مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

هایما ۱۲ درصد ارزان‌تر از بازار آزاد در بورس کالا فروخته شد

صبح امروز و در بازار بورس کالا، برای اولین بار خودروی هایما ایران خودرو در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شد.

در این عرضه 200 دستگاه هایما سفید عرضه شد که میزان تقاضا برای آن 245 نفر بود. همچنین برای 300 دستگاه هایما مشکی نیز، 286 نفر متقاضی وجود داشت.

اما در روند ثبت سفارش و روند عرضه و تقاضا برای این دو خودرو قیمت‌های جالبی به ثبت رسید.

قیمت هایما سفید در بورس کالا

هایما سفید در این معاملات ۷۵۳ میلیون تومان نرخ خورد که با توجه به قیمت 970 میلیون تومانی بازار؛ حتی با افزودن هزینه های اضافی مثل مالیات و پلاک و … به قیمت 857 میلیون تومان رسیده که بازهم از بازار آزاد کمتر خواهد بود.

بورس کالا

قیمت هایما مشکی در بورس کالا

اما در بخش هایما مشکی، به دلیل نبودن تقاضا در قیمت‌های بالاتر، تمام هایماهای مشکی عرضه شده در بورس کالا به قیمت پایه به فروش رسیدند.

در روند این معاملات، هر دستگاه هایما S۷ مشکی به قیمت ۷۴۲.۵ میلیون تومان معامله شد که با احتساب هزینه‌های جانبی، هزینه نهایی برای خریداران ۸۴۳ میلیون تومان خواهد بود. این رقم همچنان ۱۲ درصد ارزان‌تر از قیمت این خودرو در بازار است.

به نظر می‌رسد بر خلاف پیش‌بینی‌های اولیه در خصوص بورس کالا و عرضه خودروها در این فضا، این محصولات با قیمت‌های مناسبتری نسبت به بازار به دست خریداران میرسد.

حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت سایر محصولات شرکتهای خودروسازی در بورس کالا چه خواهد شد و واکنش وزارت صمت در این مورد چه خواهد بود؟!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا