مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه جدیدترین شاسی‌بلند چری جتور به بازار با نام داشنگ

جتور که برندی متعلق به چری است و یکی از محصولات آن با نام فیدلیتی در کشورمان عرضه می‌شود، جدیدترین شاسی‌بلند خود بنام داشنگ (Dasheng) را به بازار چین فرستاده است. این خودرو یک شاسی‌بلند کامپکت اسپرت و اولین مدل از سری جدید محصولات جتور است که به‌طور خاص برای خریداران نسل جوان طراحی شده است. در نمای جلویی داشنگ شاهد جلوپنجره بدون قابی هستیم که چراغ‌های اصلی در طرفین آن جای گرفته‌اند. کمی بالاتر در لبه کاپوت هم دی‌لایت‌های باریکی به‌صورت افقی دیده می‌شوند.

در پروفیل جانبی داشنگ خطوط تیز دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های 20 اینچی به افزایش حس اسپرتی خودرو کمک کرده‌اند. در عقب خودرو نیز اسپویلر زیبایی روی سقف و چراغ‌های باریکی به چشم می‌خورند که تا حدودی شبیه به محصولات لکسس به نظر می‌رسند. این کراس‌اوور جدید چینی 4,590 میلی‌متر طول، 1,900 میلی‌متر عرض و 1,685 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با 2,720 میلی‌متر است.

در داخل داشنگ شاهد فضایی ساده هستیم. نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی این خودرو به تراشه اسنپدراگون نسل سوم مجهز است و یک نمایشگر 8 اینچی LCD افقی هم به‌عنوان صفحه آمپر مقابل راننده قرار گرفته است. صندلی‌های جلوی این خودرو در طرفین پشت‌سری خود به دو بلندگو مجهز هستند و برای سرنشینان عقب هم پورت‌های شارژ USB در نظر گرفته شده است. هدآپ دیسپلی، سیستم تشخیص صدا، سانروف و سیستم کمک‌راننده سطح دو با کروز کنترل دستیار تغییر لاین هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

داشنگ در نسخه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌های بنزینی با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 1.6 لیتری توربو ارائه می‌شوند که دومی 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی موتور 1.5 لیتری توسط گیربکس‌های شش سرعته دستی یا شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که برای موتور 1.6 لیتری فقط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

نسخه پلاگین‌هیبریدی داشنگ که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند، مجموعاً 326 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتار دارد و می‌تواند تا 100 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. انتقال نیروی در این نسخه هم از طریق یک گیربکس سه سرعته DHT صورت می‌گیرد. قیمت جتور داشنگ در چین از 99,900 یوآن معادل 14,700 دلار آغاز و به 131,900 یوآن معادل 19,400 دلار ختم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا