Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروهای چینی مناسب برای واردات به ایران: بسترن T33

یکی از برندهای چینی که چند سال پیش وارد کشورمان شد و تا همین سال‌های اخیر در سبد محصولات گروه بهمن دیده می‌شد، بسترن بود. این برند برای اولین بار با سدان کامپکت B50 به بازار ایران آمد و سپس از سال 1396 نیز گروه بهمن سدان کوچک‌تر B30 آن را روی خط تولید برد. هرچند این روزها چندان نامی از بسترن نمی‌شنویم ولی با توجه به آزادسازی واردات خودرو به کشورمان، محصولات این برند که نسبتاً در ایران جا افتاده و شهرت خوبی برای خود دست‌وپا کرده می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای واردات باشند. یکی از محصولات مناسب بسترن برای واردات به کشورمان کراس‌اوور T33 است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

معرفی کلی بستیون T33

بسترن برندی متعلق به گروه خودروسازی فاو چین است که در سال 2006 تأسیس شد و سدان‌هایی را بر اساس مدل‌های قدیمی مزدا به بازار فرستاد. در پایان سال 2018 اما فاو نام این برند را به بستیون تغییر داد و محصولات تازه‌ای را با زبان طراحی کاملاً جدید از این طریق معرفی کرد. یکی از این خودروها، کراس‌اوور ساب‌کامپکتی بنام T33 است که در سال 2019 به بازار چین عرضه شد. این خودرو اما محصولات کاملاً جدیدی نیست و درواقع فیس‌لیفتی روی کراس‌اوور بسترن X40 محسوب می‌شود که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو سال 2016 رونمایی شده بود. بعد از تغییر نام این برند به بستیون، این خودرو هم مطابق با زبان طراحی جدید این برند فیس‌لیفت و به بازار عرضه شد.

طراحی بیرونی بستیون T33

T33 در جلو بازطراحی نه‌چندان بزرگی را تجربه کرده تا با تغییراتی جزئی، چهره نزدیک به دیگر محصولات جدید بستیون پیدا کند. در اینجا چراغ‌ها مشابه X40 هستند اما حالا فرم تیزتری پیدا کرده‌اند. علاوه بر این، جلوپنجره هم حالا بزرگ‌تر شده و از الگوی داخلی جدیدی با خطوط کرومی عمودی کوچکی بهره می‌برد اما همچنان فرم شش‌ضلعی خود را حفظ کرده است. سپر جدید با ورودی‌های هوای عمودی در طرفین هم تکمیل‌کننده تغییرات نمای جلویی T33 هستند. در پروفیل جانبی خودرو هیچ تغییر قابل‌توجهی صورت نگرفته اما در عقب طراحان چراغ‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که توسط یک نوار باریک به هم متصل شده‌اند. همچنین سپر عقب هم از نو طراحی شده و مثل جلو، طرفین آن تریم کرومی عمودی کار شده است.

داخل بستیون T33

داخل T33 کاملاً از نو طراحی شده و ز آن فرم قدیمی و ارزان‌قیمت X40 فاصله گرفته است. در اینجا، غربیلک فرمان D شکل، دریچه‌های تهویه افقی، تریم کرومی، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ بالای داشبورد، نمای مدرنی را ایجاد کرده‌اند درحالی‌که تودوزی چرمی روی داشبورد، صندلی‌ها و رو دری‌ها با تریم و دوخت قرمزرنگ نیز حال هوایی لوکس و البته اسپرت به کابین خودرو بخشیده‌اند.

پیشرانه و گیربکس بستیون T33

T33 در ابتدا با همان قوای محرکه X40 به بازار عرضه شد. این شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 114 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور بود که با گیربکس‌های پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک ارائه می‌شد. از پایان سال 2020 اما بستیون یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ جدید را برای T33 ارائه کرد که 143 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد برای کراس‌اوور کوچکی با وزن 1290 کیلوگرم کاملاً کافی به نظر می‌رسند. علاوه بر این، برای انتقال نیروی موتور هم گیربکس‌های جدید شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه ارائه شده است. این پیشرانه همچنین مصرف سوخت پایینی هم داشته و با گیربکس اتوماتیک در هر صد کیلومتر تنها 6.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. T33 با 4,330 میلی‌متر طول، 1,780 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اوور جمع‌وجوری هم‌اندازه ام‌وی‌ام X55 است.

قیمت بستیون T33

این کراس‌اوور چینی قیمت بسیار مناسبی دارد که در تیپ پایه با گیربکس دستی از تنها 85,900 یوآن معادل 12 هزار دلار معادل حدود 370 میلیون تومان آغاز می‌شود. ارزان‌ترین نسخه اتوماتیک این خودرو هم 95,900 یوآن معادل 13,500 دلار یا 420 میلیون تومان است. قیمت T33 در بالاترین تیپ هم به 105,900 یوآن معادل 15 هزار دلار یا 470 میلیون تومان می‌رسد؛ بنابراین، با توجه به شرایط قیمتی بازار کشورمان، این خودرو می‌تواند در نسخه اتوماتیک با قیمتی در حدود 800 میلیون تومان در ایران عرضه شده و به لطف برند آشنا به رقیبی جدی برای هایما S5 و ام‌وی‌ام X55 تبدیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.