مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس واگن و تاسیس کارخانه باتری سازی!

اگر پیگیر تحولات صنعت خودرو باشید، حتما متوجه جذابیت تولید خودرو‌های هیبریدی و برقی توسط خودرو سازان بزرگ دنیا شده‌اید. بحث حفظ محیط زیست و هوای پاک بهانه خوبی شده تا تکنولوژی‌های جدیدی خلق و شاهد استفاده آنها در خودروها باشیم. اخیرا گروه خودروسازی فولکس واگن در راستای تولید اتومبیل‌های برقی و گسترش فعالیت خود، از تاسیس یک کارخانه اختصاصی برای تولید باتری جهت استفاده در این نوع خودروها خبر داده است.

volkswagen-badge-grille-passat-us

طبق گزارش خبرگزاری دویچه وله، فولکس واگن برای احداث این کارخانه ایالت نیدرزاکسن آلمان را انتخاب کرده و هزینه تقریبی 10 میلیارد یورویی را برای این کار درنظر گرفته که از برنامه ریزی و هدف بزرگ این شرکت در حوزه خودروهای برقی حکایت دارد. یکی از روزنامه‌های محلی آلمان مدعی شده فولکس واگن به دلیل عدم اطمینان حاصل شده نسبت به شرکت‌های آسیایی فعال در بخش تولید باتری، چنین تصمیمی گرفته است. لازم به ذکر است که در حال حاضر دو شرکت ال‌جی و پاناسونیک بیشترین سهم بازار را در تولید باتری خودروهای برقی دارند.

2016_volkswagen_budd-e_concept_06

فولکس واگن قرار است در مجمع عمومی سالیانه خود که برای 22 ژوئن برنامه ریزی شده، استراتژی بزرگ خود در حوزه خودروهای برقی را تشریح کند. شنیده ها از این حکایت دارند که این شرکت می خواهد یک میلیون خودرو برقی را طی 10 سال آینده به فروش برساند. فولکس واگن در حال حاضر برروی توسعه پلتفرم پیشرفته خودروهای برقی خود تحت عنوان MEB کار می‌کند که مدل‌های مفهومی Budd-e و  Tiguan GTE از خروجی‌های آن محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا