مکمل بنزین
گوناگونخبر

MG7، سدان کاملاً جدیدی از سری تازه محصولات لوکس ام‌جی

ام‌جی اولین تصاویر رسمی از سدان کاملاً جدیدی را منتشر کرده است که در صدر محصولات این شرکت قرار خواهد گرفت. این سدان پرچم‌دار که MG7 نام دارد، قرار است تا چند روز دیگر به‌عنوان اولین محصول از سری جدید بلک لیبل ام‌جی رسماً در چین رونمایی شود. بلک لیبل شامل سری جدیدی از محصولات سطح بالا خواهد بود که لوکس‌تر و اسپرت‌تر از محصولات کنونی ام‌جی هستند. این محصولات از تریم و نشان مشکی‌رنگ ام‌جی استفاده می‌کنند.

اما این اولین باری نیست که ام‌جی از نام MG7 استفاده می‌کند زیرا نسل اول این خودرو بین سال‌های 2007 تا 2013 تولید می‌شد. البته آن خودرو چیزی جز یک روور 75 با فیس‌لیفتی جزئی نبود که خود بر اساس پلت‌فرم ب‌ام‌و سری 3 ساخته شده بود. خوشبختانه اما نسل دوم MG7 خودروی کاملاً جدیدی است و زبان طراحی ام‌جی را به سطح بالاتری ارتقاء داده است. همچنین هدف این خودرو به‌عنوان بخشی از سری جدید بلک لیبل، ارتقاء برند ام‌جی به سطح بالاتری از بازار است که استایل جذاب و ویژگی‌های لوکس را در اولویت قرار می‌دهد.

MG7 با رینگ‌های بزرگ خاکستری مات، کاپوت کشیده و جلوپنجره بزرگ، کاملاً اسپرت به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو علاوه بر این جلوپنجره بزرگ، شاهد چراغ‌هایی باریک‌تر و تهاجمی‌تر از تمام محصولات قبلی ام‌جی به همراه ورودی‌های هوای جانبی مشابه کانسپت ام‌جی سایبرستر هستیم. این خودرو در پروفیل جانبی با فرم فست‌بک و انتهای کوتاه، شبیه آئودی A7 به نظر می‌رسد اما از بدنه‌ای کاملاً عضلانی با خطوط پویا و گلگیرهای برجسته بهره می‌برد. در عقب MG7 نیز چراغ‌های سراسری، اسپویلر دُم اردکی یکپارچه، یک بال بازشو و چهار سر اگزوز بزرگ جلب‌توجه می‌کنند که قوای محرکه درون‌سوز خودرو را نشان می‌دهند.

این سدان جدید ام‌جی 4,884 میلی‌متر طول، 1,889 میلی‌متر عرض و 1,447 میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی 85 میلی‌متر کوتاه‌تر از آئودی A7 و 104 میلی‌متر کوتاه‌تر از مرسدس بنز CLS است. البته قطعاً MG7 به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از این سدان‌های آلمانی خواهد بود. متأسفانه هنوز تصویری از داخل این خودرو منتشر نشده ولی انتظار می‌رود در اینجا شاهد داشبورد دیجیتالی و تودوزی لوکس باشیم.

MG7 در دو نسخهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که 300 VTGI و 400 VGTI تروفی نام دارند. نسخه اول از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. نسخه دوم اما به یک پیشرانه قوی‌تر 2 لیتری توربو مجهز می‌شود که 257 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیرو به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک ZF متصل می‌شود. علاوه بر این، ام‌جی هم‌اکنون در حال توسعه یک نسخه پلاگین‌هیبریدی هم هست که در اواسط سال 2023 به بازار خواهد آمد.

MG7 در سبد محصولات ام‌جی بالاتر از مدل‌های MG5 و MG6 قرار خواهد گرفت و به‌احتمال‌زیاد فقط در چین عرضه خواهد شد زیرا این شرکت در اروپا صرفاً روی عرضه مدل‌های الکتریکی تمرکز کرده و بعید است که یک سدان بنزینی را در این قاره عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا