Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

میزان داخلی سازی جک J4 کرمان موتور، کاهش یافت!

صبح امروز بود که روابط عمومی شرکت کرمان موتور، طی پیامی اعلام کرد که قرار است از اواخر شهریورماه سال جاری، نسخه ارتقاء یافته محصول استراتژیک خود یعنی جک J4 را عرضه کند. نسخه‌ای که قرار است تا بیشتر از نظر ایمنی در هنگام رانندگی، ارتقاء پیدا کند. سیستم‌های کنترل پایداری الکتریکی و کنترل کشش، ترمزهای دیسکی عقب، سیستم GSI و… از جمله امکانات جدید جک جی4 در نسخه‌های جدید خواهد بود.

اما همزمان با این اتفاق و باتوجه به اسناد بدست آمده توسط پایگاه خبری چرخان، می‌توان فهمید که داخلی سازی جک J4 نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است! کاهش چند درصدی که از حدود 47.88 به 46.11 رسیده و احتمالا عامل آن، همین افزایش امکانات و لزوم تامین قطعات بیشتر از خارج کشور است.

میزان داخلی سازی جک J4

کاهش داخلی سازی جک جی4 درحالی کاهش یافته که قرار بود در اواخر سال گذشته، داخلی سازی آن به بیش از 80 درصد برسد. البته براساس گفته مدیران کرمان موتور، برنامه داخلی سازی این خودرو از سال 1399 شروع گردیده است.

مشخصات JAC J4

جک J4 که چندین سال از حضورش در بازار ایران می‌گذرد، همچنان یکی از گزینه‌های اتوماتیک صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می‌شود. خودرویی که بواسطه حضور رقبای جدیدی چون ایکو تارا، سایپا شاهین، FMC 511 و… و همچنین باتوجه به سطح مشخصاتی و امکاناتی پایین، دچار افت فروش شده و انتقاداتی به آن وارد است.

اما گویا مدیران کرمان موتور به این موضوع واقف بوده و قرار است تا از اواخر شهریورماه سال جاری، نسخه ارتقاء یافته آن، به بازار عرضه شود. اینطور که گفته می‌شود، قرار است تا امکاناتی چون سیستم‌های کنترل پایداری الکتریکی و کنترل کشش، ترمزهای دیسکی عقب، سیستم GSI، دی لایت و… به جک جی4 افزوده شود. البته احتمال نصب برخی آپشن‌های دیگری هم وجود دارد که در آینده، بیشتر به آن می‌پردازیم.

اما در کل، نسخه فعلی این خودرو که در بازار حضور دارد، به امکاناتی چون سیستم کروزکنترل، تنظیم برقی زاوایای آینه‌های بغل به همراه گرمکن، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، چراغ‌ها مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، روکش چرمی صندلی‌ها، بالابرهای برقی شیشه ها، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، فرمان با قابلیت جذب ضربه، مولتی مدیا، رینگ های آلومینیومی، دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو، کنترل سیستم صوتی برروی فرمان، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب و… مجهز است.

در رابطه با بحث فنی هم، J4 دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که به واسطه اتصال به یک گیرکس CVT، توانایی تولید 103 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    مجوز افزایش قیمتشمونم همینجوری میگیرن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.