مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

سود خرید دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور از بورس کالا چه قدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شده بود، قرار است روز چهارشنبه 26 مرداد دو کراس‌اوور فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن در بورس کالا عرضه شوند. حال قیمت این خودروها در فروش بورس اعلام شده است. دیگنیتی پرایم با قیمت پایه 821 میلیون و 500 هزار تومان، فیدلیتی پرایم پنج‌نفره با قیمت پایه 758 میلیون و 500 هزار تومان و فیدلیتی پرایم هفت‌نفره با قیمت پایه 772 میلیون تومان به فروش می‌رسند. این یعنی قیمت پایه دیگنیتی در بورس 440 میلیون، فیدلیتی پنج‌نفره 421 میلیون و فیدلیتی هفت‌نفره 451 میلیون تومان از قیمت بازار کمتر است.

به‌طورکلی، قیمت پایه این خودروها در بورس ۴۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار آن‌ها تعیین شده است. علاوه بر این، قیمت پایه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا حتی از قیمت کارخانه‌ای آن‌ها هم کمتر است زیرا هم‌اکنون دیگنیتی با قیمت 935 میلیون تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با قیمت 844 میلیون تومان و فیدلیتی هفت‌نفره با قیمت 859 میلیون تومان توسط گروه بهمن به فروش می‌رسد. البته این بدان معنا نیست که خریداران در بورس می‌توانند به‌طور کامل از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوند زیرا در فروش بورس کالا، بر سر کالای عرضه شده رقابت می‌شود و به نسبتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد قیمت‌های پیشنهادی بالاتر می‌روند و سود خرید از بورس کالا کمتر می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، اگر برای دیگنیتی ۱۰ درصد رقابت شود، یعنی قیمت پیشنهادی خریداران ۱۰ درصد بالاتر از قیمت پایه باشد، باید قیمت ۹۰۴ میلیون تومان را ثبت سفارش کرد که با اضافه کردن سایر هزینه‌ها مثل ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و مالیات و عوارض شماره‌گذاری، نهایتاً هزینه کل برای خریدار به یک میلیارد و ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید. در جدول بالا می‌توانید اختلاف هزینه نهایی با قیمت بازار را در سناریوهای مختلف میزان رقابت و با قیمت‌های پیشنهادی متفاوت ببینید

خریداران می‌توانند از ابتدای روز چهارشنبه 26 مردادماه تا پایان همان روز با مراجعه به سایت بورس کالا برای خرید اقدام کنند. البته هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش و خرید تنها یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره‌گذاری خودرو نیز تنها برای خریدار اصلی صورت خواهد گرفت. خریدار با توجه به قیمت نهایی فروش ملزم به پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و همین‌طور پرداخت مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هوشمند سازی کارت خودرو، خدمات پست، پلاک و هزینه شخص ثالث است. موعد تحویل خودروهای عرضه شده نیز 23 مهرماه اعلام شده است.

علاوه بر گروه بهمن، گروه سایپا نیز برای عرضه محصول شاهین اعلام آمادگی کرده و ایران‌خودرو هم در حال انجام اقدامات لازم برای پذیرش دو مدل هایما در بورس کالا است.

برای اطلاع از چگونگی خرید خودرو در بورس کالا به لینک زیر مراجعه کنید:

چگونگی خرید خودرو از بورس کالا

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خریدار واقعی یا مصرف کننده حقیقی، شانسی ندارد! چون دلالان محترم، بالاترین قیمت میدهند و حتی از قیمت بازار نیز ممکن است آخرین قیمت پیشنهادی بیشتر باشد! قبول باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا