مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر رسمی از شاسی‌بلند چری اکسید یائوگوانگ منتشر شد

اکسید برند لوکس چری است که در سال 2017 تأسیس شد و اولین محصول خود را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت همان سال به نمایش درآورد. حال این شرکت اولین تصاویر رسمی از محصول جدید خود بنام یائوگوانگ (Yaoguang) را منتشر کرده است. یائوگوانگ نام اولین ستاره دب اکبر در طالع‌بینی چین باستان است. این خودرو یک کراس‌اوور جدید است که روی پلت‌فرم M3X ساخته شده است. این پلت‌فرم کاملاً جدیدی است که برای محصولات تازه اکسید توسعه پیدا کرده است.

چری این پلت‌فرم جدید را برای اولین بار چند ماه پیش با رونمایی از کانسپت AtlantiX در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی کرد. کانسپت مذکور شباهت زیادی به کراس‌اوور یائوگوانگ داشت و در اصل پیش‌نمایشی برای آن محسوب می‌شد. این خودرو در ابتدا با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد که 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده و در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. کراس‌اوور جدید اکسید هفت حالت رانندگی مختلف دارد و در آینده نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.

یائوگوانگ 4,781 میلی‌متر طول، 1,920 میلی‌متر عرض و 1,671 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,815 میلی‌متر است. این ماشین در بیرون از طراحی مدرن و چشمگیری بهره می‌برد که جلوپنجره بدون قاب، دستگیره‌های در مخفی و سقف شناور از ویژگی‌های آن هستند. برای این کراس‌اوور جدید چینی رینگ‌های 18، 19 و 20 اینچی به ترتیب با لاستیک‌های 215، 235 و 245 قابل انتخاب خواهد بود.

یائوگوانگ در داخل نیز از کابین بسیار مدرن و لوکسی با دو نمایشگر 12.3 اینچی خمیده و غربیلک فرمان دو پره D شکل بهره می‌برد. کنسول وسط با تریم نقره‌ای‌رنگ، سه کنترلر فیزیکی دایره‌ای و پد شارژ بی‌سیم هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند درحالی‌که به‌صورت استاندارد از سانروف هم بهره می‌برد. اولین نمونه‌های اکسید یائوگوانگ در 27 آبان از خط تولید خارج خواهد شد و در پایان امسال رسماً راهی بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هوالخالق قادرمتعال؛ماشین خوبیه برای
    اقشارمتوسط وجوان جامعه که بیش ازنیمی ازجمعیت کشورراتشکیل می دهند.
    اینچنین خودرو بایدبه میزان کافی وباقیمت مناسب عرضه شودتا نظرمردم تأمین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا