Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

SC-01، یک خودروی اسپرت برقی چینی با سرمایه‌گذاری شیائومی!

خودرویی که در تصاویر می‌بینید، یک کوپه اسپرت برقی ناشناخته با قیمتی نسبتاً مناسب است که SC-01 نام دارد. این خودرو توسط یک شرکت نه‌چندان شناخته‌شده چینی بنام Tianjin Gongjiangpai Auto Technology ساخته شده که در سال 2016 به‌عنوان یک استارتاپ برای تیونینگ خودرو تأسیس شد. نکته جالب اینکه گروه شیائومی چندین میلیون یوآن در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

چندی پیش، «فنگ شیائوتنگ» بنیان‌گذار این شرکت تازه تأسیس چینی خبر از برنامه‌های جدیدی داد که شامل تأسیس یک برند خودرویی مستقل بنام Xiaopaoche می‌شد. نام این برند به معنای «خودروی اسپرت کوچک» است و حالا از SC-01 به‌عنوان اولین محصول خود رونمایی کرده است. حروف SC در نام این خودرو نیز مخفف Sport Car یا خودروی اسپرت است. این یک خودروی اسپرت جمع‌وجور دودر است که در جلوی آن سپری اسپرت با ورودی‌های هوای جانبی و چراغ‌های مثلثی شکل به چشم می‌خورد و در عقب با چراغ‌های دایره‌ای نمای بسیار ساده‌ای دارد.

این خودرو 4,085 میلی‌متر طول، 1,820 میلی‌متر عرض و 1,162 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,500 میلی‌متر است. وزن SC-01 نیز 1300 کیلوگرم اعلام شده است. این خودرو اسپرت چینی به دو موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً 435 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و می‌توانند خودرو را ظرف 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسانند. در زمانی که خودرویی مثل تسلا مدل S ظرف 2.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، شاید این شتاب برای یک خودروی اسپرت آن‌هم از نوع برقی چندان چشمگیر به نظر نرسد اما فنگ شیائوتنگ استدلال خود را برای این موضوع دارد.

به گفته وی، این روزها بسیاری از خودروسازان درگ درستی از تقاضای واقعی اکثر خریداران از خودروهای اسپرت ندارند. به گفته وی، اکثر این خریداران به یک خودروی اسپرت کوچک نیاز دارند که رانندگی آسان و جذاب به همراه قیمتی مناسب داشته باشد؛ بنابراین، SC-01 طبق همین دیدگاه ساخته شده است. فعلاً ظرفیت باطری این خودرو اعلام نشده است اما گفته می‌شود برد آن چیزی در حدود 500 کیلومتر خواهد بود.

به گفته فنگ شیائوتنگ، قیمت SC-01 زیر 300 هزار یوآن معادل 42 هزار دلار خواهد بود. این شرکت هم‌اکنون پذیرش رزرو خرید کوپه اسپرت خود را با پرداخت تنها 200 یوآن معادل 30 دلار آغاز کرده است اما امکان سفارش رسمی در سه‌ماههٔ سوم سال 2023 فراهم خواهد شد. تحویل اولین نمونه‌های این خودرو به خریداران نیز در سه‌ماهه چهارم سال آینده صورت خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.