مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه رسمی آریزو ۵ جی‌تی

کارخانه چری اعلام کرد که آریزو ۵ جی‌تی، به‌طور رسمی در چین و در بازه قیمتی ۱۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار آمریکا در ۸ سپتامبر عرضه شد.

آریزو ۵ جی‌تی مدلی بر‌گرفته از آریزو ۵ است و اضافه شدن کلمه جی‌تی به آن به‌مفهوم این است که شاهد نسخه‌ای با عملکرد بالاتر نسبت به آریزو ۵ هستیم. از نظر ظاهری هم نسخه جی‌تی آریزو ۵ حالتی اسپورت دارد. در این خودرو از یک جلو‌پنجره با ابعاد بزرگ استفاده شده است.

چراغ‌های جلو باریک و بلند هستند. به‌طور کلی ظاهر این بخش، ظریف و تیز می‌باشد که یک سبک اسپرت عالی را ایجاد کرده است.

همچنین، آریزو ۵ جی‌تی به رینگ‌های ۵ پره دوبل و کالیپرهای رنگی مجهز شده تا نشان‌دهنده ویژگی‌های جوان‌پسندانه و اسپورتش باشد.

در قسمت عقب، از چراغ‌های دودی چند‌ضلعی استفاده شده که توسط یک نوار مشکی روشن، به‌هم متصل شده‌اند تا شکل یکپارچه را تشکیل دهد. همچنین دو لوله اگزوز در دو‌طرف، قرار داده شده است.

در داخل کابین، شاهد دو‌صفحه نمایش هستیم که حس هوشمندی و مدرن بودن خودرو را به بیننده تداعی می‌کند. قسمت وسیعی از فضای داخلی، با جیر نارنجی پوشانده شده تا بر فضای اسپورت آریزو ۵ جی‌تی تاکید کند. فرمان سه‌پره با تعویض دنده الکترونیکی، نشان از جوانانه و البته شیک بودن این خودرو دارد.

 

این خودروی جدید، به موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توروبو‌شارژ با حداکثر توان ۱۹۷ اسب‌بخار مجهز شده که با یک گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه تر هماهنگ است و می‌تواند آریزو ۵ جی‌تی را فقط در ۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا