مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

گرافیک جدید چراغ‌های عقب تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو دیده شد!

حدود یک‌ماه پیش بود که روابط عمومی گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه تیپ جدید تارا اتوماتیک با عنوان V4 خبر داد. تیپی که قرار است تا علاوه بر افزوده شدن برخی امکانات رفاهی، طراحی داخلی و همچنین گرافیک چراغ‌های عقب آن تغییر کند.

همانطور که مستحضرید، تیم مدیریتی قبلی ایران خودرو متاسفانه با تعجیل در فرآیند طراحی و تولید خودرو تارا (Иран Ходро Тара)، باعث شد تا محصول نهایی پروژه K132، خودرویی دلچسب نباشد. خودرویی که می‌توان گفت با ایرادات فراوانی در زمینه طراحی بهره برده و گویا تیم مدیریتی قبلی، صرفا قصد داشته خودرو جدیدی را وارد بازار کند؛ بدون آن که برنامه و بازاریابی قوی وجود داشته باشد.

اما درنهایت، این ارثیه نابالغ قرار است تا بدست تیم مدیریتی جدید، کمی بالغ‌تر شود. باتوجه به هزینه‌های بسیار گزاف قالب‌سازی، طبیعتا شاهد فیس لیفتی جدید از تارا نباشید. ولی در چشم‌ترین ضعف طراحی تارا، بزودی در تیپ جدید تارا اتوماتیک برطرف خواهد شد. این قسمت که در اصل همان چراغ‌های عقب است، در تیپ V4 با گرافیکی جدید عرضه می‌شود.

باتوجه به اینکه هنوز ایران خودرو تصویری از گرافیک جدید چراغ‌های عقب تارا اتوماتیک V4 منتشر نکرده، بر آن شدیم تا نگاهی به آن بیندازیم.

در روزهای گذشته، فرماندار شهرستان شهریار بازدیدی را از شرکت صنعت مدرن انجام دادند. صنعت مدرن که یکی از تامین کنندگان برخی قطعات محصولات ایران خودرو است، از سال‌های گذشته، مسئولیت تولید چراغ‌های تارا را نیز برعهده گرفته است. طی بازدیدی که فرماندار شهریار از شرکت مذکور انجام داده، چراغ‌های تارا با گرافیکی جدید دیده شده که به احتمال زیاد این چراغ‌ها مربوط به تیپ V4 خواهد بود.

البته صنعت مدرن با همکاری شرکت آپکو ایران خودرو، همواره چراغ‌هایی متفاوت را برروی تارا ساخته و نصب کرده‌اند؛ با این وجود، حتی نمونه آخری که در مرکزی تحقیقات شرکت صنعت مدرن دیده شده نیز در برخی تاراهای در حال تردد مشاهده شده است!

چراغ های جدید تارا اتوماتیک

(تصویر منتشر شده در فضای مجازی)

مشخصات تارا اتوماتیک V4

همانطور که قبلا نیز گفته شده، ایران خودرو در رابطه با مبحث آپشنی، هرچقدر که در نسخه دنده‌ای تارا ضعیف‌تر عمل کرده بود، اما در نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک، دقیقا معکوس عمل کرده و تارا اتوماتیک فعلی، پرآپشن‌ترین محصول تجاری سازی شده شرکت ایران خودرو محسوب می‌گردد. البته با عرضه تیپ V4، شاهد ارتقاء این سدان خواهیم بود؛ بطوریکه ایران خودرو آن را لوکس‌ترین سدان داخلی (Иранские автомобили) عنوان کرده است!

از جمله تغییرات جدید تارا اتوماتیک V4 نسبت به تیپ قبلی می‌توان به Kick Sensor یا سنسور پایی برای باز شدن در صندوق عقب، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری SOS، تغییر طراحی کنسول سقفی (پنل سانروف)، تعبیه کلیدهای شیشه بالابر برروی رودری‌ها، تغییر طراحی کنسول جلو و افزوده شدن موبایل باکس، تغییر طراحی صندلی‌های عقب و افزوده شدن زیر آرنجی، چراغ خوشامدگویی زیر رودری و چراغ داشبورد و… اشاره کرد.

از امکانات تیپ فعلی تارا اتوماتیک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سانروف
  • سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل
  • سنسورهای نور و باران
  • سامانه کنترل پایداری
  • شیشه بالابرهای برقی هرچهار درب
  • چهار کیسه هوا
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • مولتی مدیا همراه با دوربین دید عقب
  • تهویه دستی همراه با نمایشگر
  • دی لایت (چراغ های روشنایی در روز)
  • سنسورهای اطلاع رسانی میزان فشارهای باد تایرها (TPMS)
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS، EBD و BA
  • تریم چرم و پارچه صندلی‌ها
  • و…

لازم به ذکر است که نسخه اتوماتیک تارا، مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که ایران خودرو آن را TU5 پلاس می‌نامد. این پیشرانه توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی، فناوری پمپ روغن متغیر، ساختار پاشش سوخت جدید و… در این پیشرانه دیده می‌شود. ایران خودرو مانند دناپلاس توربو اتوماتیک، تارا اتوماتیک را به یک گیربکس 6 سرعته AT مجهز کرده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

    1. نه ماه پیش گفتند چراغ جدید میدیم به بازار الان سال ۱۴۰۲ هست و در آستانه خرداد هنوز چراغ جدید به بازار نیامده !!این است که ما عقب مونده ایم در صنعت خودرو طراحی و تولید یک چراغ بیش از یکسال طول می کشد بعد شرکت های خارجی سالی یک مدل تولید می کنند

  1. از اول هم باید همین رو کار میکردن.یه کلایمت کنترل اتومات به همراه اصلاح طراحی نیمکتی صندلی عقب و افزایش تنوع رنگی بالاخص شروع به تحویل نسخه قهوه ای لیزریش دادن و البته اضافه نمودن اندروید اتوکارپلی به سیستم مولتی مدیاش میتونه خیلی وضعیت تارا رو بهتر کنه

  2. ایران فقط با کمک چین صندوق عقب ها رو تعویض میکند و ماشین جدید اختراع می‌کند…این خودرو همان سمند است

  3. بدبخت خودرو سازی که تو یه چراخ عقب یا جلو میخواد عرض اندام کنه. بیچاره !!!!!!!

  4. بهتر بود حدود ۱۵ سانتیمتر عرض خودرو بیشتر می شد. این امر طراحی تارا را متحول می کرد.

  5. تا وقتی کیفیت نداشته باشه به درد لای جرز دیوار میخوره . صدا باد تو کابین. صدای موتور .کیفیت فوم های صندلی .ضعف در مونتاژ . افتضاح است واقعا من تو اتوبان یکی دیدم کلا کاپوتش رو ویبره بود وصل نبود درست انگار .

    1. تارا اتوماتیک صدای باد و صدای موتور میده؟؟؟اصلااا اون دناست داداش اشتباه میزنی انقدر عایق بندی تارا خوبه تنها صدایی که نمیشنوی موتوره اول ی بار سوار شو خب

  6. سلام آیا امکان تغییر حواله ثبت شده اتومات در زمان تحویل به v4 هست

  7. بزرگترین مشکل این خودرو در طراحی داخلی و بدنه ست. ماشینو که از بقل میبینید متوجه طراحی فوق تخت این ماشین میشید و ازتفاع صندوق عقب بشدت بالاست مثلا از BMW X4 الهام گرفتن غافل ازینکه اون ماشین عرض زیادی داره و طراحی کوپه داره در نتیجه روی این ماشین نامتناسب شده این ارتفاع زیاد. طراحی چراغ های جلو این ماشین هم قبل از رسیدن به جلو پنجره دچار یه به بی نظمی شدید شده و بیش از اندازه به وسط خودرو کشیده شده و عدم همخوانی با جلو پنجره کوچیک این ماشین و همینطور محل قرارگیری نامتناسب دی لایت های مقطع به زشتی این ماشین اضافه کرده. این ماشین رو فقط میشه بخاطر خدمات پ ف گسترده ایران خودرو و کیفیت فنی به نسبت بهتر از رقباش خصوصا در بحث پلت فرمش خرید وگرنه که با ماشین بشدت زشتی طرف هستیم.

    1. درسته که طراحی خیلی خوبی نداره ولی از کل خودروهای ایران خودرو قشنگتر و بروزتره و مهمتر از همه پلتفرم جدیدشه که ایمنی خیلی بالاتری از بقیه تولیدات داخلی داره
      من فقط با داخلی ها مقایسش کردم و بنظرم خوبه

  8. اصلا” به سمند ربطی نداره از پژو ۳۰۱ قشنگتر شده فقط مشکلش چراغ عقباشه که اونم عوض کنن ته قشنگ میشه مدل دنده ایشم اپشناش و زیاد کنن اونم عالی میشه بهترین ماشینه داخلی میشه

  9. چراغ های عقب که طراحی مجدد شدن خیلی شیک شد به نظر‌من بعد از ۲۰۷ که زیباترین خودروی تولید داخل هستش در مقایسه با ۴۰۵ و پرشیا و سمند و سورن و دنا، تارا خیلی بروزتر و زیباتر شده

  10. سلام تو طرح فروش فو ق العاده قرار بود به ما تارا v2 تحویل بدهند الان پیام اومده که بیاید با پرداخت مابه التفاوت ماشین به v4 تبدیل کنید .به نظرتون چه کار کنیم؟

  11. سلام خدمت دوستان بنده دنا هم داشتم به نظر من از دنا نرم تر و راحت تر به ویژه صندلی عقب ولی شیشه بالا بر برقی وسط خوب نیست در کل ماشین خوبی هست نسبت به قیمت پارس تی یو فایو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا