Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ون مدرن سیتروئن برلینگو با ظاهر کلاسیک مشابه ژیان معرفی شد!

اگر ظاهر خودروهای کلاسیک را دوست دارید اما خواهان تجهیزات و راحتی خودروهای مدرن هم هستید، سیتروئن برلینگو 2CV فوگونت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. یک شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی بنام کازلانی کیت بدنه‌ای از فایبرگلاس را برای ون سیتروئن برلینگو ارائه کرده که ظاهری کلاسیک به آن می‌دهد. البته قوای محرکه و تکنولوژی‌های این ون بدون تغییر باقی مانده‌اند و سیتروئن رسماً مجوز این تغییرات را صادر کرده است.

این کیت بدنه توسط طراح شرکت کازلانی بنام «دیوید اوبندورفر» طراحی شده است. او روی دماغه خودرو یک جلوپنجره جدید M شکل با لوگوی کرومی بزرگ سیتروئن در وسط کار کرده است. کاپوت نیز بازطراحی شده و حالا به شکل مثلثی با راه‌راه‌هایی روی آن طراحی شده است. چراغ‌های دایره‌ای بزرگی نیز روی گلگیرها جای گرفته‌اند. همچنین پانل‌های راه‌راه در طرفین بدنه خودرو هم به چشم می‌خورند. البته در 2CV یا همان ژیان اصلی این فرم راه‌راه برای افزایش استحکام بدنه طراحی شده بود اما در این نسخه جدید فقط برای زیبایی و شباهت به گذشته کار شده است.

در عقب نیز مثل 2CV فوگونت قدیمی روی درهای پشت پنجره‌های بیضی‌شکل کار شده و چراغ‌ها نیز به شکل دو دایره روی هم طراحی شده‌اند. اوبندورفر در مورد این خودرو می‌گوید

این یک چالش هیجان‌انگیز بود زیرا ون 2CV قدیمی تناسبات کاملاً متفاوتی دارد. این خودرو با اوورهنگ بسیار کوتاه جلو، کاپوت کشیده و اتاق بار مستقل، ویژگی‌های ظاهری بسیار متفاوتی نسبت به برلینگو داشت؛ بنابراین، من بیشتر روی جنبه کلی خاطره‌انگیز خودرو تمرکز کردم تا اینکه بخواهم با تغییر اجباری عناصر طراحی، آن‌ها را شبیه 2CV فوگونت کنم

کازلانی این کیت بدنه را برای هردو نسخه باری و مسافری برلینگو ارائه می‌کند و ازآنجایی‌که فقط نمای بیرونی ون را تغییر می‌دهد، برای هر نوع پیشرانه‌ای حتی نسخه الکتریکی قابل سفارش خواهد بود. 2CV فوگونت قدیمی در سال 1951 به بازار عرضه شد و با ساخت نسخه‌های مختلفی بر اساس آن تا سال 1987 روی خط تولید باقی ماند. به گفته کازلانی، طی آن سال‌ها سیتروئن حدود 1.25 میلیون دستگاه از این ون ارزان‌قیمت به فروش رساند.

کازلانی از اول اکتبر امسال پذیرش سفارشات خرید برای برلینگو 2CV فوگونت را آغاز خواهد کرد. تولید این خودرو نیز از ابتدای سال 2023 آغاز خواهد شد اما شرکت ایتالیایی هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. این اما اولین کیت بدنه کلاسیک کازلانی نیست زیرا این شرکت در سال 2020 کیت تایپ H را برای ون بزرگ جامپر ارائه کرد و در سال 2020 نیز ونی بنام Type HG kit Space Tourer را با ظاهر کلاسیک معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.