مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تولید رنو مگان پس از 27 سال و چهار نسل متوقف شد

مگان یکی از مشهورترین محصولات رنو بود که زمانی نسل دوم آن در کشورمان هم عرضه شد. حال اما طبق گزارشات، رنو به تولید مگان درون‌سوز پایان داده و آن را با کراس‌اوور الکتریکی مگان E-Tech جایگزین کرده است. این یعنی محصول کامپکت رنو پس از چهار نسل و 27 سال تولید، به آخر خط رسیده است. مگان که در سال 1996 به‌عنوان جایگزینی برای رنو 19 معرفی شد، در طول عمر خود در نسخه‌های مختلفی مثل هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در، سدان، کوپه و کابریولت در کنار نسخه‌های اسپرت RS به تولید رسید.

نسل اول مگان

به گزارش اتوکار، خطوط تولید مگان در اسپانیا و ترکیه ساخت این خودرو را متوقف کرده‌اند ولی انتظار می‌رود مکان تا زمان پایان موجودی کنونی در انبارها در چندین بازار مختلف همچنان باقی باشد. جالب اینکه رنوی استرالیا اعلام کرده است که مگان RS تا سال 2023 در تعداد محدودی به بازار عرضه خواهد شد. این هاچ‌بک داغ فرانسوی اما آخرین محصول بخش رنو اسپرت خواهد بود زیرا این بخش به‌تازگی به آلپاین تغییر نام داده و قرار است به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود.

نسل دوم مگان

طی سال‌های اخیر، فروش مگان در مقایسه با خودروهای محبوب‌تر کلاس C مثل فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس، هوندا سیویک، تویوتا کرولا، پژو 308 و اوپل آسترا کاهش یافته است. به گزارش اتوکار، سال گذشته این خودرو در بریتانیا تنها 793 دستگاه فروش داشته است درحالی‌که فروش گلف و فوکوس در این کشور به ترتیب 30,200 و 21,800 دستگاه بوده است. نسل چهارم مگان بیشترین فروش جهانی خود را در سال 2017 با 168 هزار دستگاه تجربه کرد اما این رقم در سال 2021 به زیر 70 هزار دستگاه کاهش پیدا کرد. این در حالی است که بیشترین فروش در تاریخ مگان که در سال 2004 ثبت شد 465,778 دستگاه بود.

نسل سوم مگان

همان‌طور که گفته شد، کراس‌اوور الکتریکی مگان E-Tech جایگزین مگان درون‌سوز خواهد شد. این خودرو روی پلت‌فرم مشترکی با نیسان آریا ساخته شده است. سپس در سال 2024 هم رنو از کراس‌اوور الکتریکی دیگری بنام سنیک پرده‌برداری خواهد کرد که روی همین پلت‌فرم ساخته می‌شود. بااین‌حال کسانی که خواهان خودروی درون‌سوزی در اندازه مگان در سبد محصولات رنو هستند باید سراغ کراس‌اوورهای کپچر، آرکانا و آسترال بروند.

نسل چهارم مگان

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یادش بخیر روزهایی که پارس خودروی ما هم جزو دنیا بود و بجای کوئیک کلاه قرمزی(!!!)رنو مگان میزد!!

  2. هر روز، بدتر از دیروز!
    امتیاز مونتاژ خودروهای کنارگذاشته شده، توسط کمپانی مادر واگذار نمی شود؟! والا چینی ها با خرید قالبهای خارج از رده تویوتا و میتسوبیشی، به اینجا رسیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا