مکمل بنزین
گوناگونخبر

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند آئودی با نام Q6 معرفی شد

جوینت ونچر سایک آئودی شاسی‌بلند کاملاً جدیدی بنام Q6 را در چین معرفی کرده است. این خودرو ابعادی بزرگ‌تر از Q7 داشته و بنابراین بزرگ‌ترین شاسی‌بلند در سبد محصولات آئودی محسوب می‌شود. Q6 اما علیرغم نام یکسان، هیچ اشتراکی با شاسی‌بلند Q6 E-Tron که در آینده معرفی خواهد شد ندارد و روی پلت‌فرم MQB صرفاً برای بازار چین ساخته شده است.

Q6 در ظاهر با جلوپنجره هشت‌ضلعی بزرگ و چراغ‌های مخفی در بالای ورودی‌های هوای طرفین سپر، از ویژگی‌های طراحی هردو سری محصولات درون‌سوز و الکتریکی آئودی استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو و عقب خودرو هردو با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند درحالی‌که پروفیل جانبی آن با اوورهنگ کشیده عقب نسبتاً عضلانی به نظر می‌رسد. همچنین نمونه‌ای که در تصویر دیده می‌شود روی رینگ‌های 21 اینچی مشکی‌رنگ قرار گرفته است.

این شاسی‌بلند جدید آلمانی با 5,099 میلی‌متر طول، 2,014 میلی‌متر عرض و 1,784 میلی‌متر ارتفاع، کمی از Q7 بزرگ‌تر است اما فاصله محوری 2,980 میلی‌متر آن دقیقاً با فولکس‌واگن اطلس که در چین عرضه می‌شود یکسان است. البته این تعجبی ندارد زیرا Q6 روی پلت‌فرم مشترکی با اطلس ساخته شده است.

Q6 در داخل از سه ردیف صندلی برخوردار است که در ترکیب‌های شش یا هفت‌نفره قابل انتخاب خواهد بود. بااین‌حال، کابین خودرو به لطف تودوزی چرمی، نورپردازی داخلی و تنظیم برقی 12 جهته صندلی‌های جلو با گرم‌کن و تهویه، بسیار لوکس‌تر از اطلس به نظر می‌رسد. در اینجا همچنین شاهد کابین مجازی یا همان صفحه آمپر دیجیتالی آشنای آئودی با اندازه 12.3 اینچ به همراه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 10.1 اینچی، یک نمایشگر 8.6 اینچی سوم در پایین برای کنترل سیستم تهویه و هدآپ دیسپلی هستیم.

با خواباندن دو ردیف صندلی عقب، فضای بار Q6 به ۲۴۰۰ لیتر می‌رسد که هم‌اندازه ون‌های بزرگ است. سیستم صوتی B&O با ۱۴ بلندگو، تریم فلزی، آفتاب‌گیر سرنشینان عقب و غربیلک فرمان چرمی ناپا هم از دیگر ویژگی‌های داخلی Q6 هستند. آئودی این شاسی‌بلند جدید را با هشت رنگ بیرونی، شش نوع طرح رینگ مختلف و حداکثر یازدهتم داخلی در بازار چین عرضه خواهد کرد. در بخش ایمنی هم این خودرو از پکیج Audi AI Pro pilot با سیستم‌های کمک‌راننده سطح دو بهره می‌برد.

آئودی Q6 با دو پیشرانه مختلف در چین عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو مدل 40TFSI و 45TFSI به ترتیب با 230 و 265 اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ مدل پرچم‌دار 55TFSI بروند که به یک پیشرانه 2.5 لیتری VR6 توربو با 300 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل ظرف 7.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد و هر سه مدل به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک کواترو و سیستم تعلیق تطبیقی مجهز هستند.

آئودی پذیرش سفارشات خرید Q6 را آغاز کرده است. قیمت این شاسی‌بلند بزرگ آلمانی در چین از ۵۰۰ هزار یوآن معادل ۷۴ هزار دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه به ۶۵۰ هزار یوآن معادل ۹۶ هزار دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا