مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

آفرود سواری با G350d مرسدس بنز!

مرسدس بنزهای سری G به دلیل چهره کلاسیک و طراحی کهنه خود بسیار مورد استقبال طرفداران خودروهای خاص بوده‌اند، معمولا این خودروها مورد استقبال ثروتمندان، افراد مشهور و معروف قرار می‌گیرند که می‌خواهند چهره متفاوتی در اجتماع داشته باشند. اکثر ما خودروهای لوکس بنز و بی‌ام و و سایر برندها را خاص می‌دانیم که توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار به‌خصوص بخش آفرود را ندارند ولی بنز خودرو خاص خود را با پکیج ویژه برای آفرود‌سواران طراحی کرده است. جالب است بدانید که اولین سری خودروهای G در سال ۱۹۷۹ طراحی شد و شکل و شمایل نزدیکی به مدل امروزی این خودرو داشته است. G350d با انبوهی از تجهیزات برای علاقه‌مندان طراحی شده، که لذت آفرودسواری را دوچندان می‌کند.

Mercedes-Benz-G350d_Professional-2017-800-02

مسئولان فنی مرسدس بنز از یک موتور 3 لیتری V6 با قدرتی 245 اسب بخاری و گشتاوری 600 نیوتن متری در این خودرو بهره گرفته‌اند که نیروی آن توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک الکترونیکی به هرچهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. محصول جدید بنز بر خلاف ظاهر سنگین خود شتاب خوبی دارد، این خودرو می‌تواند در ۸.۸ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کند، مصرف سوخت مدل جدید 15.4 درصد افزایش یافته و در هر ۱۰۰ کیلومتر عدد ۹.۹ لیتر را نمایش می‌دهد. میزان انتشار گاز CO2 از موتور آن نیز 261 گرم / کیلومتر است. یکی از بخش‌هایی که مهندسان مرسدس بنز در G350d به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، قسمت حمل بار آن است. G350d می‌تواند ۵۹۲ کیلوگرم بار حمل کند و توانایی کشش ۳۲۰۰ کیلوگرم را دارد.

Mercedes-Benz-G350d_Professional-2017-800-05

از جمله تغییرات ظاهری G350d  می‌توان به جلوپنجره‌ای مشکی رنگ، مجموعه سپر مشکی رنگ، حفاظ مشکی رنگ مقابل چراغ‌های جلو، باربندی جدید بر روی سقف، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی مشکی رنگ و… اشاره کرد. علاوه بر این‌ها شاسی بلند مورد نظر به سیستم تعلیقی جدید با افزایش ارتفاع 0.4 اینچی مجهز شده که زاویه پیچش این خودرو را تا 36 درجه بالا برده است. آفرود سواران می‌توانند این خودرو را با امکانات اضافی سفارش دهند که از جمله آنها می‌توان به سپر جلو فولاد با یک غلطک مجهز به سیم بکسل. یک پنجره مشبک محافظ برای چراغ‌های جلو و چراغ‌های زنون، شیشه عقب دودی و یک باربند حرفه‌ای اشاره کرد.

Mercedes-Benz-G350d_Professional-2017-800-07

مرسدس بنز اعلام کرده که خودروی G کلاس G350 را با قیمتی 79 هزار و 968 یورویی با احتساب 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده از یکم ژوئن سال جاری روانه بازار خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا