Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

اولین محصول برقی تاریخ رولزرویس معرفی شد، کوپه فوق لوکس اسپکتر

رولزرویس از اولین محصول الکتریکی در تاریخ 120 ساله خود با نام اسپکتر رونمایی کرده است. این خودرو با فاصله محوری 3,210 میلی‌متری و وزن 2975 کیلوگرمی، روی یک شاسی آلومینیومی ساخته شده که پکیج عظیم باطری‌ها در آن ادغام شده است. به لطف این معماری، اسپکتر 30 درصد مستحکم‌تر از رولزرویس‌های قبلی شده است. این شرکت فعلاً ظرفیت باطری‌های کوپه الکتریکی جدید خود را اعلام نکرده است اما ازآنجایی‌که گفته شده وزن این باطری‌ها به‌تنهایی 700 کیلوگرم است، انتظار می‌رود ظرفیت آن‌ها بیش از 100 کیلووات ساعت باشد.

تعداد موتورهای الکتریکی اسپکتر هم هنوز اعلام نشده ولی رولزرویس مجموع خروجی آن‌ها را 585 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است. به لطف این نیرو، کوپه 3 تنی رولزرویس ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته اسپکتر هرگز روی پرفورمنس یا کاهش مصرف انرژی تمرکز ندارد و می‌خواهد لوکس‌ترین حس ممکن را پشت فرمان فراهم کند. به همین دلیل، این کوپه برقی به سیستم تعلیق جدیدی مجهز شده که می‌تواند آنتی‌رول بارها را جدا کند تا هر چرخ به‌طور مستقل عمل کرده و سواری نرم‌تری فراهم گردد. کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم از دیگر ویژگی‌های شاسی این ماشین هستند.

هرچند رولزرویس معتقد است اسپکتر سگمنت کاملاً جدیدی را ایجاد کرده که سوپر کوپه الکتریکی لوکس نام دارد اما این خودرو در ظاهر از کوپه‌های قدیمی‌تر رولزرویس مثل ریث و فانتوم کوپه الهام گرفته است که البته عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از آن‌ها به نظر می‌رسد. این موضوع تا حدودی به خاطر چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره کم‌ارتفاعی است که عریض‌ترین جلوپنجره در تاریخ رولزرویس محسوب می‌شود و در داخل آن با 22 چراغ LED نورپردازی شده است. مثل نسل جدید ب‌ام‌و سری 7، در این خودرو هم چراغ‌های جلوی اصلی در فرورفتگی‌هایی زیر دی‌لایت‌های باریک جای گرفته‌اند.

در اسپکتر حتی مجسمه افسانه روح خلسه برای ایجاد نمایی اسپرت‌تر طراحی شده درحالی‌که فرم فست‌بک عقب خودرو نشانه‌هایی از قایق‌های لوکس را به همراه دارد. این خودرو همچنین روی رینگ‌های 23 اینچی قرار گرفته است که بزرگ‌ترین رینگ‌ها در تاریخ بیش از یک قرنی رولزرویس محسوب می‌شوند. اسپکتر در داخل نیز از پیشرفته‌ترین کابین در تاریخ رولزرویس بهره می‌برد. البته طراحی داشبورد شبیه دیگر ساخته‌های رولزرویس است ولی حالا یک نمایشگر مقابل سرنشین نصب شده و سقف ستاره‌ای معروف رولزرویس هم تا روی درها کشیده شده است.

رولزرویس هنوز قیمت اسپکتر را اعلام نکرده اما گفته است که این خودرو بین مدل‌های کولینان و فانتوم قرار می‌گیرد و بنابراین باید انتظار قیمتی در حدود 400 هزار دلار را برای آن داشته باشیم. قرار است اولین نمونه‌های این کوپه مجلل برقی تا پایان سال 2023 به خریداران تحویل داده شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.