مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

سایپا شاهین و ایران خودرو تارا در نمایشگاه صنعت خودرو MIMS روسیه حاضر شدند!

بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته مسکو که به سری نمایشگاه‌های MIMS اتومبیلیتی (Выставка автозапчастей MIMS) مشهور است، از صبح امروز آغاز بکار کرد.

در همین رابطه، وزیر صمت، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، رئیس انجمن قطعه سازان و… در این نمایشگاه حاضر شده و به بازدید از آن، پرداختند. دو خودروساز بزرگ کشورمان نیز نماینده‌های خود را به این رویداد بزرگ ارسال نمودند که ایران خودرو با تارا اتوماتیک سفارشی سازی شده (Иран Ходро Тара) و سایپا با شاهین CVT (Сайпа Шахин вариатор) حضور پیدا کرده‌اند.

اما در ادامه، سید رضا فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که با هدف شرکت در نمایشگاه خودرو روسیه و امضای تفاهم نامه‌های اقتصادی با این کشور به روسیه سفر کرده است گفت: در سال‌های گذشته، روابط ایران و روسیه رو به رشد بوده و در یک سال گذشته این رشد مشهودتر گردیده و وارد فازهای جدیدتری شده است.
فاطمی‌امین با اشاره به آغاز صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه، از احتمال امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی در روسیه خبر داد و گفت: در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهم‌ترین محور‌های آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به حضور 50 شرکت ایرانی برای در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درماه‌های اخیر تلاش شد تا شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.

وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران (Автомобильная промышленность Ирана ) اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی تارا و شاهین عرضه می‌شود.

فاطمی‌امین افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.

اما در ادامه، علیرضا پیمان‌پاک به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، امروز دوشنبه و در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: حوزه خودرو، قطعات و زنجیره ارزش مرتبط با خودرو از محورهای مهمی است که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور را گسترش می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، از نمایشگاه‌های معتبر روسیه محسوب می‌شود که فرصت بسیار خوبی را فراهم کرد تا شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ایران با حضور فعال و جدی در آن، بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنی خود را به نمایش بگذارند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از دو ماه گذشته، با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت، برنامه‌ریزی منسجمی برای برگزاری این نمایشگاه و حضور موثر در آن انجام شده، یادآور شد: در این نمایشگاه، شرکت‌های ایرانی سالنی بیش از 1000 متر را به خود اختصاص دادند که بزرگترین میزان حضور شرکت‌ها و در اختیار گرفتن بیشترین فضای نمایشگاهی در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، برای کشورمان است.
پیمان‌پاک اضافه کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، نشست‌های مختلفی میان مجموعه‌های متناظر خودروساز با شرکت‌های منتاظر قطعه‌ساز انجام شده و در جریان این نمایشگاه نیز چندین نشست تخصصی و B2B میان متخصصان ایرانی و خارجی در حوزه‌های مرتبط با صنعت خودرو برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: مباحث مربوط به مسائل مالی و ساختارهای حقوقی جهت همکاری‌های صنعتی و فناوری میان دو کشور که در ماه‌های اخیر تعریف و هدف‌گذاری شده و در جریان برگزاری این نمایشگاه قراردادهای آن منعقد می‌شود، هم درنظر گرفته شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، شروع جدی برای همکاری‌های بزرگ میان ایران و روسیه در حوزه تولید خودرو و مهم‌تر از آن حوزه‌های تامین و صادرات قطعات خودرو خواهد شد، گفت: پروژه‌های مشترکی هم میان شرکت‌های ایرانی و روسیه‌ای در حوزه تولید خودرو و قطعات آن تعریف خواهد شد تا زمینه‌های لازم جهت ارتقای صنعت خودرو در هر دو کشور را ایجاد کند.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به اتومبیلیتی MIMS از امروز دوشنبه 31 مرداد با حضور ایران و صد‌ها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز شده و تا 3 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ایران خودرو

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. طراحی تارا واقعا افتضاحه.خطوط جانبیش‌ خیلی ناشیانه طراحی شده.ولی طراحی شاهین خیلی پخته تره

    1. تارا تو روسیه خیلی طرفدار پیدا کرده پس بی خودی حرف نزن

  2. تارا آشغاله.ایرادات خیلی زیادی داره.نخرین که دنده ایش فاجعس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا