مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند جدید 300 میلیون تومانی سوزوکی معرفی شد

سوزوکی در نمایشگاه خودروی هند سال 2016 از شاسی‌بلند جدیدی بانام ویتارا برزا پرده‌برداری کرد. این اولین محصول سوزوکی بود که به‌طور کامل در هند توسعه پیدا کرده بود. ویتارا برزا کراس‌اوور ساب‌کامپکتی با طول 3,995 میلی‌متر است تا مشمول معافیت‌های مالیاتی خودروهای زیر چهار متر در هند شود. بازار اصلی این خودرو هند است اما در بازارهای فرمان راست آسیایی و آفریقایی هم عرضه می‌شود.

این کلاس خودرویی در هند بسیار شلوغ و رقابتی است و مدل‌های زیادی مثل سیتروئن C3 جدید، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV300، رنو کیگر و نیسان مگنیت در آن حضور دارند. بااین‌حال، سوزوکی برزا از سال 2016 تاکنون حدود 750 هزار دستگاه در این کشور پرجمعیت آسیایی فروخته است و حالا سوزوکی نسل جدید آن را معرفی کرده تا سهم خود از بازار کراس‌اوورهای کوچک و ارزان هند را افزایش دهد. در این نسل، ویتارا از نام این خودرو حذف شده و حالا فقط با نام برزا (Brezza) عرضه می‌شود.

با اینکه این خودرو به‌عنوان نسل جدید معرفی شده است اما روی همان پلت‌فرم نسل قبلی ساخته شده است. البته برزای جدید از ظاهری مدرن‌تر با روکش‌های پلاستیکی بیشتر در طرفین بدنه و صفحات محافظ آلومینیومی مانند بهره می‌برد. در جلوی خودرو چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که تا داخل جلوپنجره پیش رفته‌اند و در عقب هم چراغ‌های افقی باریک جدیدی به چشم می‌خورند بی‌شباهت به نیسان پث‌فایندر نیستند. این کراس‌اوور کوچک جدید مثل اکثر همتایان خود به‌صورت دورنگ با سقف مشکی یا سفید ارائه می‌شود. طول، عرض و فاصله محوری نسل جدید برزا تغییری نداشته و مثل نسل قبلی به ترتیب 3,995 میلی‌متر، 1,790 میلی‌متر و 2,500 میلی‌متری است و صرفاً ارتفاع 1,685 میلی‌متری آن کمی بیشتر شده است.

در داخل برزای جدید داشبورد کاملاً از نو طراحی شده و حالا با طرح دورنگ برای قسمت‌های پلاستیکی و تریم فلزی مانند، نمای کاملاً مدرن‌تری پیدا کرده است. مهم‌ترین ویژگی در اینجا ارائه یک نمایشگر لمسی جدید 9 اینچی است که در بالای داشبورد قرار گرفته و از ویژگی‌های ارتباطی بیشتری بهره می‌برد. در داخل برزای جدید همچنین غربیلک فرمان مشابه هاچ‌بک بالنو به نظر می‌رسد و کنترل‌های سیستم تهویه مدرن‌تر شده‌اند. تیپ‌های بالاتر این کراس‌اوور کوچک ژاپنی از تجهیزات زیادی برای این کلاس مثل سانروف برقی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، دوربین 360 درجه، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم، پورت‌های USB و دریچه‌های تهویه عقب برخوردار هستند.

نسل جدید برزا با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی خفیف به بازار عرضه می‌شود که 103 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. قیمت شاسی‌بلند جدید سوزوکی در هند از 799 هزار روپیه معادل 10,100 دلار برای تیپ پایه با گیربکس دستی آغاز شده و در بالاترین تیپ با گیربکس به یک میلیون و 396 هزار روپیه معادل 17,600 دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بنظرم جذاب نیست چون ما ایران‌خودرو و سایپا رو داریم !! خب این دوتا کمپانی رقیب ندارن و محصولات جذاب ارائه می‌کنن و دیگه کسی از محصولات ژاپنی و برند های معتبر دیگری استقبال نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا