مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی کانیون، جدیدترین وانت جی‌ام‌سی

وانت‌های شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کلرادو اشتراکات فراوانی باهم دارند و حالا پس از کلرادو، نوبت به معرفی نسل جدید کانیون رسیده است؛ اما این وانت جدید صرفاً یک کلرادو با نشان جی‌ام‌سی نیست و حالا از ظاهری کاملاً منحصربه‌فرد، تجهیزات انحصاری و نسخه‌های آفرودی بهره می‌برد تا به رقیب قدرتمندی در این بخش شلوغ بازار تبدیل شود.

یکی از ویژگی‌های پرطرفدار در بخش پیکاپ‌های میان سایز توانایی‌های آفرود است و علاوه بر حضور شورلت کلرادو ZR2 و تویوتا تاکوما TRD در این بخش، عرضه فورد رنجر رپتور در آینده هم به‌وضوح اهمیت قابلیت‌های بیراهه نوردی برای خریداران این خودروها را نشان می‌دهد.

به همین دلیل، حالا جی‌ام‌سی هم یک نسخه آفرودی توانمند بنام AT4 X را برای نسل جدید کانیون ارائه کرده است. این نسخه به رینگ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های آفرودی 33 اینچی، ارتفاع بیشتر از زمین با کمک‌فنرهای DSSV، حالت رانندگی اختصاصی باجا و قفل‌های دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب بهره می‌برد؛ اما علاوه بر این، در خانواده کانیون جدید نسخه AT4 معمولی و نسخه لوکس دنالی هم حضور دارند. همه این نسخه‌ها در بیرون از جلوپنجره‌ای برجسته و چراغ‌های LED دوقسمتی برخوردار هستند. در عقب کانیون مدل 2023 شاهد درب پشتی جدیدی با نشان برجست جی‌ام‌سی هستیم که در بخش پایینی داخل آن محفظه‌ای ضدآب با عرض 114 سانتی‌متر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است.

اما غیر از ظاهر مشترک، تمام نسخه‌های نسل جدید کانیون هم از یک پیشرانه 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند که 310 اسب بخار قدرت و 582 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود درحالی‌که تیپ‌های دنالی و AT4X به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز هستند. ظرفیت بکسل کانیون 3.5 تن و ظرفیت بار آن 745 کیلوگرم اعلام شده است.

جی‌ام‌سی داخل کانیون جدید را به‌طور چشمگیری بهتر از قبل کرده است. در اینجا تیپ‌های AT4X و دنالی به هدآپ دیسپلی 6.3 اینچی اختصاصی، صفحه آمپر دیجیتالی 11 اینچی و یک نمایشگر لمسی مرکزی 11.3 اینچی مجهز هستند. ازجمله دیگر تجهیزات این دو تیپ هم می‌توان به گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، سیستم صوتی Bose و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. داشبورد خودرو به شکل افقی طراحی شده و شاهد چوب و چرم واقعی در نسخهٔ دنالی و فیبر کربن در AT4X هستیم. جزئیات و تزئینات داخلی در این دو نسخه واقعاً شایسته تحسین است.

به گفته جی‌ام‌سی، قیمت نسل جدید کانیون از حدود 40 هزار دلار آغاز می‌شود که افزایش چشمگیر 8 هزار دلاری را نسبت به ارزان‌ترین نسخه نسل کنونی نشان می‌دهد. بااین‌حال، پیکاپ جدید جی‌ام‌سی بهبودهای بسیار زیادی را نسبت به قبل تجربه کرده و به نظر می‌رسد ارزش این قیمت را داشته باشد. تولید نسل جدید کانیون اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد و پس از آن نسخه AT4X در بهار آینده به بازار خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا