مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید فورد موستانگ با پیشرانه‌های آشنا و تکنولوژی‌های جدید معرفی شد

فورد سرانجام رسماً از نسل جدید موستانگ پرده‌برداری کرده است. این خودرو هرچند حالا از تکنولوژی‌های مدرنی برخوردار شده اما هنوز هم ویژگی‌های اساسی و محبوب موستانگ یعنی پیشرانه V8 تنفس طبیعی، گیربکس دستی و انتقال قدرت محرک عقب را حفظ کرده است؛ بنابراین، در دورانی که اکثر خودروسازان به سمت الکتریکی‌سازی می‌روند، موستانگ جدید باید بتواند نظرات زیادی را جلب کند.

البته بدون هیچ تغییر بزرگی در پیشرانه‌های نسل جدید موستانگ، همچنان شاهد استفاده از موتورهای نسل قبلی هستیم. بااین‌حال، به گفته فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالی‌که موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و دریچه گاز جدیدی مجهز شده است. فورد اما فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخه V8 را قوی‌ترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است. در بخش انتقال قدرت نیز همچنان شاهد همان گیربکس‌های شش سرعته دستی و 10 سرعته اتوماتیک هستیم که برای هردو موتور قابل انتخاب خواهند بود.

نسل هفتم موستانگ شاید در قوای محرکه تغییر بزرگی را تجربه نکرده باشد اما به تکنولوژی‌های مدرنی مجهز شده که یکی از جالب‌ترین آن‌ها ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفته فورد می‌تواند دریفت کشیدن تازه‌کارها را مثل حرفه‌ای‌ها جلوه دهد. یکی دیگر از تکنولوژی‌های جدید و جالب موستانگ نیز کنترل پیشرانه از راه دور است که امکان روشن کردن و گاز دادن به پیشرانه را از طریق ریموت کنترل فراهم می‌کند.

فورد در طراحی بیرونی موستانگ جدید رویکردی تکاملی را در پیش گرفته و بنابراین خودرو کاملاً آشنا به نظر می‌رسد اما درعین‌حال، به لطف ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های LED جدید، نمای مدرن‌تری به خود گرفته است. فورد همچنین به سفارشی‌سازی موستانگ هم توجه داشته و به همین دلیل دوازده طرح رینگ مختلف، رنگ‌های مختلفی برای کالیپرهای ترمز و… را ارائه می‌کند. در همین حال، در این نسل تشخیص نسخه‌های اکوبوست و GT آسان‌تر خواهد بود زیرا نسخه GT با جلوپنجره سه‌قسمتی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و دریچه روی کاپوت نمای جلویی متفاوتی دارد.

نسل هفتم موستانگ اما بزرگ‌ترین تغییر خود را در داخل تجربه کرده است یعنی جایی که شاهد طراحی کاملاً جدید و مدرن به همراه تمرکز روی بهبود کیفیت متریال هستیم. مهم‌ترین ویژگی اینجا صفحه آمپر دیجیتالی 12.4 اینچی به همراه نمایشگر 13.2 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی است که به سمت راننده زاویه دارد. این نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سریع، پاسخگو و دوست‌داشتنی Sync 4 فورد را ارائه می‌کند. انواع مختلف روکش صندلی، رنگ‌های متنوعی برای کمربندهای ایمنی، دوخت‌های سفارشی و غربیلک فرمان D شکل هم از دیگر ویژگی‌های داخلی موستانگ جدید هستند.

نسل جدید فورد موستانگ از تابستان 2023 با مدل 2024 راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا