست. اما این مورد چه اهمیتی دارد؟

دقت کنید که برای داشتن مجوز رسمی و معتبر امداد، هم خودرو و هم امدادگر باید زیرمجموعه یک تیم و شرکت مجاز باشند که به معنای تأیید صلاحیت آن‌ها است. گاهی اوقات نیز ممکن است که امدادگران جاده ای خود را عضو یک مجموعه معرفی کرده و آدرس وب سایت و شماره تلفنی را نیز در اختیار شما قرار دهند.

در این زمان شما باید به بررسی دقیق سایت و و اعتبار آن بپردازید. در این باره بهتر است تا در سایت وارد شده و مواردی چون مجوز امداد خودرو و اینماد وب‌سایت را بررسی کنید که درست و واقعی باشند. تنها در این صورت خودرو خود را در دسترس آن‌ها قرار دهید.

مکانیک سیار آقای امداد به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

  • بررسی تجهیزات، امکانات و لباس فرم امدادگران‌

در زمان مواجهه با امدادگرهای جاده‌ای و بین راهی نخستین قدم بررسی لباس و خودرو و یدک‌کش آن‌ها است. این ویژگی‌ها به ترتیب زیر هستند که بهتر است تا به دقت پیش از انجام هر کاری بررسی کنید:

لباس کار مجهز به نام و آرم شرکت و مناسب

جلیقه لباس مجهز به نوار شبرنگ و روز رنگ مطابق با استاندارد (EN471)

برخورداری از کارت شناسایی امدادگری

خودرو مجهز به کد شناسایی

نصب مجوز اعطا شده از پلیس راهور بر روی شیشه خودرو امدادی جلو سمت راستError! Hyperlink reference not valid.

 

  • عدم پشتیبانی و ارتباط مجدد

یکی از نشانه‌های مشترک امدادگران‌ غیرمجاز، آنست که شانس خیلی کمی وجود دارد که دوباره بتوانید آن‌ها را پیدا کرده و ملاقات کنید. اصول اولیه در ارائه خدمات امدادی مجاز آنست که حتما نام، شماره تماس و پلاک خودرو امدادخواه در‌ دفاتر و سامانه امدادخودرویی کشور ثبت شود تا رانندگان در صورت نیاز به خدمات گارانتی، با مشکل مواجه نشوند و در صورت دلخواه اقدام به دریافت خسارت نمایند.

از این رو در صورتی که امدادگر بدون ارائه‌ی هیچ شماره‌ تلفن، کارت شناسایی و… شما را ترک کرد، به احتمال زیاد دیگر نخواهید توانست تا از خدمات پشتیبانی برخوردار شوید و اقدام به دریافت خسارت‌ خود کنید.Error! Hyperlink reference not valid.

 

مشخصات و ویژگی‌های امداد خودروهای مجاز

همیشه پیش از استفاده از خدمات امداد جاده‌ای، به طور جدی امدادگرها، خودرو امدادی، مجوز، کارت شناسایی و… را بررسی کنید و پس از اطمینان خاطر کامل، خودرو خود را بدون نگرانی و با خیال راحت در اختیار آن‌ها قرار دهید. از مشخصه‌های اصلی امداد خودروهای مجاز می‌توانیم «گارانتی خدمات» را نام ببریم. گارانتی و ضمانت خدمات به راننده این اطمینان را می‌دهد که خدماتی عالی و کارشناسی شده دریافت خواهد کرد و در کنار آن اگر حواس‌پرتی و مشکلی رخ داد، می‌تواند خسارت آن را به سادگی دریافت کند.

از دیگر مشخصه‌های امداد خودروهای مجاز می‌توانیم به پشتیبانی فعال ۲۴ ساعته، برخورداری از مجوزهای لازم امداد خودرو و تیم‌های امدادی مشخص آن‌ها اشاره کنیم. همچنین آرم و لوگوی رسمی شرکت باید بر روی تمامی خودروها و یدک‌کش‌های امدادی نصب و قابل مشاهده باشد. اگر نیاز به یدک کش، خودروبر ، کفی داشتید می توانید به اینجا مراجعه کنید.

ما برای شما یک میان‌بر آورده‌ایم، با استفاده از این میان‌بر هم دیگر نگرانی از بابت امدادگرهای جاده‌ای غیرمجاز و کلاهبرداری‌های آن‌ها نخواهید داشت و هم سریع‌تر و آسان‌تر مشکلات خودرو خود را رفع و به جریان زندگی خواهید بازگشت.

امداد خودرو 24 ساعته آقای امداد در سراسر ایران

مجموعه امدادی آقای امداد، با ۱۳ سال سابقه درخشان در ارائه خدمات امدادی به رانندگان، امروزه به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین مجموعه های امدادی شناخته می‌شود. این امداد خودرو مجاز و معتبر خدمات امدادی گوناگون و جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این خدمات می‌توانیم موارد زیر را عنوان کنیم:

پشتیبانی ۲۴ ساعته

خدمات آقای امداد از یدک‌کش کردن خودروها گرفته تا مکانیک سیار و تعمیرات در محل گارانتی دارند! گارانتی یک‌ماهه رایگان که می‌تواند خیال شما را از بابت خرابی های مجدد و حتی گیر افتادن در دام امدادگرهای جاده‌ای بین راهی راحت سازد.

همچنین آقای امداد ثابت کرده که سیاست‌گذاری شفاف و روشنی در ارتباط با مشتری دارد و رضایت مشتریان برایش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از نمادهای این شفاف‌سازی، قیمت و تعرفه خدمات امدادی است که هر یک از کاربران می‌توانند پیش از سفارش درخواست خود، در وبسایت این شرکت به طور دقیق از قیمت‌ها مطلع شوند.

این امداد خودرو آقای امداد در تهران، کرج، مشهد، رشت، مازندران و بسیاری از شهرها و استانهای کشورمان نیز در حال خدمت‌رسانی به رانندگان است و مطمئنا نخستین انتخاب رانندگان در زمان نیاز در حین مسافرت‌ها خواهد بود!

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا