مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اولین سری پژو 206 تیپ 3 با قیمت 340 میلیونی وارد بازار شد

در بهمن‌ماه سال گذشته، ایران‌خودرو نسخه جدیدی از پژو 206 را با نام تیپ 3 معرفی کرد و چند ماه بعد یعنی در فروردین‌ماه امسال برای اولین بار در لیست فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو با تحویل سه‌ماهه قرار گرفت. حال اولین نمونه‌های این خودرو تحویل خریداران شده و به بازار آمده است.

تیپ 3 بین سال‌های 1382 تا 1390 در خانواده پژو 206 وجود داشت و حالا پس از سال‌ها غیبت، ایران‌خودرو دوباره این تیپ را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. البته تیپ 3 جدید یک سری تغییرات را نسبت به نمونه قدیمی تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به سقف پانوراما یا شیشه‌ای است. این خودرو پس از پژو 207 و رانا پلاس، سومین محصول ایران‌خودرو با سقف شیشه‌ای محسوب می‌شود.

206 تیپ 3 درواقع ترکیبی از قوای محرکه تیپ 2 با آپشن‌ها و تجهیزات تیپ 5 بود. از ابتدای دهه 90 شمسی تاکنون خبری از این تیپ نبود تا این‌که ایران‌خودرو تصمیم گرفت در ابتدای سال 1401، پژو 206 تیپ 3 را این بار با سقف شیشه‌ای به خط تولید خود برگرداند. 206 تیپ 3 علاوه بر برخورداری از سقف شیشه‌ای، با رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچی و دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه نیز در ظاهر از تیپ 3 قدیمی و همین‌طور تیپ 2 متمایز شده است. این خودرو همچنین از تجهیزات بیشتری که در تیپ 5 ارائه می‌شد یعنی تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی همرنگ بدنه و پنجره‌های عقب برقی هم بهره می‌برد.

بااین‌حال، زیر کاپوت تیپ 3 همان پیشرانه 1.4 لیتری هشت سوپاپ تیپ 2 قرار دارد که تنها 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این قدرت و وزن 1025 کیلوگرمی، 14.1 ثانیه طول می‌کشد تا 206 تیپ 3 از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

تیپ 3 از سوی ایران‌خودرو با قیمت 181 میلیون تومان به فروش می‌رسد که حدود 30 میلیون تومان از قیمت کارخانه‌ای تیپ 2 گران‌تر است اما این اختلاف در بازار بیشتر بوده و درحالی‌که تیپ 2 با قیمتی در حدود 300 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود، تیپ 3 در بازار حدود 340 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. در برابر موتور هشت سوپاپ tu3 انتخاب اصلح موتور هشت سوپاپ m15 است.همه اونایی که فنی چیزی میدونن قبول دارن که موتورهای TU کم خرابی ندارن بالاخص ایرادات برقی قدرتی هم که باجی به m15 نمیده قیمتی هم که باز کوئیک هنوز ارزون تره

  2. اینم ترفندهای دزدی ایران خودرو از جیب مردم!!!!
    ایران خودرو و سایپا راه دزدی رو خوب بلدن
    با یه تغییر جزیی در ماشین 206 و کوییک و … قیمت این خودروهای بی در و پیکر را که اصلا امنیت جانی ندارن به قیمت نجومی میفروشن
    با این چندر غاز حقوق یه حلبی رو باید خداتومن بخری علی برکت اله
    به جای این کارخونه ها هر چه زودتر پلمب شوند متاسفانه هر روز داره با پول سنگینی که از مردم میگیره با تولید این خودروهای بی کیفیت با جون مردم بازی میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا