مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و M5 مدل 2006 با پیشرانه 10 سیلندر، تنها 430 میلیون تومان!

پیشرانه‌های تنفس طبیعی حجیم در حال نابودی هستند و این همان چیزی است که خودروهایی مثل این ب‌ام‌و M5 مدل 2006 را بسیار خواستنی می‌کند. این نسل از M5 به دلیل استفاده از پیشرانه 5 لیتری V10 تنفس طبیعی همیشه جذاب بوده است. ما نمی‌دانیم وقتی هیئت‌مدیره ب‌ام‌و تصمیم گرفت زمانی که رقبا از پیشرانه‌های V8 استفاده می‌کردند M5 را به پیشرانه V10 مجهز کند چه فکر می‌کردند اما هر چه بود، بسیار خوشحالیم که کار متفاوتی انجام دادند زیرا محصول نهایی واقعاً شبیه هیچ‌کدام از نسل‌های قبلی یا بعدی M5 نبود.

حال یک دستگاه این نسل M5 با مدل 2006 به حراج گذاشته شده است. این خودرویی تمیز و سالم است که حدود 108 هزار کیلومتر کارکرد دارد. رنگ بیرونی این M5 نقره‌ای خاصی است که سیلورستون متالیک نام دارد و به گفته فروشنده، روی سپر جلو و بخشی از کاپوت هم فیلم محافظ رنگ کار شده است. رینگ‌های 19 اینچی نقره‌ای این خودرو فابریک هستند و با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت پوشیده شده‌اند که در جلو 255 و در عقب 285 هستند.

در داخل خودرو، صندلی‌ها با چرم مشکی‌رنگ مرینو پوشیده شده‌اند و روی داشبورد، کنسول وسط و پانل درها نیز تریم چوبی گردو دیده می‌شود. ازجمله تجهیزات کلیدی این سدان اسپرت آلمانی هم می‌توان به گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها، هدآپ دیسپلی یا نمایشگر سربالا، سی‌دی چنجر شش‌تایی، کنترل تهویه دو منطقه‌ای و سیستم صوتی هارمن کاردون اشاره کرد.

اما بپردازیم به مهم‌ترین ویژگی این M5 یعنی پیشرانه مشهور 10 سیلندر S85 ب‌ام‌و. این پیشرانه نه‌فقط به خاطر داشتن 10 سیلندر بلکه به دلیل برخورداری از بدنه دریچه گاز مستقل هم موتوری منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. این پیشرانه 500 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک SMG سکوئنشال به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. به لطف این نیرو، M5 ظرف تنها 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این M4 چند ماه پیش با قیمت 23,111 دلار فروخته شد و حالا دوباره برای فروش گذاشته است اما این بار تا لحظه نگارش این مطلب بالاترین قیمتی که برای آن پیشنهاد شده 13,250 دلار معادل 430 میلیون تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا