مکمل بنزین
گوناگونخبر

کایی شوجت، شاسی‌بلند جدید و ارزان‌قیمت چری بر اساس ام‌وی‌ام X55

کوین یکی از برندهای زیرمجموعه چری است که به‌تازگی به کایی تغییر نام داده است. این برند قبلاً به ساخت محصولاتی ارزان‌قیمت بر اساس پلت‌فرم‌های قدیمی چری می‌کرد اما حالا با تغییر نام و لوگوی خود می‌خواهد روی خریداران جوان تمرکز کند. کوین در اواخر سال 2019 شاسی‌بلند جمع‌وجوری بنام شوجت (Showjet) را معرفی کرد که بر اساس چری تیگو 5x ساخته شده بود یعنی همان خودرویی که ما در ایران با نام ام‌وی‌ام X55 می‌شناسیم.

شوجت اشتراکات فراوانی با X55 داشت و از همان اتاق استفاده می‌کرد اما قسمت جلوی آن کاملاً بازطراحی شده بود. حالا کوین چندی پس از تغییر نام خود، نسخه فیس‌لیفت شوجت را معرفی کرده است. این خودرو در جلو از جلوپنجره چندضلعی استفاده می‌کند که چراغ‌های جلو به طرفین آن متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر هم ورودی‌های هوای بزرگی در سپر به چشم می‌خورد. در پروفیل جانبی خودرو ستون C مشکی‌رنگ طرح سقف شناور را ایجاد کرده و رینگ‌های پنج پره دوبل هم نمای اسپرتی به خودرو بخشیده‌اند.

نمای عقبی شوجت اما شباهت بسیار زیادی به X55 دارد و طراحان صرفاً با متصل کردن چراغ‌ها به هم سعی داشته‌اند نمای متفاوتی ایجاد کنند. این کراس‌اوور چینی همچنین با 4,400 میلی‌متر طول، 1,831 میلی‌متر عرض و 1,653 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,632 میلی‌متری، ابعادی مشابه X55 دارد.

شوجت در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی، نمایشگر لمسی مرکزی 10.25 اینچی و غربیلک فرمان D شکل استفاده می‌کند. سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، رادار عقب، سیستم پارک خودکار، دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، دستیار پایین رفتن از شیب‌ها و سیستم ورود بدون کلید هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.

شوجت به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی مجهز است که 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم از طریق گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد. کراس‌اوور ارزان‌قیمت چری در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. کایی شوجت در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها از 64,900 یوآن معادل 9,600 دلار آغاز شده و نهایتاً به 80,900 یوآن معادل 11,900 دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا