مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

چری با اومودا 5 و تیگو 7 و 8 پرو پس از یک دهه به ترکیه بازگشت + تیزر

حدود یک دهه پیش بود که برند چری چین همزمان با فعالیت‌های گسترده‌ای که در بازار کشور ایران داشت، وارد بازار ترکیه شد. در آن زمان، اکثر محصولات چری مورد توجه خریداران ترکیه‌ای قرار گرفته بود و امروزه نیز برخی خودروهای قدیمی چری در این کشور قابل مشاهده است.

تیزر تبلیغاتی چری تیگو (نسل اول ام وی ام ایکس33) در ترکیه

 

اما طی این سال‌ها، باتوجه به برخی مسائلی چون رقابت کشور ترکیه و چین در زمینه قطعه سازی، ورود و فعالیت گسترده‌تر برندهای اروپایی، افول فعالیت‌های عرضه کننده محصولات چری در ترکیه و… باعث شد تا عملا چری فعالیتی در ترکیه نداشته باشد. ولی اکنون باتوجه به برنامه‌های صادراتی چری به اروپا، شاهد آن هستیم که این برند چینی دوباره به بازار ترکیه (TÜRKİYE’DE CHERY OTO) بازگشته است. براساس گفته مدیران منطقه‌ای چری، این شرکت از ماه‌های آینده قصد دارد تا فروش و تحویل خودروهایش را در ترکیه آغاز کند.

CHERY AUTO IN TURKEY

در همین رابطه، به تازگی هم تصاویری از اولین محموله صادراتی جدید چری منتشر شده که طی این مطلب قابل مشاهده می‌باشد. براساس اطلاعات بدست آمده، در فاز اول قرار است تا تیگو7 پرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT؛ و دو کراس اوور اومودا5 و تیگو8 پرو با پیشرانه 1.6 لیتری TGDI و گیربکس 7 سرعته DCT در ترکیه عرضه شوند.

CHERY AUTO IN TURKEY

مدیران چری، ترکیه را دروازه ورود به بازار اروپا می‌دانند. به همین علت، برنامه دارند تا اگر خودروهای این برند، فروش خوبی را در ترکیه تجربه کنند و همچنین بتوانند تا برخی مجوزهای صادراتی به کشورهای اروپایی را کسب کنند، با شراکت طرف ترکیه‌ای، خط تولیدی را احداث کنند تا علاوه بر بازار ترکیه، بازار کشورهای اروپایی را نیز ساپورت کنند.

ذکر این نکته مهم است که ترکیه از بزرگترین کشورهای قطعه‌ساز دنیاست!

لازم به ذکر است که هم‌اکنون چری خودروهای به ظاهر لوکسش را با برند فونیکس در ایران عرضه می‌کند. آریزو6 پرو، تیگو7 پرو و تیگو8 پرو خودروهایی هستند که تاکنون با لوگو فونیکس در کشورمان عرضه شده‌اند و بزودی هم قرار است تا خودروهایی چون اومودا5، تیگو8 پلاس و.. به سبد محصولاتی آن افزوده شوند.

türk arabaları

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا