مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

عرضه آریزو 8 به بازار، لوکس‌ترین و جذاب‌ترین سدان چری

اواخر فروردین امسال بود که چری از جدیدترین سدان خود با نام آریزو 8 پرده‌برداری کرد و حالا این خودرو آماده عرضه به بازار شده است. آریزو 8 سدان زیبایی است که روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و از پیشرانه‌های جدیدی استفاده می‌کند. این خودرو در دو نسخه مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی اسپرت با جلوپنجره ماتریکسی (نمونه آبی‌رنگ) و دیگری لوکس با جلوپنجره متفاوت و تزئینات طلایی‌رنگ است. آریزو 8 با 4,780 میلی‌متر طول، 1,843 میلی‌متر عرض و 1,469 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,790 میلی‌متری سدان بزرگی است.

چراغ‌های جلوی LED خودرو با دی‌لایت‌های باریک در بالا طراحی زیبایی دارند. این چراغ‌ها توسط یک نوار کرومی که لوگوی چری در میانه آن قرار گرفته به هم متصل شده‌اند. چری آریزو 8 در نمای جانبی مثل یک سدان لیفت‌بک به نظر می‌رسد اما درواقع یک سدان سنتی و با صندوق بار مجزا است. در عقب خودرو شاهد چراغ‌های سراسری با نواری مشکی‌رنگ بین آن‌ها و اسپویلر یکپارچه با درب صندوق هستیم و در پایین هم یک دیفیوزر با سر اگزوزهای متفاوت در نسخه‌های اسپرت و لوکس به چشم می‌خورد. هردو نوع این سر اگزوزها اما تزئینی بوده و سر اگزوز واقعی در زیر سپر پنهان شده است.

طراحی داخلی آریزو 8

داخل آریزو 8 با تزئینات و متریال باکیفیت، عالی به نظر می‌رسد و دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم نظرها را جلب می‌کند. اپل کارپلی، غربیلک فرمان سه پره D شکل با دکمه‌های فراوان و سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان جدید چینی هستند. در عقب، صندلی‌ها فضای کافی برای سه بزرگ‌سال دارند و فضای پا هم سخاوتمندانه به نظر می‌رسد. در تمام نسخه‌ها نیز سانروف بزرگی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

موتور آریزو 8

زیر کاپوت آریزو 8 یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی قرار گرفته که 197 اسب بخار قدرت دارد و نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. چری بعداً یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت را هم برای این خودرو ارائه خواهد کرد. هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید آریزو 8 با قیمتی از 105,900 یوآن معادل 15,680 دلار تا 128,900 یوآن معادل 19,100 دلار آغاز شده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن در شهریور به خریداران تحویل داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا