مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند بزرگ و آفرودی مکسوس لینگدی معرفی شد

بازار خودروی چین طی چند سال اخیر تغییر کرده است و وانت‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ بین خریداران محبوب شده‌اند. درنتیجه، بسیاری از خودروسازان چینی اقدام به ساخت خودروهای هیجان‌انگیز جدیدی برای آفرود، تعطیلات و فعالیت‌هایی ازاین‌دست کرده‌اند. گروه سایک هم از این قاعده مستثنی نیست و حالا رسماً شاسی‌بلند بزرگی و کاملاً جدیدی بنام لینگدی (Lingdi به معنای تریتوری Territory یا قلمرو) را در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی کرده است. این خودرو رقیبی برای تانک 500 و بایک BJ60 خواهد بود.

مختصری در مورد برند مکسوس

مکسوس در ابتدا محصولی از گروه بریتانیایی LDV بود که در سال 1993 تأسیس شد و سرنوشت پرفرازونشیبی داشت. در سال 2006، مالکیت این شرکت از روور و لیلاند به شرکت روسی گاز منتقل شد و سپس در اختیار Eco Concept قرار گرفته و سرانجام به سال 2010 به گروه چینی سایک رسید. مکسوس طیف گسترده‌ای از ون‌های مختلف بود که در سال 2004 توسط LDV معرفی شد. سایک اما مکسوس را به یک برند مستقل تبدیل کرد که در حال حاضر به تولید شاسی‌بلندها، ون‌ها و وانت‌های مختلف می‌پردازد.

بیرون و داخل مکسوس لینگدی

شاسی‌بلند جدید لینگدی بر اساس پیکاپ مکسوس T90 ساخته شده که سال گذشته به بازار عرضه شد. درنتیجه، لینگدی هم از همتن شاسی نردبانی همتای پیکاپ خود استفاده می‌کند و در ظاهر نیز اشتراکات زیادی با آن دارد تا جایی که قسمت جلویی لینگدی با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره بزرگ هشت‌ضلعی شباهت زیادی به T90 دارد. در پروفیل جانبی خودرو دهانه بزرگ گلگیرها، روکش‌های پلاستیکی فراوان و ارتفاع زیاد از زمین جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که سقف و ستون‌ها نیز مشکی‌رنگ هستند. طراحی این پروفیل اما کاملاً با شاسی‌بلند بزرگ قبلی مکسوس D90 یکسان است که این نشان می‌دهد لینگدی درواقع فیس‌لیفتی روی D90 است.

در عقب لینگدی می‌توان چراغ سراسری با نوار LED پهن، دو سر اگزوز بزرگ در پایین و اسپویلر روی سقف را مشاهده کرد. این شاسی‌بلند جدید چینی با 5,046 میلی‌متر طول، 2,016 میلی‌متر عرض و 1,876 میلی‌متر ارتفاع دارد خودروی بزرگی است درحالی‌که فاصله محوری 2,950 میلی‌متری آن کاملاً با D90 یکسان است. نمایشگر مرکزی ایستاده بالای داشبورد و دو دریچه تهویه بزرگ زیر آن، دو جا لیوانی، دو پد شارژر بی‌سیم و غربیلک فرمان سه پره هم از ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. لینگدی در نسخه‌های پنج، شش و هفت‌نفره به بازار عرضه می‌شود.

لینگدی با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه می‌شود که 218 اسب بخار قدرت دارد و به نظر می‌رسد برای شاسی‌بلندی با این ابعاد کافی نباشد. پیکاپ T90 هم از همین موتور استفاده می‌کند. برای انتقال نیروی موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. مکسوس ظرفیت یدک کشی حداکثر 2.5 تن را هم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا