مکمل بنزین
گوناگونخبر

اومودا ۵ سرانجام در چین عرضه شد!

در ۱۲ جولای، چری به‌طور رسمی شاسی‌بلند کاملا جدید خود، یعنی اومدا ۵ را عرضه کرد. خریداران، این خودروی جدید را می‌توانند از بین دو موتور متفاوت و هفت سطح تریم مختلف، انتخاب کنند. زبان طراحی اومودا ۵ کاملا جدید است و به‌وضوح با زبان طراحی خانواده چری متفاوت است. طراحی این خودرو، جوان پسندانه‌ است و مخاطب آن، بیشتر بخش جوان جامعه بوده که علاقه زیادی به جلب‌توجه و دیده شدن دارند.

نمای ظاهری اومودا 5: 

چهره جلویی این خودروی جدید، چشم‌نواز‌ترین قسمت از کل نمای ظاهریست. جلو‌پنجره بزرگ بدون حاشیه، نمای جذابی را برای این بخش از خودرو به ارمغان آورده است. ترکیب این جلو‌پنجره با چراغ‌های جدا از هم، هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نمای جانبی بدنه، کاملا جمع‌و‌جور و متناسب است و در قسمت جلو، کمی اسپرت به‌نظر می‌رسد. از لحاظ ابعاد، اومودا ۵ دارای ابعادی برابر با ۱۵۸۵،۱۸۳۰،۴۴۰۰ میلی‌متر در طول، عرض و ارتفاع است. همچنین این خودرو دارای فاصله محوری ۲۶۳۰ میلی‌متر است. با‌توجه به این‌که این خودرو در کلاس اس‌یو‌وی‌های کامپکت قرار دارد این اعداد کاملا طبیعی است.

قسمت عقب، حالت فست‌بک دارد. نمای این قسمت، با در‌نظر گرفتن شیب زیاد شیشه، بسیار دینامیک و پویا شده است. علاوه‌بر‌این یک اسپویلر سقفی با طراحی منحصر‌به‌فرد و بزرگ، جلوه‌ اسپرت عقب را بیشتر کرده است. همان‌طور که این‌روزها بسیار شاهد هستیم، مجموعه چراغ‌های عقب، به‌شکل میله‌ای در‌نظر‌گرفته شده است.

نمای داخلی اومودا 5:

در‌نمای داخلی، شاهد هستیم که این بخش، بسیار تحت تاثیر مد و تکنولوژی است. صفحه‌نمایش دو‌گانه با اندازه بزرگ، نه‌تنها الهام‌بخش فناوری پیشرفته است بلکه باعث یک طراحی مینیمالی و حذف تعداد زیادی از دکمه‌های فیزیکی شده است به‌طوری‌که کنسول مرکزی کاملا ساده و زیبا به‌نظر می‌رسد.

از لحاظ تکنولوژی، و با در‌نظر گرفتن قیمت، می‌توان آن‌را کامل در‌نظر گرفت. حتی در مدل کم آپشن هم دارای صفحه ابزار ال‌سی‌دی ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه کنترل مرکزی‌ است.

از نظر راحتی و ایمنی، نیز این خودرو کامل است. البته نا‌گفته نماند که در‌مدل‌های بالاتر، دو صفحه‌نمایش، دارای اندازه ۱۲.۳ اینچ بوده و همچنین سیستم کمک‌راننده با ویژگی‌های زیادی وجود دارد.

 

قوای فنی اومودا 5:

از‌نظر قوای فنی، چری دو نوع موتور ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو برای این خودرو در‌نظر‌گرفته است. حداکثر قدرت در موتور ۱.۵ لیتری برابر با ۱۵۶ اسب‌بخار است که با یک گیر‌بکس سی‌وی‌تی ۹ سرعته هماهنگ شده است. اما در موتور ۱.۶ لیتری، حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار بوده که با یک گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه هماهنگ شده است.

عکس‌های جاسوسی از آزمایش جاده‌ای اومدا برای اولین‌بار در جولای ۲۰۲۱ فاش شد. در نوامبر همان سال، عکس‌های جاسوسی بیشتری منتشر شد. در‌ آن‌زمان، این خودروی جدید به‌سبک اس‌يو‌وی‌های کوپه، بسیار سریع، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد.

در نمایشگاه خودروی گوانگژو به‌طور رسمی با نام  OMODA 5 رونمایی شد که به‌دلیل زبان طراحی متفاوت با مدل‌های چری در آن‌زمان، تاثیر زیادی گذاشت.

در اوایل ژوئن بود که چری محدوده قیمتی ۹۲۹۰۰ تا ۱۲۸۹۰۰ یوان را برای پیش‌فروش این خودرو اعلام کرد و سر‌انجام در ۱۲ جولای و به‌‌طور رسمی، در چین عرضه شد.

این خودرو چندی پیش در پیست آزادی تهران مورد تست قرار گرفت که می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

اومودا جدیدترین محصول کمپانی چری؛ در حال تست در پیست آزادی!

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا