مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

رونمایی از چری تیگو 8 پرو پلاگین‌هیبریدی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو + ویدئو

مدیران خودرو در اولین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو با دو محصول حضور پیدا کرده است. این خودروها آریزو 5 برقی و تیگو 8 پرو پلاگین‌هیبریدی هستند که البته تیگو 8 با برند فونیکس در کشورمان عرضه خواهند شد. قوای محرکه تیگو 8 پلاگین‌هیبریدی از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است که می‌تواند تیگو 8 پرو پلاگین‌هیبریدی را به قوی‌ترین خودروی تولید داخل تبدیل کند.

چری ادعا می‌کند که به لطف این نیرو، تیگو 8 پلاگین‌هیبریدی می‌تواند خود را ظرف تنها 4.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند که رقم چشمگیری است. این خودرو همچنین به یک پکیج باطری لیتیوم یونی 19.2 کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و بدون نیاز به استفاده از پیشرانه بنزینی فراهم می‌کند. در این خودرو یازده حالت رانندگی مختلف شامل سرعت پایین و متوسط، سرعت بالا، مسافت طولانی، سبقت، جاده کوهستانی، فرمان پذیری پرسرعت، استارت، چراغ قرمز، ترافیک، یخ، برف، گل‌ولای و ماسه تعبیه شده است درحالی‌که سیستم هوشمند حالات رانندگی آن نیز سه حالت دیگر بنام معمولی، الکتریکی و اسپرت را ارائه می‌کند.

تیگو 8 پلاگین‌هیبریدی در ظاهر تفاوت خاصی با نسخه بنزینی خود ندارد و در اینجا هم شاهد همان جلوپنجره چندضلعی با طرح داخلی ماتریکس ستاره‌ای هستیم. بااین‌حال، در عقب چراغ‌ها بی‌رنگ شده و گرافیک داخلی آن‌ها تغییر کرده است. در داخل خودرو نیز مثل نسخه بنزینی سه نمایشگر مختلف شامل صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی، نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر 8 اینچی برای کنترل سیستم تهویه دیده می‌شود. مدیران خودرو فعلاً حرفی در مورد قیمت و زمان عرضه تیگو 8 پرو پلاگین‌هیبریدی نزده است اما این خودرو در چین با قیمت 151,800 یوآن معادل 23,700 دلار عرضه می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا