مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

خودروهای چینی مناسب برای واردات به ایران: ام‌جی 5

با توجه به بندهای مختلف آیین‌نامه واردات خودرو و قوانین مختلفی که در این رابطه اعلام شده است، به نظر می‌رسد احتمال واردات خودروهای برندهای معتبر جهانی خیلی کم باشد و از سوی دیگر، چینی‌ها بیشترین شانس را برای واردات به کشورمان داشته باشند؛ بنابراین، ازاین‌پس طی سری مطالبی قصد داریم مناسب‌ترین خودروهای چینی برای واردات به ایران را معرفی کنیم.

ازآنجایی‌که در آیین‌نامه واردات اولویت با خودروهای زیر 10 هزار یورو است، در این مطالب بیشتر خودروهایی با همین حدود قیمت را معرفی خواهیم کرد ولی به مدل‌های کمی گران‌تر تا مرز 20 هزار یورو هم خواهیم پرداخت. در اولین قسمت این سری مطالب سراغ ام‌جی 5 رفته‌ایم.

سال‌ها پیش شرکت مدیا موتور اقدام به واردات محصولات ام‌جی می‌کرد و توانست در بازار کشور موفق عمل کند. ابن شرکت با عرضه محصولات مختلف ام‌جی مثل سدان 550 با نام شوالیه، کراس‌اوور GS و هاچ‌بک MG 3 نظر خریداران را جلب و ام‌جی را به برند نسبتاً موفقی در ایران تبدیل کرد. این شرکت آن‌قدر جای پای خود را در ایران سفت می‌دید که چندی بعد تصمیم به مونتاژ محصولات خود در کشورمان گرفت و در اولین قدم سدان 360 را از طریق شرکت آذویکو در آذربایجان روی خط تولید فرستاد که البته به خاطر وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان مونتاژ 360 بعد از ساخت تعداد اندکی خاتمه یافت.

حال اما که امکان واردات دوباره خودرو به کشور فراهم شده است، ام‌جی به خاطر شهرت و موفقیتی که در ایران تجربه کرد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. البته به دلیل تحریم‌ها، همچنان امکان مونتاژ محصولات این شرکت در کشورمان وجود نخواهد داشت اما واردات آن‌ها می‌تواند امکان‌پذیر باشد. یکی از بهترین و مناسب‌ترین محصولات ام‌جی برای واردات به ایران، سدان MG 5 خواهد بود که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

این خودرو پس از هاچ‌بک MG 3، ارزان‌ترین محصول ام‌جی محسوب می‌شود.

نسل اول MG 5 که برای اولین بار در قالب یک هاچ‌بک کامپکت در نمایشگاه خودروی پکن سال 2012 معرفی شد. سپس ام‌جی نسخه سدان این خودرو را هم با نام GT در سال 2014 به بازار فرستاد که این مدل در کشورمان هم عرضه شد. در نمایشگاه خودروی پکن سال 2020 اما نوبت به معرفی نسل دوم MG 5 رسید. این خودرو حالا به یک سدان کامپکت با طراحی جذاب تبدیل شده بود. MG 5 جدید از نسل سوم زبان طراحی ام‌جی استفاده می‌کند که دماغه تهاجمی با جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای و چراغ‌های باریک از ویژگی‌های آن است.

این خودرو در نمای جانبی فرم کوپه مانندی دارد که بر جذابیت ظاهری آن افزوده است اما نمای عقبی آن آشناتر بوده و به نسل اول MG 6 شباهت دارد. MG 5 جدید 4,675 میلی‌متر طول، 1,842 میلی‌متر عرض و 1,480 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,680 میلی‌متر است. این خودرو در داخل نیز از نمای مدرن و اسپرتی بهره می‌برد که تزئینات قرمزرنگ، نمایشگر افقی با زاویه به سمت راننده، تریم جالب روی داشبورد و غربیلک فرمان D شکل از ویژگی‌های آن هستند.

پیشرانه و گیربکس ام‌جی 5

MG 5 با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو ارائه می‌شود که اولی 120 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور گیربکس‌های پنج سرعته دستی و اتوماتیک CVT قابل انتخاب خواهد بود. نسخه توربو اما 173 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن فقط از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. امسال نیز ام‌جی نسخه اسپرتی از MG 5 را با نام اسکورپیو معرفی کرده که از همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند اما خروجی آن با کمی افزایش به 181 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نسخه علاوه بر پیشرانه قوی‌تر، در قسمت جلو هم بازطراحی شده و نمای تهاجمی‌تری دارد درحالی‌که در داخل هم از کابین مدرن‌تری بهره می‌برد.

MG 5 اسکورپیو

قیمت ام‌جی 5

قیمت تیپ پایه این خودرو در چین با پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس دستی از 67,900 یوآن معادل 9,800 دلار آغاز می‌شود که حتی می‌تواند مشمول تعرفه وارداتی کمتر خودروهای زیر 10 هزار یورو شود ولی ازآنجایی‌که تیپ پایه MG 5 خودروی فقیری است و در کشورمان هم خودروهای اتوماتیک طرفدار بیشتری دارند می‌توان سراغ نسخه CVT با قیمت پایه 77,900 یوآن معادل 11,250 دلار رفت. در همین حال، قیمت نسخه توربو با گیربکس دوکلاچه هم از 92,900 یوآن معادل 13,400 دلار آغاز می‌شود و این رقم در نسخهٔ اسپرت اسکورپیو به 102,900 یوآن معادل 14,850 دلار می‌رسد.

به‌طورکلی، MG 5 به لطف طراحی جذاب، پیشرانه‌های قدرتمند، گیربکس‌های اتوماتیک، برند خوش‌نام نزد خریداران ایرانی و قیمت مناسب می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای واردات به کشورمان باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جدی این 1.5 توربو رو از چینی ها بگیریم بنظرت موتور دیگه ای دارن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا