مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند جدید و جذاب هاوال کول داگ رسماً معرفی شد

شرکت خودروسازی چینی گریت وال را این روزها زیاد در اخبار خودرویی می‌بینیم زیرا این شرکت از طریق برندهای خود شامل وی، اورا، تانک و هاوال طی چند وقت اخیر محصولات جدید زیادی را معرفی کرده است. حال نیز هاوال از جدیدترین شاسی‌بلند خود با طراحی جالب و منحصربه‌فرد رسماً پرده‌برداری کرده است. این خودرو که کول داگ (Cool Dog) نام دارد و قبلاً تصاویر غیررسمی آن را دیده بودیم، شاسی‌بلند کامپکتی است که پایین‌تر از مدل بیگ داگ قرار می‌گیرد.

کول داگ ظاهری جعبه‌ای شکل و آفرودی دارد که دماغه‌ای عمودی، خط کمر بلند و اوورهنگ‌های کوتاه از ویژگی‌های آن هستند. این خودرو همچنین به لطف روکش‌های فلزی در دهانه گلگیرها و پایین درها، نسبتاً خشن و آفرودی به نظر می‌رسد. در جلو نیز چراغ‌های دایره‌ای و جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی جلب‌توجه می‌کنند. ستون‌های B و C خودرو نیز بدون توجه به رنگ بدنه به رنگ نقره‌ای درآمده‌اند که این ممکن است با رنگ مشکی بدنه ترکیب جالبی را ایجاد کند اما در خودروی سبزرنگی که در تصاویری می‌بینیم کمی عجیب به نظر می‌رسد.

طراحی کول داگ در قسمت عقب اما با شیشه‌ای باریک و طرحی مشابه چرخ زاپاس که تا داخل شیشه ادامه پیدا کرده بسیار جالب است. ستون D بسیار باریک است و دو چراغ ترمز باریک عمودی هم در بالای سقف به چشم می‌خورد درحالی‌که سپر مشکی خودرو طراحی ساده‌ای دارد. به‌طورکلی، شاید برخی عناصر ظاهری کول داگ عجیب به نظر برسند اما در کنار هم خوب از آب درآمده‌اند. این شاسی‌بلند جدید چینی 4,520 میلی‌متر طول، 1,875 میلی‌متر عرض و 1,745 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,710 میلی‌متر است.

داخل خودرو نیز با خطوط صاف، پلاستیک‌های سفت و کنسول مرکزی عریض، برای آفرود آماده است. تریم طرح فیبر کربن و صندلی‌های چرمی زرد و مشکی فانتزی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه کول داگ هستند. در وسط داشبورد خودرو نیز نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم می‌خورد درحالی‌که شیفتر دنده روی کنسول مرکزی هم طراحی جالبی دارد. کول داگ خودرویی پنج‌نفره است که صندلی عقب آن برای نشستن سه بزرگ‌سال مناسب به نظر می‌رسد و فضای کافی برای پا و سر دارد.

کول داگ به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده است. این پیشرانه که در بسیاری از محصولات گروه گریت وال استفاده می‌شود، 184 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور دارد. وظیفه انتقال نیرو هم بر عهده یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه است. نسخه‌های پایه کول داگ به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند اما تیپ‌های بالایی به سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند.

کول داگ به سیستم صوتی JVC با 18 بلندگو مجهز شده که تعدادی از آن‌ها به شکلی فانتزی در پشت‌سری صندلی‌ها نصب شده‌اند. این اولین باری است که سیستم صوتی JVC را در یک خودروی چینی می‌بینیم زیرا این برند ژاپنی هنوز در صنعت خودروسازی چین نفوذ نکرده است. سیستم صوتی کول داگ اما به‌طور مشترک توسط JVC و گریت وال با سرمایه‌گذاری 28 میلیون یوآنی معادل 4 میلیون دلار توسعه داده شده است و در آینده نزدیک در دیگر محصولات گریت وال هم استفاده خواهد شد.

هاوال کول داگ در سه‌ماهه سوم سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این شاسی‌بلند جدید بین 120 هزار یوآن معادل 17,900 دلار تا 150 هزار یوآن معادل 22,400 دلار خواهد بود. کول داگ با این قیمت به‌طور مستقیم در برابر چهار شاسی‌بلند دیگر هاوال قرار می‌گیرد زیرا سبد محصولات این برند چینی کمی شلوغ بوده و کول داگ دهمین عضو آن محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا