Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

افزایش شدید قیمت خودروهای مجهز به تکنولوژی خودکار!

OPEN

به عقیده سرپرست بخش رانندگی خودکار کمپانی ولوو، قیمت خودروهای مجهز به تکنولوژی راننگی خودکار در زمان عرضه (سال 2021) افزایش چشمگیری خواهد داشت.

این افزایش قیمت وابسته به تجهیزات اضافه شده به خودرو مانند کامپیوترها، حسگرهای رادار، دوربینها و رادارهای لیزری پوینده، برای یک خودروی خودران و امن است. اریک کولینگ، سرپرست خودروهای خودکار ولوو با اشاره به سیستم محاسبه گر بسیار قوی در این خودروها، نیاز به پردازنده‌هایی با قدرت پردازش گیگابایتی (و نه مانند آنچه امروز مورد استفاده و بر اساس کیلوبایت است) را ضروری و از قیمت 14.600 دلاری این اجزا در حال حاضر خبر داد.

رویکرد این کمپانی سوئدی در خودروهای خودران، شامل افزونگی سیستم امنیتی به صورت پیش فرض است. ایده‌ای که ابتدا در هوا فضا برای افزایش امنیت ایجاد و به معنی وجود دو پمپ ترمز ضد قفل و دو سیستم الکتریکی کنترل فرمان بوده و در مواقع ضروری و یا خرابی پمپ یا موتور دوم به عنوان پشتیبان عمل میکند.

مغز متفکر خودروهای خودران ولوو، سوپر کامپیوتر NVidia Drive PX 2 و طراحی آن منحصرا برای این قبیل خودروهاست، در نتیجه زمانی که این تکنولوژی به طور کامل آماده بهره‌برداری شود از هرگونه کمک جاده‌ای و دیده بانی بی‌نیاز و به طور کامل بر حسگرهای خودرو تکیه خواهد کرد. کمپانی سوئدی بر آن است تا سال آینده، دو ناوگان صد عددی از خوروهای خودران خود را در جاده‌های عمومی شهرهای گوتنبرگ و لندن آزمایش کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.