مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

بایک رویژیانگ M3، جایگزینی مناسب برای وانت نیسان با قیمت تنها 240 میلیون!

وانت نیسان یکی از قدیمی‌ترین خودروهای در حال تولید جهان محسوب می‌شود. این خودرو در سال 1349 روی خط تولید زامیاد رفت و همچنان در حال تولید است. هرچند طی سال‌های اخیر بارها صحبت از خاتمه تولید این وانت فرتوت شده است اما به گفته سازنده، جایگزین مناسبی برای آن وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توان وانت نیسان را کنار گذاشت. این ادعا تا حدی درست است زیرا در حال حاضر در جهان وانتی از برندهای معتبر با این قیمت و این ظرفیت بار وجود ندارد اما در بین محصولات خودروسازان چینی می‌توان گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی با وانت نیسان پیدا کرد.

در چین، علاوه بر پیکاپ‌های معمول که بسیاری از آن‌ها مثل کاپرا یا فوتون را در کشورمان هم دیده‌ایم، وانت‌های بی‌دماغ و کامیونت مانند فراوانی هم تولید می‌شود. این وانت‌ها ارتفاع بلندتری داشته و پیشرانه آن‌ها زیر صندلی‌ها نصب می‌شود. این وانت‌ها که در چین به آن‌ها میکرو کارت گفته می‌شود، قیمت و توانایی حمل بار مناسبی دارند و در بین آن‌ها می‌توان جایگزین خوبی برای وانت نیسان پیدا کرد. یکی از جدیدترین و جالب‌ترین میکرو کارت‌های چینی، بایک رویژیانگ M3 است که اواسط امسال معرفی شد و گزینه واقعاً مناسبی برای گرفتن جای وانت نیسان در کشورمان خواهد بود.

رویژیانگ برندی متعلق به گروه چینی بایک است و کراس‌اوور تیارا که توسط مکث موتور مونتاژ می‌شود هم محصول همین برند است. رویژیانگ در آوریل سال 2022 به‌طور هم‌زمان سه خودروی تجاری را معرفی کرد که یکی از آن‌ها وانت M3 بود. این یک میکرو کارت بزرگ با فضای بار وسیع برای نیازهای حمل‌ونقل مختلف است. این خودرو دماغه‌ای کاملاً عمودی دارد که جلوپنجره مشکی‌رنگ بزرگی روی آن جای گرفته است. این جلوپنجره با عناصر کرومی تزئین شده و در طرفین آن چراغ‌های عودی به چشم می‌خورند. بدنه خودرو از فولاد مستحکم ساخته شده و قطعات کلیدی با صفحات فولادی دولایه تقویت شده‌اند تا دوام بیشتری داشته باشند. همچنین در جلو و عقب وانت از فنرهای شمش پنج و شش لایه استفاده شده است.

فضا و ظرفیت بار قابل‌توجه

M3 در دو نسخه تک کابین و دو کابین ارائه می‌شود که نسخه تک کابین 5,580 میلی‌متر طول، 1,850 میلی‌متر عرض و 2,050 میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که این اعداد در نسخه دو کابین به ترتیب 5,755 میلی‌متر، 1,850 میلی‌متر و 2,070 میلی‌متر هستند. فاصله محوری هردو نسخه اما یکسان و برابر با 3,200 میلی‌متر است. به لطف این ابعاد بزرگ بدنه، ابعاد اتاق بار در نسخه تک کابین 3,710 میلی‌متر طول، 1,750 میلی‌متر عرض و 370 میلی‌متر عمق است که در نسخه دو کابین طول این قسمت به 3,100 میلی‌متر کاهش میابد. این در حالی است که طول اتاق بار وانت نیسان تنها 2,380 میلی‌متر است. در M3 هم مثل وانت نیسان امکان جدا کردن اتاق بار وجود دارد و می‌توان از آن برای کاربری‌های مختلف مثل یخچال استفاده کرد.

در وانت‌ها فضای حمل بار اهمیت زیادی دارد و هرچه اتاق بار بزرگ‌تر باشد می‌توان بار بیشتری را جابجا کرد و درآمد بیشتری کسب کرد؛ بنابراین، M3 از لحاظ فضای بار کاملاً نسبت به وانت نیسان برتری دارد. همچنین ازآنجایی‌که در این نوع وانت‌ها اتاق بار بالای چرخ‌ها قرار می‌گیرد، از برآمدگی چرخ‌ها داخل اتاق بار خبری نیست. علاوه بر این، در میکرو کارت‌ها درهای سه طرف اتاق بار باز می‌شود که این باعث سهولت و کاهش زمان برگیری و تخلیه و همین‌طور انعطاف‌پذیری بالا می‌شود. ویژگی مهم دیگر رویژیانگ M3 برخورداری از چرخ‌های دوبل در عقب است که هنگام حمل بارهای سنگین پایداری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های وانت نیسان که یافتن جایگزین برای آن را دشوار می‌کند، ظرفیت حمل بار زیاد آن است. طبق اعلام زامیاد، این وانت در نسخه بنزینی می‌تواند تا 2100 کیلوگرم را حمل کند؛ اما رویژیانگ M3 هم از این لحاظ بسیار به وانت قدیمی زامیاد نزدیک است زیرا ظرفیت بار این وانت چینی در نسخه تک کابین 1930 کیلوگرم و در نسخه دو کابین 1625 کیلوگرم است. این یعنی ظرفیت بار M3 تک کابین تنها 170 کیلوگرم از وانت نیسان کمتر است و ظرفیت بار نسخه دو کابین آن نیز دقیقاً با کارون که درواقع نسخه دو کابین وانت نیسان محسوب می‌شود برابر است؛ بنابراین، ظرفیت بار M3 به سطح کامیونت‌های سبک رسیده و بسیار از میکرو کارت‌های معمولی بیشتر است. حداکثر وزن مجاز این وانت چینی هم 3.5 تن اعلام شده درحالی‌که این رقم در وانت نیسان 3.8 تن است.

کابین مدرن

وانت‌های میکرو کارت چینی معمولاً کابین بسیار ساده، بی‌کیفیت و خسته‌کننده‌ای دارند اما رویژیانگ M3 در داخل تصور خشنی که از میکرو کارت‌های سنتی وجود دارد را از بین برده و طراحی داخلی کلی آن بیشتر شبیه خودروهای سواری است. البته فرم کلی داشبورد خودرو هنوز هم خیلی ساده و پایه‌ای است ولی استفاده از رنگ آبی و دریچه‌های تهویه عمودی، کمی فضای داخلی خودرو را شاداب‌تر کرده است. در اینجا همچنین تجهیزاتی شامل نمایشگر لمسی بزرگ، بلوتوث، شارژر USB، سیستم پایش باد تایرها، دوربین دید عقب، ترمز ABS و EBD، هشدار بستن کمربند ایمنی و آینه دید عقب تیره شونده هم وجود دارد. به‌طورکلی، رویژیانگ M3 در داخل سال‌ها از وانت نیسان فرتوت جلوتر است ولی بااین‌حال از یک وانت ارزان‌قیمت مثل این نباید انتظار متریال چندان باکیفیتی را در داخل داشت.

پیشرانه‌ها

برای رویژیانگ X3 دو پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی مختلف شامل 1.6 لیتری و 2 لیتری در نظر گرفته شده است. موتور اول با 122 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور شاید برای خودرویی که قصد حمل 2 تن بار را دارد کافی نباشد اما موتور 2 لیتری که 133 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند گزینه بسیار مناسب‌تری است که خروجی آن از پیشرانه 2.4 لیتری وانت نیسان با تنها 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور بیشتر است. انتقال نیروی هردو موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد. موتور 2 لیتری M3 همچنین علاوه بر قدرت بیشتر، به لطف برخورداری از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و دریچه گاز برقی، نه‌تنها با استانداردهای آلایندگی یورو شش مطابقت دارد بلکه مصرف سوخت بسیار کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی و پرمصرف وانت نیسان خواهد داشت که این می‌توان سالانه هزاران لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین کشور را به دنبال داشته باشد.

قیمت مناسب

قیمت رویژیانگ M3 از رقم بسیار مناسب 52,800 یوآن معادل 7,560 دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه به 61,800 یوآن معادل 8,850 دلار می‌رسد. قیمت نسخه 2 لیتری این وانت نیز از تنها 54,800 یوآن معادل 7,850 دلار آغاز می‌شود. این یعنی با نرخ دلار کنونی، قیمت نسخه 2 لیتری M3 چیزی در حدود 240 میلیون تومان خواهد درحالی‌که هم‌اکنون قیمت کارخانه‌ای وانت نیسان بنزینی 318 میلیون تومان است.

بنابراین، به‌طورکلی حالا که بازار و صنعت خودروسازی کشورمان با چینی‌ها گره خورده است، رویژیانگ به لطف قیمت بسیار مناسب، توانایی حمل بار بالا، مصرف سوخت پایین و اتاق بار انعطاف‌پذیر، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای مونتاژ در ایران باشد و به جایگزینی برای نیسان وانت قدیمی و پرمصرف تبدیل شود.

مقایسه مشخصات فنی

وانت نیسان

رویژیانگ M3

پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر 2.0 لیتری 4 سیلندر
قدرت 94 اسب بخار 133 اسب بخار
گشتاور 187 نیوتن متر 200 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
طول 4,853 میلی‌متر 5,580 میلی‌متر
عرض 1,690 میلی‌متر 1,850 میلی‌متر
ارتفاع 1,685 میلی‌متر 2,050 میلی‌متر
فاصله محوری 2,865 میلی‌متر 3,200 میلی‌متر
طول اتاق بار 2,380 میلی‌متر 3,710 میلی‌متر
عرض اتاق بار 1,730 میلی‌متر 1,750 میلی‌متر
عمق اتاق بار 655 میلی‌متر 370 میلی‌متر
ظرفیت بار 2100 کیلوگرم 1930 کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز 3800 کیلوگرم 3500 کیلوگرم
قیمت 318 میلیون تومان 240 میلیون تومان

 

عضویت در سوپرگروه‌های تلگرام چرخان

نوشته های مشابه

‫97 دیدگاه ها

  1. آره
    زامیاد هم میاد اینو مونتاژ کنه و ۲۴۰ تومن بده به ملت!
    اولا چون بازار کاملا انحصاری هست هیچوقت نمیاد برای خط تولید جدید هزینه بکنه.
    مگه اینکه نیسان وانت رو از خط تولید خارج کنه و مثلا اینو حایگزین کنه اما مثل همه مونتاژکاران چینی داخل ایران قیمتش رو حداقل ۲ برابر قیمت جهانی بگه که میشه ۵۰۰ تومن!
    مثلا جک جی ۴ که ۴۹۵ در ایران تولید میشه قیمت جهانیش ۲۷۰ تومنه!
    یا هایما اس ۵ زیر ۴۰۰ تومنه اما ۷۹۵ میلیون قیمت خورده!
    این وانت هم مستثنا نخواهد بود و اگر اگر تولید بشه با قیمت فضایی عرضه خواهد شد.

    ایران بهشت مافیای خودرو
    لجنزار مصرف کننده خودرو

    1. تازمانی که خودروسازهای ایران دولتی باشند وضعیت هیچ تغییری نخواهد کرد.منبع مهم درامدی برای دولت ومدیران دولتی محسوب میشوند.

      1. بابا‌این‌کجا‌ونیسان‌کجا،نیسان‌۳تن‌بارحمل‌میکنه‌این‌‌هیچوقت‌نمیتونه‌رقیب‌نیسان‌آبی‌بشه،این‌ماشین‌چون‌ارتفاع‌بالایی‌نسبت‌به‌نیسان‌داربارگیری‌وتخلیه‌سختی‌داره‌درضمن‌شاهکارنیسان‌گیربکس‌نظیرشه این چینیااصلا‌برق وگیربکسشون وترمزاشون چرته

  2. جاهایی هست که رفتن به اونجاها ازعهده این خودذو برنمیاد یه جاهایی هست که فقط نیسان میتونه بره یا تویوتا لندکروز وانت

    نیسان با تغییر موتور وظاهر میتونه تبدیل بشه به یکی از وانتهای خوب اولین مزیتش شاسی محکمشه دومی هم چهار چرخ بودنشه وانتهای شش چرخ به درد جاده اسفالت میخورن جاهای سخت وصعب العبور هیچ کارایی ندارن

    1. درود. اولن این تولید بشه زیر500 میلون نمیدن دست مردم. دوما اصلن نیسان بالا دست نداره. به چند دلیل. باغ دارها دام دارها با این ماشین. میشه رفت تو کوه؟ با این ماشین میشه رفت توباغ های که کنار رود خونه ها هستن.؟ نیسان راحت داخل شهر کوچه های باریک رفت امد میکنه. درصمن نیسان رو هیچ وقت زیر 3تن واسه بارهای با کرایه بالا کمتر نمیزنن. بوده تا فاصله 50 کیلومتر 100کیسه سیمان که میشه 5تن بار زدن. اینوبدونن تا حداقل 30 یا 40 سال دیگه بالا دست نیسان جینیور ماشینی نمیتونه سلطنتشو بگیره خلاص

      1. یک حقیقت تلخ برای خودروسازان داخلی یا مونتاژ کاران . هیچ اعتمادی به قیمت‌گذاری شما نیست.دست از غارت مردم خودتان بردارید. چرا تولید این نوع خودروها را به صنایع دفاع ایران نمی دهند؟ من طرفدار سپردن بازار خودرو به هیچ خارجی نیستم. اما اگر مصرف بنزین و امکانات اطاق و تهویه اطاق مقایسه بشه آنوقت نیسان را باید فقط به عشایر و جاده های مناطق کوهستانی بدن و ورود آنرا به شهر ممنوع کنند.اینقدر از پیکان دفاع کردید که ۶۰ سال ما متوقف شدیم!!!

    1. الان میگن ۲۴۰تا بخاد بدن ب مردم همون ۴۰۰یا۵۰۰میدن باید ی چیزی دزدی و حروم خوری بکنن دیگه مگه میشه مگه داریم اونم تو ایران اسلامی!!!!!!!

  3. نیسان چهار تن بار می‌بره این وانت چینی ها عمرأ
    تو قد و اندازه نیسان هنوز نیومده این همه بار ببره
    این وانت چینی ابعاد و اندازه های اندازه ایسوزو میشه بازم از نیسان کمتر بار می‌بره در نظر بگیرید یک متر و نیم از نیسان درازتر

    1. داداش بنده 10سال راننده نیسان هستم همچین چیزی ندیدم تازه 2تن بارهم برای نیسان زیادی هر چی تعریف نیسان میکنند دورغ و اغراغه …

        1. افرین …نیس یا سوسوله احتمالا .. نیسان یارو مصالح فروشی داره لاستیک خاوری ۸ ۲۵ انداخته ۱۰۰ تا کیسه سیمان میزنه بهش زبون بسته….من خودم ۴.۵ تن چوب تراورس بار زدیم به نیسان خود ماشین ۲۱۰۰ وزنشه دوگانه
          با ۴.۵ تن بار شد ۶۶۰۰ پرام ریخته بود ولی بیشتر از دنده سه نرفتم لاستیکا داغ کرده بود ولی اشتباهه خدایی …ایرانه دیگه…یچیز دیگه هم هس نیسان تو هر سوراخی زیر هر پلی رد میشه این ماشین چینی تخمی شتر میره اخه با این ارتفاع توی پارکینگ میره ؟ نه.. باید بدن ژاپن یکم این ماشین و طراحی اتاقشان بهتر کنه جای راننده بازتر بشه مثل مزدا ..ترمزشم بروز تر بشه ژاپن این ماشینو باید اپدیتش کنه اینا نمیتونن همین موتورو ۲۴۰۰ یکم روش کار کنن قدرتش تا ۱۴۰ اسب برسه حرف نداره

        2. آقایون من خودم نیسان دارم بابام هم نیسان داشت ولی اینکه میگید ۴ تن ۵ تن به نیسان بار می‌زنید اون وقت تازه اگه ماشینت دیزل باشه به زور راه میره موتور فشار میاد دوگانه که اصلا راه نمیره ‘ لاستیک عقب ۲۳۵ بندازی تحمل تا ۴ تن و رو داره ولی دیگه ترمز نداری رو سرعت گیر ماشین به جیر جیر میفته ‘ من خودمون بار برنج میزنیم ۲ تن۵۰۰ دیگه ماشین ترمز هاش ضعیف میشه ولی راحت میر من ۳ تن ۲۰۰ هم زدم ولی مسیر کوتاه اینکه نیسان قوی و قدرت داره درسته ولی خیلی هم معایب داره ‘ البته فعلا هیچ ماشینی تو رنج قیمت نیسان با این قدرت نیست خداییش این کامیون چینی شاید اتاق بار بزرگتر داشته باشید اینکه محور عقب جفت چرخ باشه ولی باید ببینید مثل نیسان سگ جون هست یا با چند بار تو جاده رفتن با بار سنگین به چه روزی میفته همین نیسان و اگه تقویت کنن شاسی ها دوبل کارخونه بشه فنر شمش و دو لایه تقویت کنن ترمز هاشو بادی کنن لاستیک هاشم لاستیک ایسوزو بندازن روش خدایی مثل تانک بار میبره

      1. ما خودمون نیسان جونیور ۲۰۰۰ ژاپن داریم تا ۴۲۰۰ کیلو بار هم توش زدیم فنرو لاستیکشم تقویت کردیم
        آخ نمیگه نیسان خوبه اما ژاپنیش یا میلر یا جونیور یا موتور z های ژاپنی

        1. من خودم یه نیسان جونیور دارم ۴.۵ تن خاک باهاش زدم فککنم اگه به این ماشینه بزنی شاسیش میشکنه

        2. سلام ملاک بار زدن نمیشه منم فوتون چینی دارم ۱۰ تن بار میزنم ولی ایسوزو یک چیز دیگه اییه

  4. نیسان زامیاد ۵۰ سال داره تولید میشه با قیمت نجومی میدن مردم با کیفیت گاری و دزدی های وحشتناک از جیب کارگران. و رانندگان بیچاره حالا خسته شدن میخواهن دزدی های جدیدی داشته باشن !!

  5. با وجود لوازم یدکی موجود لاستیک و قطعات مصرفی این قیمت توجیح پذیر نیست…..احتمالا در بازار چین این قیمته….که با ورود به بازار ایران قیمتا شون افزایش پیدا می کنن

  6. نیسان ماشین خوبی است .هیچ ماشینی نمی تواند جایگزین آن باشد.به جای فکر کردن اینکه روز به روز قیمت بالا ببرند ،برای داخل آن که کمی جادار بشه ،فرمان،دنده،موجگیری،گرفتن سوراخ ها، صدا ،راحتی راننده،آپشن های که می شود استفاده کرد،استفاده از فناوریهای روز و…البته باهمان بدنه وشکل ظاهری درکل منظورم تغییرات درکابین آن وراحتی راننده است.والبته مصرف سوخت هم مهم است.فکری بشود وازافراد وجوانان مستعدوخوش ذهن استفاده شود.دراین سال ها فقط برای سود وپول فکر شده نه چیز دیگر حالا آمدید ماشین شش چرخ را با نیسان چهارچرخ مقایسه می کنید وبراحتی هم جایگزین می کنید ،باآن به مزرعه وکوه وبه بعضی جاهایی که با نیسان رفته می شود نمی شود بروی.

    1. واقعا با حرف این دوست عزیز موافقم طراحی داخل نیسان ابی رو تغییر بدن بهتره تا یه چاه دزدی جدید باز کنن

      1. خدا وکیلی من اگه بدانم یکی از اینها که شما میگید اشغاله بخرم اگه واقعا به این قیمت بدن میدانم با پول خودم و یک مقدار وام بخرم و کل زندگیم روال و زیر و رو میشه بابا بعد از چند سال کارتن خوابی الان ۷ سال پاک شدم ولی مثل سگ شب و روز کار کردم نخورمز کشیدم ۱۹۰میلیون جور کزدم ۵۰ میلیون هم وام دارم بگیرم با این پول هیچی نمیدانم بخرم کارشو پیدا کردم گفته ماشین اندازه ایسوزو جا داشته باشه بار سبک و هجمی جا بجا کنم حقوقی که به این ماشین میدن کلا زندگی منو درست میکنه خدایی اگه چنین ماشینی سراغ دارید راهنمایی کنید من بخرم

    2. دوست عزیز تغییر دادن شده نیسان پادرا پلاس من خریدم بد نیس از اتاق قدیم بهتره

  7. اولا که فردا با مشکل کمبود قطعات مواجه میشیم.خدمات پس از فروش ماشینهای چینی خیلی کمه. بعدشا این دزدها عمرا بذارن با قیمت 240 تومن بدست منوتو برسه..

  8. اصلا نمیتونه جای نیسان رو بگیره.بعدش به هیچ وجه ۲۴۰نمیدن این ماشینو

  9. اگر بیاد ایران از 500تا 650در آپشنهای مختلف خواهدبود همچنین قطعات نیسان در هر دهاتی هست ولی قطعات خودروی چینی ر واردکننده میره از هر جا دلش خواست سفارش میده با 5برابر قیمت تحویل ماشیندار بینوا میده تازه اگر بتوانی پیدا کنی اونم فقط در تهران بگذارید بدرد خودمان بسوزیم نسخه درد جدید نپیچید بنده یک کامیون فوتون دارم که همکاران قشنگ میدونن من چی میگم

  10. نیسان را قدرت اش به جاده های ایران آورد نیسان خودروی جاده های آسفالت ،شوسه ، خاکی ، کوهستانی ، عشایری و بیراه هاست آیا جایگزین نیسان میتواند برای دامدار و کشاورز ایرانی بکار بیاید؟! آیا توانایی حمل ۳ تن بذر را در زمینهای گلی یا کشتزارهای شخم زده را داره؟

  11. هیچی جای نیسان رو نمیگیره بجای این حرفا ب فکر تغییرات مختصر در موتور نیسان باشید و اتاق رو کمی راحتتر کنید …کل قطعات نیسان در ایران تولید میشه …کلی از مردم از بغلش نون میخورن …بهترین ماشین از نظر مصرف کننده اونایی ک اظهار نظرهای منفی میکنن اکثرا این کاره نیستن

  12. سلام وانت نیسان یک وانت خیلی عالی از نظر بار سرعت قدرت است ولی این وانت چنتا عیب بزرگ دارد 1چرخ این وانت نسبت به بدنه ماشین نمی‌خونه دلیل چپ شدنش هم همین است خیلی زود از تعادل خارج میشه 2داشپورت خیلی بدی دارد 3 ترمز اشکال خیلی بزرگی دارد 4 مصرف سوختش نجومی است 5 توی تصادف داشپورت میاد روی سرنشین و راننده 6 اتاق ماشین هم خیلی قدیمی است اگر شرکت بتونه این چنتا عیب برطرف کنه این وانت خیلی عالی میشه

  13. به جای این اراجیف یک موتور قدرتمند ژاپنی و گیربکس نیسان قدیمی را بزارید رو همون نیسان آبی و درفکر راحتی راننده باشید و جایگزین نیسان را از رانندگان کوهستانی نیسان بپرسید که با ۲۳۰۰ کیلو بار در جاده‌های خاکی کوهستانی با دنده یک ۳ساعت بکوب سینه کشی را غرش کنان با پیچ های دو فرمون وپرگاههای ترسناک میره بالا بپرسید که تویوتا لندکروز اونجا میمونه

  14. اگر مثل نیسان ۸۲ پدرم بعد از ۴۰۰هزار کیلومتر هنوز دست به گیربکسی نزده و فابریک وسالم اونم بالای ۴تن بار داخلش میزنن واخ نمیگه بیچاره هنوزم ۱۵۰تا پر میکنه بدبخت، دوام بیاورد لیاقت جایگزین نیسان را دارد

  15. سلام خدمت دوستان من نیسان سوارم هیچی مثل نیسان تو ایران جواب نداد حتی به روز هم شد مثل شوکا و پادرا اما هیچ کدوم نیسان ابی نشد این چینی جدیدم عمرا بتونه جاشو بگیره. یا حق

    1. الان پادرا زدن همه چیزش نیسان هس ظاهرش و داخله کابینش خوبتره با همون ظرفیت بار و استحکام بنظره من پادرا خوبه و باید موترش رو تغیر بدن موتور نیسان با توجه ب مصرفه بالاش کند و کم قدرته اگه موتوره خوبی روی پادرا بزارن مثله همین m3 خوبتره من پادرا دارم همه چیزش خوبه ولی موتور پر مصرف و کنده

  16. سلام
    امکان نداره هبچ ماشینی جای نیسان آبی را بگیره
    به شرطی که دست این حرامزاده ها از سایپا و ایرانخودرو کوتاه بشه
    به امید نابودی و سرنگونی مسئولین

  17. اکثرن میگن نیسان هیچی جاش نماید خوب شاید وانتهای خوب وپرقدرت وعضلانی امریکای راندیدن چرا ما نباید ماشین های خوب روز راباقیمت جهانی سوار نشیم

  18. ۱.ارتفاع وانت عقب آن درمقایسه با نیسان خیلی بالا است و برای بالا گزاشتن بار به مشکل بر می خوری
    ۲.نیسان چهار چرخ است و این وانت چینی ۶ چرخ و پلیس راه از نیسان بارنامه نمیخواد ولی از این نوع وانت بارنامه میخواد

  19. سلام عزیزان آقا همین نیسان الان تولید به روز شده ولی نمیزارن وارد بشه نیسان خوبه عالی هست ولی جدیدش هم خوبه چرا ماباید همیشه عقب باشیم از امکانات به روز دنیا.خدا کنه سایپا وایرانخودرو نابود بشن اگه موافقی لایک کن.یاعلی

  20. مشکلات زیاد هست اگر ما به بازار خودرو جهانی وصل شویم که دولت کوچکتر از آن است که بتواند این کار را بکند،دیگر کلاه بردار داخلی نمی‌مونه حتی نمی‌توانند رقابت کنند،هرکس هم هرچقدر پول بدهد خودروی با کیفیت تری میگیرد و به خاطر آشغال ثبت نام قرعه‌کشی نمیکند.

  21. سلام ،این ماشین بیاد ایران میگن یک میلیارد تومان ،760میلیون از توش می خورن ،قبول داری ؟

  22. سلام دوستان
    این وانت چینی عمرا اگه بتونه جای نیسان آبی روبگیره.
    نیسان ۳تن بار رو به راحتی میبره
    آیا این m3میتونه تو زمین شخم زده با۳تن بارجابجا بشه
    فکرنکنم.احتمالا مافیا خواب جدیدی برای ملت بینوا دیده
    .درضمن اگرم وارد کنن بااین قیمت نمیدن.پناه برخدا

  23. خوبه .قیمت ۱۰۰تومن پایین تردارای امکانات رفاهی ولی واردنخواهدشد.چون به نفع شان نیست.

  24. شماها که ادعای تولید خودرو می کنید چرا چینی وارد می کنید که زیر سلطه بمانید نیسان ۵۱ سال است که در ایران مونتاژ می کنید چرا هنوز یاد نگرفتید که این نیسان را بروز بکنید این نیسان جواب داده و همه از ان راضی هستند موتور و گیربکس ان مشکلی ندارد اگر راست میگید بدنه انرا بروز کنید چرا دوست دارید زیر سلطه بمانید همین نیسان را نگه دارید اگر هم در صنعت بدنه مشکل دارید به همین شکل بماند بهتر از سلطه کومونیست

  25. وانت دراز بی مصرف بنزینی تولید شده بنزین اونو میشه رسوند

  26. نیسان که برای آدم کار گره اهمیت نمیدن نه ایربگ داره نه شیشه ها برقی هست نه کولر داره قیمتش هم۴۰۰ تومان هست پراید که ۱۵۰ تومان هست همه چی داره

  27. به قیافش نمیخوره بتونه جای نیسان آبی رو بگیره اون کوه و بیابان جاده خاکی که نیسان میره این به درد جایگزینی نیسان نمیخوره

    1. درود اگر آدرس یا شماره ای پیدا کردی به منم اطلاع بده ممنون ۰۹۱۷۷۸۹۰۷۶۱

  28. این فرم وانت در دهه شصت آوردند شش چرخ فابریک کمپرس هم میکرد ژاپنی بود اگر درست یادم مونده باشه دایهاتسو بود ولی استقبال زیادی نشد ونتونس جای نیسان آبی رو بگیره تو ایران نیسان جا افتاده وشنیدم بار های سنگین مانند قند رو ۵تن هم برده

  29. نیسان بدرد راههای صعب‌العبور میخوره تولید نیسان رو متوقف نکنید تولیدش رو کمتر بکنید این رو هم بیارید برای بارهای بیشتر.

  30. هیچی جای نیسان نمیگیره.حمل بار نیسان ۳تن .بجای اینکه دنبال جایگزینی برای نیسان باشین بیایین نیسان به روز کنید.اگه این چینی ۳۰سال تو جاده ایران دوام آورد بعد تبلیغش کنین.

  31. ریدم تو همشون آخه حق ما اینه برو بابا خدا شفاتون بده یه مشت اشغال که کار دستی بچهای چینیاس خجالت بکشید یه مشت ماشین آشغال که فقط ده روزش خوبه بقیش به پاس بسوزی و بسازی

  32. من پادراخریدم ولی تحویل نگرفتم 366تومان ثبت نام کردموقع ثبت نام299تومان بود موقع پول دو گفتن 366تومان من یک خانواده 9نفره هستم 2نفر ازدواج کرده می خواهم با این نون دربیام از همین اول دولت مستضعفین بارون را بست چند سال که باید برای اضافه قیمت کارکنم بعدهم درخرجش وا می شود که باید برای لازمی ومیکانیک کارکنم مبارک نیست هموطن

  33. حدودا دو هفته پیش یه دونه از همین ماشین هارو ته اتوبان زین الدین دیدم بغل نیسان من پارک کرد که بار بزنه ازش پرسیدم گفت ۳۰۰ تومن خریده و به نظر من کل هیکلش یه چرخ نیسان هم نیست چون من از نزدیک دیدم این ماشین رو

    1. چطور ماشینی که هنوز محض نمونه نیاوردن را شما دیدی ؟!!!

  34. من ۲ساله پادرا دارم نسبت به نیسان خیلی بهتره کولر داره صدا داخل نمیاد نسبت به نیسان خسته کننده نیست خلاصه خیلی بهتره

  35. کاکا من نیسان آبی دارم واقعا راضیم ازش این اشغال به مردم قالب نکنید

  36. یک زمانی گروهی به اسم فتح وانت لندکروز مونتاژ میکرد…ایکاش بازم همونو بیارن تو خط تولید و انبوه سازی کنن

  37. شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لوپ لوپ خورد که دانه دانه . ببخشید تصحیح میکنم اشتباه شد شتر در خواب بیند پنبه داند ولی میدونه فقط خواب دیده همش میخورد دانه دانه . چی میگی دادا دلت خوشه الان ۲۰۰ تومان موتور سیکلت میدهند دستت بری پیک اسنپ بشی کجا زندگی می کنی جوک تعریف میکنی این ماشین با این قیمت میدهند از پشت ویترین نمایشگاه فقط نگاهش کنی . قربون همون وانت پیکان خودم خرجمو میده راضی هستم و سوسه نکن وانت بفروشم به عشق سراب محال که وانت جدید بخرم بدتر از همون نون خوردن بخور نمیرم میندازی منو . با سپاس نه مارا همین وانت پیکان بس

  38. نیسان ژاپن را با ماشین های چینی مقایسه نکنید
    وانت
    نیسان های قدیمی مدل پایین ها نیسان های میلر ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ و جونیور ۲۰۰۰ با گیریبکس ۴ سرعته ۵ دنده و z 2400 ژاپن با گیریبکس ۵ سرعته ۶ دنده چیز دیگه ای اند
    نیسان های ایرانی به پای اون ها نمیرسن از نظر استقامت قطعات و کیفیت کارکرد و کیفیت شاستی و تمام قطعات . در واقع نیسان وانت ها( ژاپنی ها) یا ایران و ژاپن مشتک ها یک خودروی وانت کلاسیک حساب میشند و جاده های ایران و بیشتر راننده ها هم همین جور وانت های سفت و سخت رو میپذیره مثل تویتا لندکروز ونیسان داتسون و نیسان آبی معروف و مزدا و شورلت و …. لندروور و….

    ناگفته نمونه که درسته میگن نیسان ۲۰۰۰ کیلو بار میبره ظرفیتشه اینه و …. ولی تا ۴۵۰۰ کیلو و یا حتی بیشتر بار هم باهاش بارگیری میشه!!! و سرافراز بارو میبره که با اضافه کردن فنر و تقویت رینگ عقب و انداختن لاستیک خاوری رو چرخ عقب و این جور کارا … که اگه نیسان ژاپن باشه آهم چ بهتر که آخ نمیگه ولی نه به طور مداوم که همیشه ۴ تن بار ببره و هیچ چیش نشه!!!

    البته درسته که وانت نیسان چ ژاپنی و چه ایرانی و یا مونتاژ ایران از نظر مصرف سوخت و ایمنی و از نظر ترمز ها و راحتی سرنشینان و راننده و امکانات جانبی و…. در نقطه های خوبی قرار ندارند ولی سفت و سخت و استوارند.
    اینو هم آیا میدونستید که
    وانت نیسان هایی که داخل خود ژاپن ساخته شداز نسل های اوله تا نسل های بعدی پس از چندین سال ساخت نتونست استاندارد های لازم رو پاس کنه؟؟؟!
    و تویتا وانت رقیبش رو شکست بده ؟

    البته وانت نیسان های آپشنال کمی پیشرفته تر از وانت نیسان های ژاپنی قدیمی ( اصلی) و یا نسل های قبل وانت های ایران و مشترک ایران و ژاپن شدند مثل تقویت ترمز ها و فرمانپذیری بهتر خودرو و آپشن های به ظاهر آپشن کابین جلو!!! و راحتی و .. (((ولی باکیفیت پایین قطعات))
    آیا
    خودروسازی های ایرانی میتوانند با تدابیری این مشکلات را حل کنند ویا از کشور ویا سازنده دیگری همفکری کنند که این مشکلات رو حل کنند ولی ولی آیا این کار را میکنند یا نه؟؟ چرا ؟؟؟؟! !! شما میدانید چر!؟

  39. به نظر من همون نیسان رو کمی تغییر بدن و حذف نکنند بهتره
    قطعات یدکی فراوان
    دانش تعمیر و نگهداری تعمیرکارها
    قدرت شاسی و موتور
    و طرفدارهای پرو پا قرص از مزیتهای این خودرو هست
    وانت یا کامیونت هایی با شک این وانت چینی سالها پیش وارد ایران شدند و در رقابت بازاری و هم در رقابت با نیسان شکست خوردن
    وانتهای تویوتا بی دماغ
    دای هاتسو
    فوتون
    کیا سرز زیاد وارد شد
    حتی خود نیسان ابی هم بی دماغ تولید شد
    و به دلایل شکل و کاربری و امنیت در تصادفات هیچ کدام دوامی در بازار نداشتن و نتونستن جای نیسان دماغ دار رو بگیرند
    این کامیونت هم میاد و میره و البته باقیمت چند برابر این قیمت و حتی اگه تولید نیسان تعطیل بشه سالها همین وانتهای قدیمی جور بارهای کوچک و بد مسیر رو خواهند کشید تا جایی که خودرو سازهای ایرانی از قدرت خودشون پائین کشیده بشن و بازار خودروی ایران ازاد بشه

  40. خودم علاقه زیادی به ماشین دارم.
    وانت‌های پر قدرت و راحت با امکانات عالی ، توی دنیا زیاد هست، از هایلوکس های ژاپنی تا فرودهای آمریکایی.
    ولی برای کشور مثل ایران ، تا سالها ی سال، وانتی مثل نیسان آبی پیدا نمیشه، که هم کار کامیونت انجام میده، هم وانت ، هم سواری، هم جیپ ، هم مثل تراکتور ،سگ جان باشه،
    آنهم به علت شاسی و گیربکس بسیار عالی .
    و با این قیمت.
    به نظرم اگه شرکت سایپا بتونه ، روی امکانات و راحتی، و هندلینگ این خودرو کار بکنه، خیلی بهتره،البته اگه قیمت زیاد تغییر نکنه.

  41. وانت باید چند خاصیت داشته باشد اولا جای بار زیاد داشته باشه دوم دور زدن در کوچه ها و خیابان راحت باشه سوم مصرف سوخت کم داشته باشه چهارم رانندگی باهاش راحت باشه (ارگونومی) که میسان آبی خیلی از اینها رو نداره به جای این وانت که معرفی کردید یک دانگ فنگ هست که از روی نیسان n100 کپی شده و ارتفاع و طول شاسی همین نیسان آبی رو داره ولی جای بار بیشتر به نظر من اون بهتره چرا که هم نیسان هست و هم مزیت های دیگر رو داره . در ضمن اینهایی که خیلی از نیسان تعریف میکنند لازم هست که تویوتا دوهزار رو ببینند که در سراوان هموطنان سوار میشن
    برای مناطق سعی العبور بهتره از وانتی مثل فورث یا دو دیفرانسیل های دیگه استفاده بشه

    1. اگه گیربکس نیسان رو رو پرایدم بزاری قدرت میگیره مهم راحتی راننده و سرنشینه این وانت چینی برای کار مبل عالیه با یه اتاق مسقف کار یه ایسوزو رو داخل شهر انجام میده

  42. بابا ناموسن راهنمایی کنید من کجا میدانم چنین ماشینی بخرم ثواب داره بخدا زندگیم درست میشه الان شب و روز کار میکنم برای امرار معاشم از اجاره خانه و خرج بیشتر نیستم ۲۵۰ میلیون ارس بهم رسیده الان کار شرکت بهم گفتن با ایسوزو یا هر ماشینی چنین هجمی داشته باشه ببرم مشغول به کارم میکنن با حقوق خوب که زندگیمروال بشه شرافتن اگه کسی میدانه راهنمایم کنه این شماره تماسم هست ۰۹۱۸۷۰۴۶۵۴۱

  43. ۵۰۰میلیون تمن روشاخشه من شرکت سایپاکرمیکنم میببنم مزه دهنشونو

  44. سلام لطفا بگین قراره تولید بشه تا فقط یک نظره در مورد این ماشین چینی

  45. چطور میشه خرید الان ت بازار موجوده اگر هست یه شماره بدید

  46. کشتی به گل نشیند نیسان دیزل به دل نشیند ازاین ماشینهای چینی کسی نان نخورده هرچی کار کنی باید خرج لحم کاریش کنی من زاهدانی هستم ۱۵سال نیسان دارم خداروشکر بی پول شدم ولی گدا نشدم اینا همه کاسبیاشون هست مردم گول می‌زنند

  47. سلام دوست عزیز بالاخره این ماشین قراره تولید بشه یا نه میشه یه جواب بدین

  48. سلام من با ی نیسان 80خونه ساختم دختر شوهردادم و…اماجدیداروژگارسیاه کن اللخصوص دیزلها

    1. اگر بنظر شما این ماشین از نیسان آبی برتری داره،پس چرا هنوز خط تولید نیسان آبی متوقف نشده و جاشو به این ماشین نمیده؟
      اگر این تبلیغ فروش خودرو هست پس چرا شماره تماس یا سایت ثبتنامی نداره؟؟؟

  49. سلام
    بحث نیسان من یاد خودکار بیک می اندازه….
    نیسان هم مثل خودکار بیک، از مد نمی افته

  50. اگر بنظر شما این ماشین از نیسان آبی برتری داره،پس چرا هنوز خط تولید نیسان آبی متوقف نشده و جاشو به این ماشین نمیده؟
    اگر این تبلیغ فروش خودرو هست پس چرا شماره تماس یا سایت ثبتنامی نداره؟؟؟

  51. حقتونه‌ تو همون نیسان با فناوری و اینمی عهد بوق سوار شید تا جونتون دربیاد تا بفهمین از دنیا چقدر عقبید‌ لیاقت شما همین نیسان آبیه تازه از سرتون هم زباده

  52. سلام کجا باید مراجعه کنیم یک خودرو گذاشتین توسایت باید آدرس هم بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا