مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

بررسی کی‌ام‌سی K7، شاسی‌بلند خوش‌چهره کرمان موتور + ویدیو

کرمان موتور که با شاسی‌بلند قدیمی جک S5 در بازار کشور به موفقیت خوبی دست پیدا کرد، همکاری خود با این شرکت چینی را ادامه داد و از حدود یک سال پیش شاسی‌بلند بزرگ‌تری از جک را با برند جدید خود بنام KMC در کشور عرضه کرد.

در ادامه قصد داریم بیشتر با این شاسی‌بلند خوش‌چهره چینی آشنا شده و بررسی کی ام سی K را با هم ببینیم.

مطالب مرتبط: ویدیو آنباکس (آنرپ) KMC K7؛ نهنگ کرمان موتور

معرفی کلی کی‌ام‌سی K7

نام واقعی این خودرو سی‌هائو X7 است و پیشینه آن به جک S7 بار می‌گردد. جک S7 شاسی‌بلند میان سایزی بود که بالاتر از S5 قرار می‌گرفت و برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شد. در سال 2020 اما جک فیس‌لیفت بزرگی روی این شاسی‌بلند انجام داد و آن را به برند جدید خود که سی‌هائو نام دارد منتقل کرد. هرچند این برند در سال 2018 از طریق جوینت ونچر با فولکس‌واگن تأسیس شده بود اما جک در سال 2020 تصمیم گرفت تمام محصولات سواری خود در دو سری Refine و Jiayue را از طریق برند سی‌هائو به بازار عرضه کند. بدین ترتیب، در سال 2020 نسخه فیس‌لیفت جک S7 با نام جدید سی‌هائو X7 راهی بازار چین شد.

طراحی بیرونی کی‌ام‌سی K7

K7 یا همان X7 تغییرات بزرگی را نسبت به جک S7 تجربه کرده و جلو و عقب آن کاملاً بازطراحی شده است. این خودرو اولین شاسی‌بلند جک محسوب می‌شود که از نسل سوم زبان طراحی این شرکت استفاده کرد. این زبان طراحی برای اولین بار در سال 2019 در سدان سی‌هائو A5 معرفی شده بود.

ویژگی اصلی طراحی K7 چراغ‌های دوقسمتی جلو است که شامل دی‌لایت‌های باریکی در بالا و چراغ‌های اصل به‌صورت پنهان در طرفین سپر می‌شود. بین این چراغ‌ها هم جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگی قرار گرفته است. نمای جانبی K7 با S7 قبلی یکسان است اما در عقب هم شاهد نمای جدیدی با چراغ‌های سراسری هستیم. کمی پایین‌تر، چهار سر اگزوز در طرفین سپر نیز نمای جذابی به خودرو بخشیده‌اند.

داخل کی‌ام‌سی K7

جک S7 از داشبوردی استفاده می‌کرد که از محصولات مرسدس بنز کپی شده بود اما داخل K7 هم کاملاً بازطراحی شده و طراحی بسیار مدرن‌تر و بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است. نمایشگر لمسی بزرگ در میانه داشبورد، صفحه آمپر تمام دیجیتالی، دریچه‌های تهویه افقی، غربیلک فرمان سه پره و دسته‌دنده‌ای زیبا روی کنسول مرکزی از ویژگی‌های کابین این خودرو هستند و نمای زیبایی به داخل K7 بخشیده‌اند که در برابر رقبا قطعاً حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو همچنین از صندوق بار بزرگی برخوردار است که در حالت عادی 960 لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 1358 لیتر می‌رسد.

تجهیزات کی‌ام‌سی K7

دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور هشداردهنده موانع در جلو و خودرو، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک دو کاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم‌های ایمنی ABS، EBD، HDC، BOS، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، چهار ایربگ ایمنی (راننده، سرنشین، جانبی هردو)، حافظه صندلی راننده، آینه‌های جانبی و غربیلک فرمان، صندلی‌های برقی جلو، قابلیت استارت از راه دور و جک برقی صندوق‌عقب از تجهیزات کی‌ام‌سی K7 در کشورمان هستند. متأسفانه اما کرمان خودرو برای بازار ایران چند آپشن مهم این کراس‌اوور چینی شامل رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، ایربگ‌های پرده‌ای، صندلی‌های ردیف سوم و کروز کنترل هوشمند را حذف کرده است.

پیشرانه و گیربکس کی‌ام‌سی K7

جک S7 با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری توربو به بازار عرضه می‌شد اما در K7 جک پیشرانه 2 لیتری را حذف کرده و این خودرو را فقط با موتور 1.5 لیتری ارائه می‌کند. این پیشرانه که گفته می‌شود با جک S5 مشترک است، 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد اما مثل اکثر کراس‌اوورهای چینی خبری از سامانه چهارچرخ محرک نیست و نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت رسمی K7 به‌صورت ترکیبی 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده اما با توجه به وزن 1735 کیلوگرمی خودرو انتظار می‌رود در دنیای واقعی شاهد رقمی بیش از این باشیم.

قیمت و رقبای کی‌ام‍سی K7

قیمت کارخانه‌ای کی‌ام‌سی K7 هم‌اکنون یک میلیارد و 210 میلیون تومان است و بنابراین اصلی‌ترین رقیب آن در بازار خودروی کشور چری تیگو 7 پرو با قیمت یک میلیارد و 256 میلیون تومان خواهد بود. علاوه بر این، کراس‌اوورهای گروه بهمن یعنی فیدلیتی و دیگنیتی را هم می‌توان از رقبای K7 برشمرد زیرا هرچند قیمت کارخانه‌ای این دو خودرو زیر یک میلیارد تومان است اما در بازار با قیمتی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند.

مشخصات کی‌ام‌سی K7

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 174 اسب بخار
گشتاور 251 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
مصرف سوخت 8.6 لیتر ترکیبی
حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفرتاصد 11.9 ثانیه
طول 4,776 میلی‌متر
عرض 1,900 میلی‌متر
ارتفاع 1,760 میلی‌متر
فاصله محوری 2,750 میلی‌متر
وزن 1735 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 960 لیتر
ظرفیت باک 64 لیتر
قیمت 1 میلیارد 210 میلیون

 

ویدیو بررسی کی‌ام‌سی K7

برای دیدن ویدئو روی عکس زیر کلیک کنید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بسیار ماشین عالی و خانوادگی و اتاق بی سروصدای دارد من یک ساله این ماشین را دارم

  2. ماشین به این خوش فیس تا حالا تو ایران نیامده با این قیمت خاک بر سر کارخانه کرمان موتور کنند که تولیدش رو متوقف کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا