مکمل بنزین
گوناگونخبر

جایگزین موتور سیکلت‌های ژاپنی در راه است!

ژاپنی‌ها حساب ویژه‌ای روی سرمایه‌گذاری و خرید خودروی Rimono EV، برای خلاصی از دست ترافیک‌های خسته کننده باز کرده‌اند. این وسیله نقلیه کوچک تنها 2.2 متر طول داشته و نام آن برگرفته از یک خودروی الکتریکی ژاپنی است. جنس بدنه Rimono EV از پنبه پلی استریل بوده و کاملا ضد آب است. برای ایجاد سایه‌بان برای راننده نیز از یک سقف برزنتی استفاده شده است.

rimono-ev7

مغز متفکر ساخت خودروی Rimono EV؛ آقای Kota Nezu، مبتکر طرح مفهومی خودروی چوبی تویوتا،معروف به Setsuna است. این خودرو مجهز به یک موتور الکتریکی با توان 6.8 اسب‌بخار بوده که یک باتری لیتوم‌یونی 4 کیلوواتی آن را تغزیه می‌کند. حداکثر سرعت Rimono EV حدود 45 کیلومتر در ساعت بوده و با طی کردن مسافتی 50 کیلومتری نیازمند شارژ مجدد است.

rimono-ev

rimono-ev77

آقای Kota Nezu، در رابطه با این خودروی کوچک می‌گوید: «این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی می‌توان باتری آن را جابجا کرد».همانطور که در تصاویر مشخص است؛ Rimono EV توان حمل دو نفر را دارد و در داخل کابین، تنها چیزی که پیش روی شما قرار می‌گیرد، فرمان است!

rimono-ev777

هنوز مشخص نیست که این خودرو تولید خواهد شد یا نه؛ ولی آقای Kota Nezu امیدوار است که در تابستان سال 2017، Rimono EV به مرحله تولید برسد. به عقیده ژاپنی‌ها این خودرو، جایگزین مناسبی برای موتور سیکلت‌های شهری است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا