مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه برقی پژو 308 با برد 400 کیلومتری معرفی شد

پژو نسخهٔ الکتریکی 308 را در دو مدل هاچ‌بک و استیشن با نام E-380 معرفی کرده است. زیر پوست هردو مدل یک پکیج باطری 54 کیلووات ساعتی قرار گرفته است که از 80 درصد نیکل،10 درصد منگنز و 10 درصد کبالت تشکیل شده است. البته معماری الکتریکی این خودرو از نوع 400 ولتی است و به گفته پژو، با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند بیش از 400 کیلومتر را طی کند. پژو در E-380 توجه زیادی به راندمان آئرودینامیکی داشته است و به همین دلیل، قسمت جلو و زیر خودرو را بهینه کرده و رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی جدیدی را برای آن طراحی کرده است. این رینگ‌ها همچنین با لاستیک‌های کم اصطکاک پوشیده شده‌اند.

به لطف این اقدامات، به گفتهٔ پژو، میانگین مصرف انرژی در E-308 در هر صد کیلومتر 12.7 کیلووات ساعت خواهد بود. این خودرو به‌صورت استاندارد با شارژر 11 کیلوواتی عرضه می‌شود اما در صورت اتصال به شارژرهای 100 کیلوواتی، از 20 تا 80 درصد از باطری‌ها در کمتر از 25 دقیقه شارژ می‌شوند. E-308 به یک موتور الکتریکی مجهز است که 156 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. پژو اما فعلاً اعداد شتاب و حداکثر سرعت این خودرو را اعلام نکرده است. بااین‌حال، میدانیم که راننده می‌تواند بین حالات رانندگی مختلف اقتصادی، معمولی، اسپرت و ترمز یکی را انتخاب کنند که آخری باعث افزایش میزان احیای انرژی ترمزها می‌شود.

داخل خودرو تقریباً به‌طور کامل با 308 درون‌سوز یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد جدیدترین نسل داشبورد i-Cockpit پژو با غربیلک فرمان کوچک، نمایشگر سربالای سه‌بعدی و صفحه‌نمایش مرکزی 10 اینچی هستیم. پژو هنوز قیمت E-308 را اعلام نکرده اما گفته است که هم‌اکنون در برخی بازارها خریداران می‌توانند آن را از طریق وب‌سایت فروش آنلاین جدید پژو سفارش دهند و خودرو را بدون هزینهٔ اضافی درب منزل تحویل بگیرند. پژو E-308 قرار است در اواسط سال آینده راهی بازار شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هنوز ایران بدبخت داره از نسخه ۳۰ سال پیش استفاده میکنه

  2. تخخ ۴۰۰کیلو متر؟؟ داش پژو ایران خودرو تارا زده برقی
    برد ۳۰۰کیلومتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا