مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هیوندای آزرا / گرنجور با طراحی متفاوت رونمایی شد

هیوندای از نسل هفتم و کاملاً جدید سدان گرنجور در کره رونمایی کرده است. این سدان بزرگی است که در برخی بازارها با نام آزرا عرضه می‌شود. نسل جدید این خودرو از طراحی بیرونی کاملاً متفاوت و آینده‌نگر و ویژگی‌های لوکس بیشتری در داخل بهره می‌برد که فاصله بین هیوندای و جنسیس را در بخش سدان‌های لوکس پر می‌کند. گرنجور جدید در مقایسه با نسل قبلی که در سال 2016 معرفی و در سال 2020 فیس‌لیفت شد، بسیار مدرن‌تر و البته ساده‌تر به نظر می‌رسد.

در جلوی خودرو شاهد یک نوار LED سراسری مشابه ون جدید استاریا هستیم درحالی‌که چراغ‌های اصلی جلو در پایین در طرفین جلوپنجره پارامتریک بزرگی قرار گرفته‌اند که بخش عمده‌ای از سپر را پوشش داده است. در پروفیل جانبی خودرو، یک خط شخصیت از جلو تا عقب کشیده شده و به لطف افزایش فاصله محوری، تناسبات خودرو بهتر شده است هرچند که هنوز هم اوورهنگ بیش‌ازحد کشیده جلو، طبیعت محرک جلوی گرنجور را نشان می‌دهد. به‌طورکلی، در این قسمت طراحان هیوندای در ایجاد نمایی ساده و شسته‌رفته با دستگیره‌های در مخفی، رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی و اشاره هوشمندانه به گذشته، کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

منظور از اشاره به گذشته، ستون‌های C همرنگ بدنه و لچکی مثلثی شکل روی آن است که شبیه به نسل اول گرنجور در اوایل دههٔ 80 میلادی طراحی شده است. البته هرچند هیوندای سعی دارد گذشته و سابقه این سدان بزرگ را برجسته جلوه دهد اما باید بگوییم که نسل اول گرنجور که بین سال‌های 1986 تا 1992 تولید می‌شد، در اصل نسخه ری‌بج شده نسل دوم میتسوبیشی دبونایر بود.

درهرحال، در عقب سدان جدید هیوندای نیز مثل جلو یک نوار LED سراسری باریک دیده می‌شود که در کنار طراحی دم اردکی درب صندوق، شباهت زیادی به سدان برقی آیونیک 6 دارد هرچند که در اینجا شاهد رویکرد ساده‌تری هستیم. همچنین عنصر مشکی‌رنگ روی سپر که در امتداد خط بالای رکاب‌های جانبی کشیده شده به همراه شبرنگ افقی بزرگ در زیر سپر، خودرو را عریض‌تر جلوه می‌دهند.

کابین نسل جدید آزرا نیز با متریال باکیفیت و نورپردازی داخلی، به همان اندازه لوکس و تکنولوژیک است که از یک سدان لوکس انتظار می‌رود. البته هنوز هم کابین خودرو به‌اندازه جنسیس G90 گران به نظر نمی‌رسد تا فاصله کافی با سدان پرچم‌دار برند لوکس هیوندای حفظ شود. طرح کلی داشبورد گرنجور جدید شبیه نسل قبلی به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال نمایشگرهای بزرگ‌تر به همراه نمایشگر لمسی سوم برای کنترل سیستم تهویه و غربیلک فرمان جدید، نمای بروزتری به کابین خودرو بخشیده‌اند. تریم‌های چوبی و آلومینیومی با چرم سازگاربامحیط‌زیست هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

هرچند هیوندای حرفی در مورد پلت‌فرم نسل جدید آزرا نزده است اما انتظار می‌رود در این قسمت با نسل جدید کیا کادنزا اشتراک داشته باشد. این شرکت همچنین مشخصات فنی سدان جدید خود را هم اعلام نکرده است ولی به گزارش رسانه‌های کره‌ای، احتمالاً آزرای جدید در پیشرانه‌ها هم با کادنزا مشترک خواهد بود. این یعنی در سدان جدید هیوندای باید شاهد همان پیشرانه‌های 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی، 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و 3.5 لیتری V6 در نسخه‌های بنزینی و LPG خواهیم بود.

نسخه پرچم‌دار این خودرو با پیشرانه شش سیلندر 300 اسب بخار قدرت خواهد داشت و از سامانه چهارچرخ محرک بهره خواهد برد. زمانی که نسل جدید آزرا در بازار خانگی کره جنوبی عرضه شود، اطلاعات بیشتری در مورد آن اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود تحویل این ماشین به خریداران در سه‌ماهه سوم سال 2023 آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا