مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر احتمالی از نسل بعدی هیوندای سانتافه

سانتافه محصولی از گروه خودرو‌سازی هیوندای است که از سال ۲۰۰۱ توسط این شرکت تولید می‌شود. این محصول کره‌ای، نقش مهمی در شناساندن و موفقیت محصولات هیوندای در سرتاسر دنیا داشت.

برای ما ایرانی‌ها هم سانتافه، نامی بسیار آشنا و محبوب است. این محبوبیت، مدیون واردات این خودرو در سال ۲۰۰۷ و از نسل دومش بود. نسلی که با تغییرات زیاد و کاملا متفاوت با گذشته، توانست بسیاری از نظرها را به‌سمت خود جلب کند، به‌گونه‌ای که با وجود محصولات ژاپنی، خیلی از ایرانیها ترجیح می‌دادند که به خرید این شاسی‌بلند کره‌ای بپردازند. محبوبیت سانتافه در بین ایرانیها به‌حدی است که هنوز برای خرید اولین‌های وارد شده به ایران، باید مبلغ چند صد میلیون تومانی بپردازید.

اینها همه به‌دلیل ریل‌گذاری‌های صحیح در صنعت خودرو است که به‌دور از هر‌گونه بهانه‌تراشی‌هایی چون تحریم‌های ظالمانه!!! در توجیه عدم موفقیت به‌دلیل مدیریتی ناکار‌آمد در این صنعت مهم و انحصاری کردن چند ده ساله این بازار جهت حمایت از خودرو‌سازانی عزیز‌دردانه، برای تولید محصولاتی به ظاهر ملی و البته بی‌کیفیت و با تکنولوژی قدیمی و از رده خارج فرانسوی و یا چینی، صورت گرفته است. البته قصه، جایی جالب‌تر می‌شود که با این سطح از صنعت خودرو‌سازی، به مسخره کردن خودروسازان دیگر کشورها هم پرداخته شود که احتمالا نشان از اعتماد به نفس بالا آن‌هم به طرز عجیبی دارد.

در هر صورت، حدود ۱۴ سال از آن زمان می‌گذرد و این خودرو تغییرات زیادی را به خود دیده است. اخیرا هیوندای در حال آزمایش نسل بعدی سانتافه در جاده‌ها است. نسلی که به نظر می‌آید با نسل قبلی، بسیار متفاوت باشد. اما با توجه به استتار بسیار شدید، تشخیص بخش‌های مختلف، کمی مشکل است. به‌همین‌دلیل سعی شده برای تصور بهتر از طراحی صورت گرفته، بر‌اساس نمونه اولیه و نرم‌افزارهای مختلف، رندر‌هایی از این خودرو منتشر شود، که در این‌جا شاهد برخی از این رندرها هستیم.

اگر این رندر‌ها درست باشد، شکل جعبه‌ای آن، کاملا با مدل فعلی متفاوت است. در نمای جلو و بغل، شاهد طراحی متداول، ولی جذابی هستیم.

در عقب خودرو شاهد چراغ‌های خاصی هستیم، که به‌صورت عمودی از سقف به سمت سپر پایینی کشیده شده‌اند. ولی این خاص بودن، برای ما تازگی ندارد زیرا قبلا هم شاهد استفاده از این مدل چراغ‌ها بر‌روی سایر محصولات این شرکت بودیم.

در مورد فضای داخلی، باید گفت که در رندر‌ها چیزی در مورد کابین، دیده نمی‌شود و صرفا قبل از این، یکسری از تصاویر منتشر شد که تو‌دوزی‌های چرم سفید و صندلی‌های خوابیده، در آن قابل مشاهده بود.

با توجه به پنهان‌کاری شدید بر روی این خودرو، بعید است که نسل بعدی، به این زودی‌ها عرضه شود. انتظار بر این است که مدل نسل پنجم از این خودروی محبوب، در نیمه دوم سال آینده، برای مدل سال ۲۰۲۴ به بازارهای جهانی عرضه گردد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا