مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید شاسی‌بلند محبوب هوندا CR-V معرفی شد

هوندا CR-V یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار آمریکا محسوب می‌شود و به همین دلیل هرچند شاید به‌اندازه یک خودروی اسپرت یا سوپراسپرت جدید پرزرق‌وبرق جذاب نباشد اما معرفی نسل جدید آن اتفاق مهمی است. این شاسی‌بلند محبوب ژاپنی حالا با ظاهر آفرودی، کابینی ظریف و پیشرانه هیبریدی وارد نسل ششم خود شده است. البته طراحی بیرونی CR-V جدید غافلگیرکننده نخواهد بود زیرا قبلاً در تیزرها و تصاویر غیررسمی آن را دیده بودیم ولی حالا می‌توانیم نگاه کامل و دقیقی به این خودرو داشته باشیم.

در جلوی خودرو جلوپنجره بزرگی به چشم می‌خورد که نمایی خشن‌تر مشابه پیکاپ ریج‌لاین به آن بخشیده است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های باریک‌تری قرار گرفته‌اند. CR-V جدید در چهار تیپ مختلف بنام‌های EX، EX-L، اسپرت و اسپرت تورینگ ارائه می‌شود که دو تیپ اسپرت و اسپرت تورینگ اما با سر اگزوزهای مستطیلی، اسپویلر عقب و جلوپنجره مشکی براق بدون قاب کرومی، از نمای جلو و عقب تهاجمی‌تری برخوردار هستند. سه تیپ اول این خودرو با رینگ‌های 18 اینچی ارائه می‌شوند درحالی‌که برای تیپ اسپرت تورینگ نمونه‌های 19 اینچی پنج پره در نظر گرفته شده است.

نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی 68 میلی‌متر کشیده‌تر و حدود 12 اینچ عریض‌تر از قبل شده درحالی‌که فاصله محوری آن‌هم 40 میلی‌متر افزایش یافته است. هرچند شاید این اعداد خیلی بزرگ نباشند اما این نسل را به بزرگ‌ترین CR-V تاریخ تبدیل کرده‌اند. همچنین به لطف این رشد ابعاد، حالا سرنشینان عقب از فضای پای بیشتری برخوردار خواهند بود درحالی‌که 745 لیتر هم فضای بار وجود خواهد داشت که این عدد با خواباندن صندلی‌های عقب به 2165 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

CR-V جدید در داخل بشدت از سیویک وام گرفته است و بنابراین در اینجا هم شاهد همان داشبورد ساده با تریم لانه‌زنبوری فلزی هستیم که دریچه‌های تهویه را پنهان می‌کند. در مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی قرار گرفته و در میانه داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 7 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده که البته در تیپ‌های بالاتر به 9 اینچی ارتقاء پیدا می‌کند. تودوزی استاندارد خودرو از نوع پارچه‌ای خاکستری و مشکی است اما چرم هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. همچنین به گفته هوندا، کنسول مرکزی CR-V بزرگ‌ترین محفظه اشیاء را در بین تمام خودروهای این کلاس دارد.

در بخش تکنولوژی در این خودرو اپل کارپلی، اندروید اتو و پکیج ایمنی هوندا سنسینگ به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. این پکیج ایمنی حالا به دوربین جدیدی با زاویه دید عریض‌تر 90 درجه و سیستم رادار 120 درجه مجهز شده است. ازجمله سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که از طریق این پکیج ارائه می‌شوند هم می‌توان به دستیار ترافیک، تشخیص علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم پایش نقاط کور اشاره کرد. همچنین CR-V حالا به نسخه بروز شده‌ای از سامانه چهارچرخ محرک هوندا مجهز شده که بسته به شرایط رانندگی از چند حالت مختلف برخوردار است. در همین حال، برای اولین بار این خودرو به سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها هم مجهز شده است.

دو تیپ EX و EX-L نسل جدید CR-V با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آشنا به بازار عرضه می‌شوند که 190 اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل است که به‌صورت استاندارد نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. تیپ‌های اسپرت و اسپرت تورینگ اما به قوای محرکه هیبریدی جدیدی مجهز شده‌اند که از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور است که امکان یدک کشی تا ۱ تن را فراهم می‌کند.

نسل ششم CR-V روی معماری جهانی پیشرفته هوندا ساخته شده است که سواری نرم‌تر و پایداری بیشتری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، استحکام پیچشی بدنه خودرو ۱۵ درصد افزایش یافته، سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو اصلاح شده و فرمان ضریب متغیر هم باعث بهبود احساس و دقت خواهد شد. فروش این شاسی‌بلند جدید ژاپنی از تابستان امسال آغاز خواهد شد درحالی‌که مدل‌های هیبریدی تا پایان سال به بازار خواهند آمد. هوندا هنوز قیمت CR-V جدید را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود از حدود 30 هزار دلار آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا