مکمل بنزین
خبر

ده برند پر‌فروش خودروی چین در آگوست ۲۰۲۲

چین به‌عنوان کشوری که در سال گذشته میلادی، حدود ۲۶ میلیون خودرو در آن به‌فروش رسید، بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا محسوب می‌شود. به‌همین‌دلیل، شرکت‌های خودرو‌سازی دنیا تلاش زیادی برای تصاحب این بازار بزرگ انجام می‌دهند و در‌همین‌راستا آمار فروش خودرو‌های مختلف در این کشور، برای بسیاری، از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر‌اساس گزارشات، ده برند برتر خودرو‌ساز در چین، بر اساس خرده‌فروشی در ماه آگوست BYD-FAW Volkswagen- SAIC Volkswagen-SAIC GM-Changan-Geely-Dongfeng Nissan-GAC Yoyota-FAW Toyota-Chery بودند.

FAW Volkswagen در بین برندهای با سرمایه‌گذاری مشترک، با فروش ۱۶۴۰۰۰ هزار دستگاه و با رشد ۳۸.۱ در‌صد نسبت به سال گذشته، بهترین عملکرد را داشت. مقام سوم این جدول مربوط به گروه سرمایه‌گذاری مشترک SAIC Volkswagen است که با فاصله زیادی از گروه FAW Volkswagen فروش ۱۱۸۰۰۰ دستگاه را تجربه کرده که تنها ۵.۶ در‌صد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

چانگان، بی‌وای‌دی، چری و جیلی به‌عنوان برندهای مستقل، همگی شاهد افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌اند. سهم برندهای مستقل از بازار چین، به ۴۵.۸ در‌صد رسیده که نسبت به سال قبل، ۳.۸ در‌صد رشد داشته است. آمار فروش این خودروها در این‌مدت ۸۵۰۰۰۰ دستگاه است که نسبت با سال قبل، ۴۱ در‌صد رشد را نشان ‌می‌دهد.

در‌مقابل، مجموع فروش برندهای جوینت‌ونچر(سرمایه‌گذاری مشترک) در ماه آگوست، ۷۷۰۰۰۰ دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل ۱۸ در‌صد رشد داشت و سهم بازار آن به ۴۱.۱ در‌صد کاهش یافت. در‌میان برندهای جوینت‌ونچر، سهم بازار مربوط به برندهای آلمانی، ژاپنی و آمریکایی به‌تدریج در‌حال کاهش است.

سهم بازار خرده‌فروشی مربوط به برندهای آلمانی در ماه اوت ۲۱.۱ در‌صد بود که نسبت به سال قبل ۱.۱ در‌صد کاهش داشت. سهم بازار خرده‌فروشی مربوط به برندهای ژاپنی ۲۰.۷ در‌صد بود که نسبت به سال قبل ۱.۲ در‌صد کاهش داشت. سهم بازار خرده‌فروشی مربوط به برندهای آمریکایی ۸.۹ در‌صد بود که نسبت به سال قبل ۰.۴ در‌صد کاهش داشت. همچنین بر‌اساس گزارشات، ده برند برتر خودرو‌سازی در چین در ماه اوت بر‌اساس عمده‌فروشی

 BYD-FAW Volkswagen-Chery-SAIC Volkswagen-Geely-SAIC GM-SAIC GM Wuling-Dongfeng Nissan-GAC Yoyota-  SAIC بودند.

 

علاوه‌بر‌این، تعداد ۹۴۹۰۰۰ دستگاه سدان چینی در آگوست، به‌فروش رسیده استکه نسبت به سال قبل، ۲۹.۲ در‌صد و نسبت به ماه قبل، افزایش داشته است.

آگوست ۲۰۲۲ یکی از گرم‌ترین ماه‌های تابستان در تاریخ کشور چین بود و به‌علت این گرمای شدید، بازدید مشتریان از نمایندگی‌ها کاهش چشمگیری داشت. اما بازگشت آرام زنجیره‌های تامین خودرو در مقایسه با زمان شیوع کرونا باعث افزایش تولید خودرو شده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا