مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین عرضه هاوال H6 پلاگین هیبریدی در خارج چین

هاوال به‌عنوان زیر‌مجموعه گروه خودرو‌سازی گریت‌وال، به علت کیفیت مناسب محصولاتش، از شهرت بالایی حتی در خارج از چین برخوردار است. این شرکت، از محصول H6 پلاگین هیبریدی خود در اکتبر امسال و به‌طور رسمی، در کشور تایلند رونمايی کرد. این اولین عرضه خارج از چین این محصول است، ضمن این‌که این خودرو اولین محصول پلاگین‌هیبریدی گریت‌وال در کشور تایلند محسوب می‌گردد. هاوال H6 پلاگین هیبریدی در چین بین ۲۲۴۰۰ الی ۲۴۴۰۰ دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است.

این خودروی جدید بر‌مبنای پلت‌فرم شرکت گریت‌وال، با نام L.E.M.O.N ساخته شده و این شرکت، ادعا می‌کند که L.E.M.O.N یک پلت‌فرم بسیار هوشمند است که با بالاترین الزامات مربوط به رتبه‌بندی‌های مختلف، کاملا مطابقت دارد.

ابعاد H6 پلاگین هیبریدی ۴۶۸۳/۱۸۸۶/۱۷۳۰ میلیمتر در طول، عرض،ارتفاع و ۲۷۳۸ میلیمتر فاصله محوری است که با این اندازه‌ها در رده شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد.

جلو‌پنجره، حالتی مشبک دارد که لوگوی هاوال در وسط آن با پس‌زمینه آبی، حکایت از هیبریدی بودن خودرو دارد.

در قسمت عقب هم، از چراغ میله‌ای استفاده شده. همچنین در گوشه سمت چپ، شاهد لوگوی PHEV هستیم تا تاکید مجددی بر هیبریدی بودن محصول باشد.

در داخل، به‌کارگیری صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی به‌عنوان کلاستر و سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی، حکایت از تلاش سازندگان، برای نمایش جلوه‌ای مدرن از کابین خودرو دارد. همچنین فرمان سه‌پره با روکش چرم مرغوب، رانندگی اسپرت و حس لوکس بودن را برای مالک، به ارمغان خواهد آورد.

در این محصول جدید از شیفتر دنده دایره‌ای بر روی کنسول مرکزی استفاده گردیده.

H6 پلاگین هیبریدی به یک موتور ۱.۵ لیتری درون‌سوز در کنار یک موتور الکتریکی مجهز شده است. ترکیب این دو موتور توانایی تولید ۳۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که دارای مصرف سوخت ۲.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا