مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تیگو 8 پرو مکس، اولین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل چری پس از سال‌ها

انتقاد بزرگی که به شاسی‌بلندهای گران‌قیمت و رده بالای چری میشود عدم برخورداری از سامانه چهارچرخ محرک است اما حالا چری با عرضه مدل جدید تیگو 8 پرو مکس این مشکل را برطرف کرده است. این خودرو درواقع نسخه دو دیفرانسیل تیگو 8 پرو است و اولین شاسی‌بلند چهارچرخ محرک چری پس از شش سال به حساب می‌آید زیرا از زمان خاتمه تولید مدل رلی X5 در سال 2017، چری هیچ شاسی‌بلند چهارچرخ محرکی تولید نکرده است.

تیگو 8 پرو مکس در پاییز سال 2021 در چین با نام Tiggo 8 Plus Kunpeng Edition معرفی شد و از چند ماه پیش راهی بازارهای صادراتی مثل روسیه و خاورمیانه شده است. این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که در نمونه‌های مخصوص بازار چین 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما خروجی این موتور در بازارهای صادراتی مثل روسیه به 197 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور کاهش یافته است.

یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیروی این موتور را انتقال میدهد و بسته به شرایط مسیر، دستیار هوشمند خودرو یکی از حالات رانندگی را انتخاب کرده و بطور خودکار انتقال قدرت را بین محرک جلو و چهارچرخ محرک تغییر میدهد. تیگو 8 پرو مکس ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت است. این کراس‌اوور بزرگ چینی در هر صد کیلومتر در شهر 10.4 لیتر، در بزرگراه 7.3 لیتر و بصورت ترکیبی 8.5 لیتر بنزین مصرف میکند.

شاسی‌بلند چهارچرخ محرک چری 4,722 میلی‌متر طول، 1,860 میلی‌متر عرض و 1,705 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,710 میلی‌متر است. این خودرو همچنین 19 سانتی‌متر هم از زمین فاصله دارد. تیگو 8 پرو مکس در داخل از صندلی‌های ارگونومیک با تنظیم برقی و حافظه بهره میبرد. با این حال، این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی تفاوتی با تیگو 8 پرو محرک جلو نداشته و مثل آن در داخل به دو نمایشگر 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است.

تیگو 8 پرو مکس هم‌اکنون در بازارهای خاورمیانه با قیمتی در حدود 30 هزار دلار عرضه میشود و اگر مدیران خودرو تصمیم به عرضه آن در کشورمان بگیرد احتمالاً باید انتظار قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان را برای آن داشته باشیم. این شاسی‌بلند چینی در روسیه با گارانتی 7 ساله یا 200 هزار کیلومتری به فروش میرسد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. 30 هزار دلار با همین نرخ خوفناک امروز دلار تو بازار میشه 1 میلیارد اما قانون بی خردانه و ظالمانه گمرکی میکنش 2 میلیارد!!!تاسف آوره

  2. تیگو 8مینی کی میاد ؟ نسخه se هم میاد؟اخه لامصبا این چه اسمایی میزارید رو ماشینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا