مکمل بنزین
گوناگونخبر

شورلت بلیزر غول‌پیکر هم برقی شد!

این روزها صنعت خودروی جهانی به‌سرعت در حال الکتریکی شدن است و بسیاری از خودروهای مشهور تاریخ با نمونه‌های برقی جایگزین شده‌اند. یکی از این خودروها شورلت بلیزر است که روزگاری یک شاسی‌بلند غول‌پیکر پرمصرف بود اما حالا نسل جدید آن به‌صورت الکتریکی آن معرفی شده است. این خودرو قرار است در نسخه‌های محرک جلو، محرک عقب و چهارچرخ محرک با برد حداکثر 515 کیلومتر به بازار عرضه شود. شورلت حتی در حال آماده‌سازی نسخه خاصی از این بلیزر برای پلیس است.

قدرت بلیزر

شورلت هنوز مشخصات همه نسخه‌ها و تیپ‌های بلیزر را اعلام نکرده است ولی میدانیم که بالاترین نسخه آن که SS نام دارد، 557 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این نسخه حتی از حالتی که جنرال موتورز آن را Wide Open Watts می‌نامد هم برخوردار است که باعث می‌شود خودرو بتواند در کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. بلیزر جدید همچنین از قابلیت شارژ سریع تا حداکثر 190 کیلووات هم برخوردار است.

بلیزر الکتریکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های 1LT، 2LT، RS و SS به بازار عرضه خواهد شد. تیپ‌های LT با بدنه تک‌رنگ و رینگ‌های 19 اینچی ارائه می‌شوند درحالی‌که تیپ RS از جلوپنجره و تریم مشکی بهره می‌برد و روی رینگ‌های 21 اینچی قرار می‌گیرد؛ و نهایتاً تیپ SS با سقف مشکی و رینگ‌های 22 اینچی به بازار عرضه خواهد شد. تیپ‌های RS و SS همچنین به چراغ‌های LED و لوگوی چراغ‌دار شورلت هم مجهز هستند که هنگام نزدیک شدن راننده روشن می‌شود.

این بلیزر جدید در داخل به یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ 17.7 اینچی مجهز است که به‌صورت مورب در میانه داشبورد نصب شده است. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی 11 اینچی هم مقابل راننده قرار گرفته و سیستم نیمه خودران پیشرفته سوپر کروز جنرال موتورز هم برای آن قابل سفرش خواهد بود. در داخل این خودرو هیچ دکمه استارتی وجود ندارد و صرفاً با فشردن پدال ترمز خودرو آماده حرکت می‌شود.

تیپ‌های RS و SS بلیزر در داخل از تجهیزات بیشتری مثل غربیلک فرمان D شکل، دریچه‌های تهویه توربین مانند و گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو برخوردار هستند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد از پکیج ایمنی Chevy Safety Assist بهره می‌برد که شامل سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، ترمز عابر پیاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، ترمز دنده‌عقب، سیستم کمک پارک و چراغ‌های جلوی هوشمند می‌شود.

قیمت بلیزر

فروش تیپ‌های 2LT و RS بلیزر الکتریکی از تابستان سال آینده به ترتیب با قیمت‌های 47,595 دلار و 51,995 دلار آغاز خواهد شد و در اواخر همان سال تیپ SS هم با قیمت 65,995 دلار به بازار خواهد آمد؛ اما کسانی که خواهان تیپ پایه 1LT هستند باید تا سه‌ماهه نخست سال 2024 صبر کنند. قیمت این تیپ از 44,995 دلار شروع می‌شود. نسخه پلیس بلیزر هم در سه‌ماهه اول سال 2024 آماده خواهد شد. این نسخه بر اساس تیپ SS ساخته می‌شود و با بزرگ‌ترین باطری‌های ممکن ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا