مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید مرسدس C63 AMG با پیشرانه 4 سیلندر 680 اسب بخاری معرفی شد

مرسدس بنز C63 AMG همواره به پیشرانه‌های V8 قدرتمند و خوش‌صدا شهرت داشته است اما نسل جدید این خودرو که به‌تازگی رونمایی شده، نه دوتا بلکه چهارتا از سیلندرهای خود را حذف کرده و حالا از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند. البته برای جبران این کوچک‌سازی پیشرانه، مهندسان AMG به C63 جدید توربوشارژری با نیروی کمکی الکتریکی و همین‌طور یک موتور الکتریکی و باطری در عقب را اضافه کرده‌اند تا قدرت را افزایش دهد.

بااین‌حال، قلب اصلی C63 جدید همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو بنام M139 است که به‌تنهایی 476 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قوی‌ترین پیشرانه چهار سیلندر تولیدی جهان محسوب می‌شود. در این، با استفاده از توربوشارژری با نیروی کمکی الکتریکی که از فرمول یک گرفته شده است، تأخیر توربو از بین رفته است. بااین‌حال، هرچند شاید 476 اسب بخار برای چند سال پیش کافی بود اما خریداران سدان‌های اسپرت امروزی قدرت بیشتری می‌خواهند و اینجا است که موتور الکتریکی وارد عمل می‌شود.

این موتور که در عقب نصب شده و توسط یک پکیج باطری 6.1 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود، 204 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف این موتور و باطری، C63 می‌تواند تا 13 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت 125 کیلومتر بر ساعت طی کند. البته AMG این خودرو را بیشتر برای سریع رفتن ساخته تا کاهش مصرف سوخت و به همین دلیل برد تمام الکتریکی خودرو خیلی اندک است. مجموع خروجی این سیستم اعداد چشمگیر 680 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور است که C63 جدید را ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این تقریباً نیم ثانیه از نسل قبلی سریع‌تر است.

هرچند حداکثر سرعت C63 روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده اما به‌صورت سفارشی می‌توان آن را به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش داد. انتقال نیرو در این خودرو توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که البته حالا بجای مبدل گشتاور به کلاچ پیچیده و تر مجهز شده است. همچنین پرچم‌دار خانواده C کلاس برای اولین بار در تاریخ خود به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده است. این سیستم با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی همراه است و هرچند موتور الکتریکی در عقب نصب شده اما می‌تواند میل‌گاردان را چرخانده و به چرخ‌های جلو هم نیرو بدهد. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز شده، ترمزهای کربنی و کمک‌فنرهای تطبیقی هم از دیگر تجهیزات C63 جدید هستند.

برای جبران کاهش صدای پیشرانه به خاطر حذف چهار سیلندر، مرسدس در C63 جدید سیستمی را تعبیه کرده با استفاده از سنسوری در اگزوز، صدا را از طریق بلندگوها در داخل پخش می‌کند. در ظاهر خودرو نیز شاهد دریچه باریکی روی کاپوت و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر سپر هستیم که آن را از C43 متمایز می‌کنند. همچنین گلگیرهای جلو برجسته‌تر 76 میلی‌متر به عرض دماغه افزوده‌اند و به طول خودرو هم 84 میلی‌متر اضافه شده است که نمای باابهت‌تر و پایداری بیشتری به خودرو می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا