مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروتازه‌هاخبر

سایپا به‌دنبال نصب گیربکس AMT بر خودرو شاهین!

براساس اطلاعات بدست آمده، سایپا و مگاموتور مدتیست که بدنبال طراحی و ساخت سری گیربکس‌های نیمه اتوماتیک (AMT) در جهت نصب بروی خودرو شاهین هستند. البته همزمان با پروژه گیربکس AMT، پروژه 6 سرعته کردن گیربکس‌های دنده‌ای محصولات این شرکت نیز در حال پیشرفت است.

سایپا شاهین

 

گیربکس‌های نیمه اتوماتیک در مقایسه با سایر گیربکس‌های اتوماتیک، ساختار به نسبت ساده‌تری داشته و ارزان‌تر هم محسوب می‌شوند. در واقع در این نوع گیربکس‌ها توصیه می‌شود که اکثرا در حالت منوآل (دستی) استفاده شوند تا فشار کمتری به گیربکس و جعبه دنده‌ها وارد شوند. باتوجه به نام گرفتن نیمه اتوماتیک، دیگر خبری از کلاچ پایی نبوده و رانندگان نیازی به کلاچ گیری ندارند. اکثر گیربکس‌های AMT دارای حالت‌های برفی و اسپرت هستند.

جهت اطلاع بیشتر در رابطه با سایپا شاهین، این خودرو مجهز به پیشرانه 1497 سی سی M15-TC است که باتوجه به نصب سامانه توربوشارژ توانایی تولید 110 اسب بخار، قدرت و گشتاور بسیار خوب 178 نیوتن متر را دارد. همین گشتاور شاهین، باعث شده تا کشش خوبی را از موتور این خودرو در مقایسه با سایر رقبا شاهد باشیم.

باتوجه به آخرین اطلاعات بدست آمده، خودرو شاهین تنها با موتور M15-TC و با گیربکس‌های دستی و CVT عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که موتور TU5 پلاس یا به قولی M16، صرفا با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قرار است تا در شاهین پلاس نصب و عرضه شود.

 

بزودی اطلاعاتی جدید از شاهین و شاهین پلاس توسط پایگاه خبری چرخان منتشر خواهد شد؛ پس با ما همراه باشید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. موتور فعلی شاهین عالیه.فقط کسی که سوارش بشه میفهمه چی میگم

  2. دقیقا منم شاهین دارم و از قدرت موتورش خیلی راضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا