مکمل بنزین
گوناگونخبر

کدام راننده بالاترین دستمزد را در مسابقات فرمول 1 می‌گیرد؟

فرناندو آلونسو؛ راننده تیم مک‌لارن-هوندا

بر اساس مطلب روزنامه اسپانیایی El Mundo Deportivo، راننده اول تیم مک‌لارن-هوندا، یعنی فرناندو آلونسو، کسی است که در بین رانندگان مطرح فرمول 1 مانند لویس همیلتون، نیکو رزبرگ، سباستین وتل و …، بالاترین دستمزد را دریافت می‌کند، آلونسو با دریافت 38.31 میلیون دلار در سال، شاید بتواند برای خود در آینده یک تیم فرمول 1 بسازد و یا حتی بخرد!

شخص سمت راست: لویس همیلتون      شخص سمت چپ: نیکو رزبرگ

در مقام دوم شخصی قرار دارد که با 4 قهرمانی مسابقات فرمول 1 عناوینی بزرگ را به دوش می‌کشد و شاید او مقام اول را کسب می‌کرد، این شخص کسی نیست جز سباستین وتل راننده اول تیم فراری که با دریافت 30.65 میلیون دلار توانسته جایگاه دوم را از آن خود کند. در مقام سوم راننده‌ای از تیم مرسدس-AMG پتروناس قرار دارد، راننده‌ای بریتانیایی که قبلا نیز در تیم مک‌لارن بوده است، این راننده 30 ساله، لویس همیلتون نام دارد که با درآمد 27.36 میلیون دلار در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.

سباستین وتل؛ راننده تیم فراری

حالا به درآمد رانندگانی می‌پردازیم که قابل‌توجه است و می‌توانیم فاصله زیادی را از هم ببینیم، به نقل از یک کارشناس فرمول 1:

فرمول 1 مانند فوتبال است، بعضی‌ها ستاره‌اند و بعضی‌ها می‌خواهند ستاره شوند، بعضی‌ها درآمد میلیونی دارند و بعضی‌ها در پی کسب درآمد میلیونی هستند، تمامی رانندگان باید یادشان باشد که برای موفقیت فقط پول کافی نیست.

کیمی رایکونن درآمدی در حدود 19.7 میلیون دلار و نیکو رزبرگ درآمدی 14.78 میلیون دلاری دارد. از مقام چهاردهم به پایین، رانندگانی قرار دارند که کمتر از یک‌میلیون دلار در سال درآمد دارند، مانند دنیل کویات که رقمی در حدود 820.725 هزار دلار دریافت می‌کند. البته شایعه‌ای منتشرشده است مبنی بر اینکه روبرت مرهی 54.735 دلار در سال دریافت می‌کند.

فرناندو آلونسو؛ راننده تیم مک‌لارن-هوندا

هرچند تعدادی عدد و رقم مرور کردیم و دیدیم فرناندو آلونسو بیشترین دریافتی را در سال دارد، اما نباید غافل شد که فرناندو آلونسو این فصل با تیم مک‌لارن-هوندا خوب کار نکرده است، اما از حق که نگذریم قسمت اعظم این نتیجه نگرفتن‌ها، به دلیل پیشرانه ناامیدکننده هوندا است که باعث شده امسال این تیم خوب کار نکند.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا