مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

آئودی ۲ خودرو کوپه جدیدخود را معرفی کرد!

آئودی به‌طور همزمان ۲ مدل کوپه از خانواده A5 و S۵ را معرفی کرد. درست در اواسط سال ۲۰۰۷ آئودی با معرفی A5 سروصدای زیادی به‌پا کرد و حالا درست با گذشت ۹ سال از آن زمان، مدل کوپه این خودرو با طراحی ظاهری اسپرت و فوق‌العاده همچنین با موتوری قدرتمند معرفی گردیده است. این خودروی مدرن به معنای واقعی کلمه یک اثر هنری است. تمام بخش‌های ظاهری از چراغ‌های جلو گرفته تا بخش‌های کرومی تغییرات مثبت پیدا کرده‌اند و به یک خودرو اسپرت تغییر جهش داده شده‌اند. این خودرو با ۵ موتور در آلمان عرضه خواهد شد، توان خروجی این موتورها از ۱۹۰ اسب بخار تا ۲۸۶ اسب بخار متغیر خواهند بود، عملکرد مدل جدید نسبت به A5 قدیمی‌تر ۱۷ درصد بهبود یافته است، البته این درحالی است که مصرف سوخت کاهش ۲۲ درصدی را نیز نشان می‌دهد. تمام موتورها عملکرد و قدرت کافی را به عنوان یک خودروی اسپرت دارند به‌خصوص ۲ پیشرانه 3.0 TDI با شش سیلندر که قدرتمندترین موتور آئودی برای این خودرو محسوب می‌شوند.

Audi-A5_Coupe-2017-800-01

آئودی در کنار A5 از مدل کوپه S5 نیز رونمایی کرد، این خودرو از طراحی نزدیکی با A5 برخوردار است. پیشرانه ۶ سیلندر این مدل با ۳۵۴ اسب بخار قدرت، باعث می‌شود S5 بتواند در ۴.۷ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد. جالب اینجاست که بدانید این موتور قدرتمند مصرف سوخت پایینی دارد و فقط در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

Audi-S5_Coupe-2017-800-01

در طراحی عقب A5 کوپه تقریبا کمتر کار شده و با چراغ‌های تمام LED جدید و دو خروجی اگزوز سعی کرده‌اند بخش انتهایی خودرو را ساده به پایان برسانند.  آئودی S5 نیز در بخش عقب خود از چهار خروجی اگزوز کرومی بهره می‌برد و همچنین از یک دیفیوزر کوچک در زیر سپر عقب، که به اسپرت شدن این خودرو کمک زیادی کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا